Przeciętny Polak zjadł 53,8 kg pieczywa w roku 2011 (dane GUS). To 4% mniej niż rok wcześniej i aż 43 kg mniej niż w 1993 r.
Eksperci przyznają, ze dużą rolę odgrywa w tej kwestii reklama - promocja artykułów zastępujących pieczywo, takich jak płatki śniadaniowe, makarony itd. sprzyja zwiększeniu konsumpcji tych artykułów. Nie mniejszy wpływ na wybór konsumenta ma szeroko głoszona opinia, że chleb tuczy… – tak wcale nie jest, trzeba tylko spożywać je z umiarem – komentuje Mieczysław Jankiewicz z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
Istnieją też powody czysto ekonomiczne – dane GUS potwierdzają, że chleb nie jest już tak tani jak dawniej – piekarnie są zmuszone do cenowego konkurowania ze sobą, co odbija się na jakości pieczywa, a słaba jakość na wielkość popytu – stwierdza Grzegorz Nowakowski, szef Instytutu Polskie Pieczywo.
Nowakowski szacuje, że w najbliższych latach konsumpcja pieczywa wyniesie 45 kg na osobę rocznie.
Źródło: biznes.onet.pl