...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Stowarzyszenie Producentów Pieczywa zainicjowało kampanię edukacyjną „Świeżo wypieczone”

Ruszyła kampania edukacyjna Stowarzyszenia Producentów Pieczywa „Świeżo wypieczone”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na istotną rolę, pieczywa w zbilansowanej diecie jak również podkreślenie wysokiej jakości pieczywa do wypieku dostępnego w punktach sprzedaży.

Patronat merytoryczny nad kampanią „Świeżo wypieczone” objął Instytut Żywności i Żywienia im. prof. A. Szczygła w Warszawie.

Pieczywo ważne w zbilansowanej diecie
Pieczywo dostarcza węglowodany złożone będące źródłem energii oraz białko roślinne. Dostarcza cenny błonnik pokarmowy, który usuwa z przewodu pokarmowego zbędne produkty przemiany materii, normalizując florę bakteryjną jelit, daje uczucie sytości, ułatwia utrzymanie prawidłowej masy ciała, zapobiega zaparciom i powstawaniu nowotworów jelita grubego. Chleb zawiera także wiele witamin, przede wszystkim z grupy B oraz witaminę E, jak również składniki mineralne: magnez, cynk, żelazo, wapń i fosfor. Nagromadzony w pieczywie kwas mlekowy ma zbawienny wpływ na przewód pokarmowy – optymalizuje proces trawienia, hamuje rozwój niepożądanych bakterii, potencjalnie chorobotwórczych, a sprzyja rozwojowi bakterii probiotycznych.

Pieczywo należąc do przetworów zbożowych jest ważnym składnikiem zbilansowanej diety i należy do grupy produktów znajdujących się u podstawy Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej zaraz nad warzywami i owocami.
Produkty zbożowe powinny być składnikiem większości posiłków, zwłaszcza z mąk z grubego przemiału, w tym pieczywo, np. razowe, graham, które są bogatsze w składniki odżywcze.


Jak powstaje pieczywo do wypieku?
Na rynku istnieje wielu producentów pieczywa, a małe piekarnie funkcjonują obok działającego na szerszą skalę segmentu pieczywa do wypieku dostępnego m.in. w dużych sieciach sprzedaży. Nowoczesne technologie stosowane w większych zakładach piekarniczych nie wpływają jednak na receptury pieczywa, oparte wciąż na czterech naturalnych i podstawowych składnikach – mące, wodzie, zakwasie lub drożdżach oraz soli. To właśnie te składniki poddane fermentacji dają początek rozrostowi ciasta, które formowane w odpowiednie kształty poprzez wypiek zamienia się w pieczywo. Między tzw. tradycyjnym wypiekiem a pieczywem do wypieku, czyli zapieczonym i zamrożonym, różnica powstaje w końcowym etapie produkcji i dotyczy tylko i wyłącznie technologii, a nie składu. Pieczywo przeznaczone do wypieku przed procesem mrożenia jest wypiekane w około 75 - 80 procentach pełnego czasu wypieku. Jest w pełni uformowane, z zapieczoną skórką i wymaga jedynie finalnego dopieczenia w sklepie, do którego trafia bez przerywania kontrolowanych warunków łańcucha dostaw tj. w formie zamrożonej.

- Pieczywo wypiekane w sklepie jest pełnowartościowym produktem spożywczym, zachowującym pełnię walorów smakowych. Zastosowany proces dopiekania w miejscu sprzedaży pozwala konsumentom na zakup ciepłego, świeżego i pachnącego pieczywa. - mówi Ilona Bis, Kierownik Działu Technologii i Rozwoju Produktów z firmy NOWEL Sp. z o. o., będącej jednym z organizatorów kampanii.



Świadomość konsumencka
Organizatorem kampanii „Świeżo wypieczone” jest Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, w skład którego wchodzą firmy: Aryzta Polska sp. z o.o., La Lorraine Polska sp. z o.o., Lantmannen Unibake Poland sp. z o.o., oraz Nowel sp. z o.o. Patronat nad kampanią objął Instytut Żywności i Żywienia. Bliska współpraca z ekspertami do spraw żywności i żywienia ma na celu edukację nt. roli pieczywa w diecie oraz sprawdzania składu wyrobów piekarskich.

Producenci mają obowiązek informowania o składzie produktów, jednak - pomimo rosnącej świadomości konsumenckiej - wciąż wiele osób nie ma nawyku sprawdzania etykiet na produktach piekarniczych. Warto wiedzieć, że informacje o pieczywie sprzedawanym luzem podaje się w miejscu sprzedaży np. na wywieszce dotyczącej danego rodzaju pieczywa, naklejce na chlebie lub w inny sposób, w miejscu dostępnym bezpośrednio konsumentom. Informacje o pieczywie pakowanym powinniśmy znaleźć na opakowaniu. Do wyprodukowania dobrego pieczywa nie potrzeba wielu składników, zatem im krótsza jest lista surowców, tym lepiej. Obecnie producenci coraz częściej wprowadzają zasadę tzw. czystej etykiety (ang. clean label), co oznacza produkt wytworzony z naturalnych składników, nie zawierający dodatków do żywności oznaczonych literą E. - mówi dr Anna Wojtasik z Instytutu Żywności i Żywienia.

Więcej o kampanii na www.swiezowypieczone.pl

Na stronie internetowej kampanii www.swiezowypieczone.pl można sprawdzić, w jaki sposób powstaje pieczywo do wypieku, poznać opinie ekspertów oraz uzyskać wskazówki, na co zwracać uwagę czytając etykiety na wyrobach piekarniczych.

– Serwis internetowy kampanii to łatwo dostępne źródło wiedzy na temat pieczywa, dzięki któremu konsumenci będą mogli uzyskać odpowiedzi na wiele nurtujących ich pytań dotyczących jednej z podstawowych kategorii produktów spożywczych. Liczymy, że poparte naukowymi dowodami argumenty zachęcą do częstszego spożywania pieczywa w różnej postaci. Chcemy, aby miało ono swoje miejsce na stole polskiej rodziny i było postrzegane jako ważny składnik codziennej diety. – podkreśla Artur Starek, prezes Stowarzyszenia Producentów Pieczywa.

 



O Stowarzyszeniu Producentów Pieczywa:
Stowarzyszenie powstało z inicjatywy producentów pieczywa. Jego główne cele to promowanie pieczywa jako składnika zbilansowanej diety, obalanie mitów o pieczywie do wypieku oraz reprezentowanie branży piekarniczej w zakresie prawnym. Stowarzyszenie Producentów Pieczywa jest również odpowiedzialne za działania edukacyjne, realizowane wspólnie z ekspertami ds. żywienia oraz dietetykami, których celem jest rzetelne informowanie o produktach piekarniczych. W skład stowarzyszenia wchodzą następujące firmy: Aryzta Polska sp. z o.o., La Lorraine Polska sp. z o.o., Lantmannen Unibake Poland sp. z o.o., Aryzta Polska sp. z o.o., Nowel sp. z o.o.

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji