...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Słodycze za 11,3 mld złotych rocznie

Polacy mają słabość do słodyczy i słonych przekąsek. Jak pokazują badania agencji Nielsen, na te pierwsze wydają 11,3 mld złotych rocznie, a na te drugie 3,7 mld złotych. Ich wybór w sklepach nieustannie się zwiększa.

W ubiegłym roku Polacy kupili w sklepach prawie 4 mld opakowań słodyczy, nie licząc gum do żucia. Ich łączna wartość wyniosła 11,3 mld zł. Największą popularnością cieszyły się produkty czekoladowe - ciastka, tabliczki czekolady, praliny.
W przypadku zakupu słodyczy duże znaczenie mają okresy świąteczne (głównie Boże Narodzenie) i inne okazje - tyczy się to zwłaszcza tabliczek czekoladowych, pralin, figurek i zestawów świątecznych. Większą sprzedaż słodyczy obserwuje się też we wrześniu i październiku - jest to związane z powrotem uczniów do szkół i studentów na uczelnie. Wówczas najlepiej sprzedają się wafle, batony, ciastka i ciasta gotowe do spożycia.

Polscy konsumenci najczęściej kupują słodycze w sklepach spożywczych i dyskontach. Jeśli chodzi o wybór, największy mają wielbiciele ciastek: ok. 37 różnych produktów na sklep. Drugą kategorią charakteryzującą się sporym wyborem są cukierki i lizaki (ta kategoria obejmuje też żelki i cukierki rozpuszczalne). W tej kategorii żelki sprzedają się najlepiej.

Fani słonych przekąsek także mają spore możliwości wyboru. Największe kategorie to chipsy ziemniaczane, orzechy, chrupki, chipsy chlebowe, paluszki. Między kwietniem 2017 a kwietniem 2018 sprzedało się 164 mln kilogramów słonych przekąsek (1,1 mld opakowań). W segmencie słonych przekąsek także uwidacznia się sezonowość: latem i podczas sportowych wydarzeń największą popularnością cieszą się chipsy ziemniaczane i chrupki, zimą i w czasie świąt chętniej kupowane są orzechy. Najszybsze tempo wzrostu sprzedaży notują chipsy owocowe, co ma związek z trendem prozdrowotnym. Słone przekąski Polacy najczęściej kupują w dyskontach (1/3 wartości sprzedaży). W dyskontach sprzedaje się też najwięcej orzechów.

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji