...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

W sercu świata słodkości - SIGEP po raz 39.

Innowacja to nasza tradycja - pod takim hasłem upłynęła kolejna edycja największych targów branży cukierniczej na świecie. Czym zaskoczyli wystawcy w tym roku?

Skoro z roku na rok na całym świecie przybywa wielbicieli gelato i czekolady, a także świadomych konsumentów, musi też przybywać twórców słodkości. Nic dziwnego, że po raz kolejny SIGEP, największe i najważniejsze targi branży cukierniczej,lodziarskiej, czekoladziarskiej i kawowej, odwiedziła rekordowa liczba zwiedzających: 209 135 ze 180 krajów.

 
Co skłoniło rzemieślników i sprzedawców z Europy, Azji, Stanów Zjednoczonych 
i Australii do odwiedzenia włoskiego Rimini? Od 20 do 24 stycznia na przestrzeni 129 000 m2 hali targowej mogli oglądać stoiska 1250 wystawców. A na nich: surowce, maszyny do produkcji, wyposażenie lodziarni i cukierni, literatura fachowa, opakowania oraz naczynia, fartuchy i uniformy, a także… skórzane buty i torebki – w końcu Włochy to stolica mody, więc tego elementu nie mogło zabraknąć. Innymi słowy, można tu było poznać światowe trendy i zobaczyć branżowe innowacje. Co zaskoczyło odwiedzających? Z całą pewnością nowinki, takie jak robot, który gałkuje lody i nakłada je do wafelka, a nawet podaje klientowi lodziarni.

 

 
Lub też maszyna, która pakuje hermetycznie gałki lodów, gotowe do podania gościom restauracji. Hitem okazały się czarne lody o smaku waniliowym. Czarne były też w wielu wypadkach wafelki.

 
Trendem, który zawojował witryny lodziarskie wielu firm, były lody wegańskie, np. na bazie napoju roślinnego (najczęściej kokosowego) lub kremowe – nie owocowe – na… wodzie! Im prostsze i bardziej naturalne, tym lepsze. To tyle, jeśli chodzi o skład produktu. Wykonanie oraz podanie często są ultranowoczesne i mocno wyszukane. Przepych, z jakim zostały wykonane stoiska firm, mówił sam za siebie – dopracowany wygląd jest w cenie!


Trendy, które zwiedzający mogli oglądać na stoiskach największej hali targowej, tj. lodziarskiej, powtórzyły się w pozostałych sektorach: cukierniczym (i piekarskim), kawowym i czekoladziarskim. Podobnie jak Polacy, przywiązani do tradycji Włosi z dumą prezentowali na stanowiskach ulubione – bakaliowe, a zwłaszcza pistacjowe, smaki, a także tradycyjne smakołyki, takie jak panettone, tiramisu czy pizza margherita. Z większości cukierniczych witryn kusiły kolorowe monoporcje. Deserki i ciasta w małych formach, w modnej glazurze bądź zamszu, czy w prostej, nagiej formie z dodatkiem świeżych owoców, nawiązujące do tradycji domowych wypieków, będą z pewnością hitem tego roku. Z kolei na przykładzie kawy bądź czekolady można było zauważyć, że słodka branża idzie w kierunku specjalizacji. To znaczy, komponuje smaki z naciskiem na pokazanie konkretnego ziarna, z konkretnego regionu, tak by konsument miał do wyboru jak największą gamę produktu z danego gatunku.


Czym jeszcze, poza ofertą produktową, wystawcy starali się zachęcić do odwiedzenia 
swoich stanowisk? Prócz bardzo licznych pokazów w wykonaniu znanych mistrzów, którzy opowiadali o tajnikach deserów lodowych, niektóre z firm zorganizowały wręcz lodowe show! Clown, który żongluje gałkami lodów w rytm dyskotekowej muzyki? Na SIGEP wszystko jest możliwe! I mile widziane.

 
Niezwykłym show, któremu towarzyszyła ogromna renoma i nie mniejsze emocje, były mistrzostwa, które miały miejsce podczas targów. Najważniejsze wydarzenia tego roku to zainaugurowane w sobotę z udziałem ministra Dario Franceschiniego Gelato World Cup i The Pastry Queen (cukiernicze mistrzostwa świata dla pań). O puchar lodziarskich mistrzostw walczyło 12 krajów, w tym Polska. Pierwsze miejsce na podium zajęli Francuzi, naszej ekipie przypadło miejsce 7. Z kolei królową słodkich wypieków okazała się włoska mistrzyni cukiernictwa Anabelle Lucantonio, która musiała przedstawić w swoich konkursowych pracach świat astrologii. Swoje konkursy miały też pozostałe branże, np. The Cup Tasting Chamiponschip,czyli mistrzostwa w przygotowaniu espresso (zwyciężczyni – Helena Oliviero) lub Italiano Coffee Brewers, które wygrał Allessandro Galtieri. SIGEP to również krajowe eliminacje do World Chocolate Masters. Reprezentantem Włoch w finale będzie Maurizio Frau. Liczba wydarzeń, prelekcji, pokazów była naprawdę imponująca. W tym roku, dla tych, którzy nie mogli kibicować na miejscu, pojawiła się możliwość oglądania wydarzeń na żywo online (przekaz w językach włoskim i angielskim), z której skorzystało około 244 000 użytkowników! Z kolei ułatwieniem dla odwiedzających na miejscu była mobilna aplikacja targowa, która pomagała poruszać się po terenie i śledzić bieżące wydarzenia.

Konkurs Pastry Queen.

 

Okiem odwiedzających

Sebastian Tyrek, właściciel hurtowni lodziarskiej ASTI

Udział w kolejnej edycji SIGEP jak zwykle wnosi wiele korzyści. To nie tylko nowe smaki lodów na kolejny sezon, to przede wszystkim zdobycie wiedzy, w którym kierunku zmierza branża lodziarska, cukiernicza, która to w ostatnim czasie dynamicznie zaczęła się zmieniać. Dla mnie jako lokalnego dystrybutora surowców do produkcji lodów renomowanej firmy MEC3 to również spotkania z klientami, zacieśnianie kontaktów, prezentacja nowości oraz różnych rozwiązań, które śmiało mogą wdrażać w lodziarniach, by stać się jeszcze bardziej atrakcyjnymi dla swoich klientów.

Imponujące stoisko MEC3 przyciągało zwiedzających ciekawymi nowościami. Na stoisku obecni byli też właściciele firmy Kames, czyli jedynego dystrybutora MEC 3 w Polsce.

 

Dariusz Janicki, Lodziarnia Bueno

Mimo ogromnego rozmachu, z jakim zostały zorganizowane targi, uderzyło mnie to, że modna jest prostota. Ludzie źle czują się w otoczeniu marmurów, bogatych zdobień. Po stoiskach było widać, że liczy się elegancja, ale raczej w skromnym wydaniu.Na SIGEP zobaczyłem mnóstwo ciekawych trendów, jednak trzeba to wszystko przefiltrować, bo nie każdy np. będzie miało wzięcie we Wrocławiu, gdzie prowadzę cukiernię. Mimo to uważam, że warto w takich wydarzeniach uczestniczyć.

 

Michał Haftarczuk, Lodziarnia Marceli

Prowadzę lodziarnię od niedawna i brałem udział w targach po raz pierwszy. Zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Jednak to, co dało mi najwięcej, to rozmowy ze spotkanymi tu lodziarzami z Polski. Mogliśmy wymienić swoje spostrzeżenia, uwagi, podzielić się pomysłami. Jako że dopiero rozpoczynam swoją przygodę z lodami, to były bardzo cenne informacje, których pewnie nigdy bym nie zdobył, gdyby nie SIGEP. Kontakty, które tu zdobyłem, na pewno zachowam, a niektóre pomysły spróbuję wdrożyć u siebie, np. ciekawe połączenia smakowe.


Monika Robakowska, Manufaktura T.Deker Patissier & Chocolatier

SIGEP to prawdziwy raj dla cukierników, baristów, piekarzy i lodziarzy. A także, mimo że mało tam sugarcraftingu, również dla dekoratorów. Z każdym rokiem można zobaczyć, w jakim kierunku zmierza cukiernictwo. Niezwykłe i czasami nietypowe połączenia smaków lodów ujawniają nie tylko zgłębienie tematu wystawców, ale również nieskończoną wyobraźnię technologów. Polecam przyjazd na targi każdemu, kto nie chce zostać w tyle! Oprócz tego w tym roku mogliśmy zobaczyć niesamowity ogrom pracy naszych zdolnych cukierników podczas finału Gelato World Cup. Zasługują na oklaski!

Bieżące wydanie czasopisma

W nowym Panie nadają tonu. Monika Walecka odczarowuje stereotyp piekarza, Madame Caramel przewodzi po kulinarnych zakątkach Paryża, a sensorka Renata Januszewska odkrywa smakowe niuanse w czekoladzie. Pań nie brakuje w nowym dziale Rzemiosło Przyszłości, jednak mamy też zacne grono Panów. Sprawdź, kto i co się za tym kryje.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji