Jakie będą najważniejsze tematy październikowego I Światowego Kongresu Piekarzy i Cukierników w Poznaniu? Dlaczego Święta Chleba to najskuteczniejsza forma promocji według Stanisława Butki, prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa? Czy w Polsce rośnie popyt na amarantus i czy kwiatki to dobry pomysł dla cukierników?
Podobne artykuły
Branża nabiera rozpędu - czerwcowe wydanie Mistrza BranżyPrzekuj kryzys w sukces! Z majowym Mistrzem BranżyMarcowy Mistrz BranżyTrwają ostatnie przygotowania do I Światowego Kongresu Piekarzy i Cukierników w Poznaniu. 1-2 października 2014 r. blisko 100 delegatów z różnych stron świata będzie obradowało w 6 komisjach, m.in. komisji ds. marketingu i reklamy, ekonomii i polityki socjalnej oraz szkolenia zawodowego. To tutaj będą podejmowane najważniejsze problemy współczesnego piekarstwa i cukiernictwa. Co będzie tematem tych dyskusji i czy pojawiłą się nowe zagadnienia? O to wszystko zapytaliśmy Stanisława Butkę, prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa, oraz Katarzynę Mojzykiewicz, koordynatora ds. Kongresu. Wiadomo, że pojawi się temat promocji pieczywa, któremu będzie poświęcony specjalny panel dyskusyjny. – Najpierw chcemy pokazać, jak to się robi w Polsce, a potem będziemy rozmawiać na temat innych form promocji. (…) sadzę, że podczas tego spotkania zostanie przedstawione wiele interesujących rozwiązań – zapewnia Katarzyna Mojzykiewicz.
A jak się promuje pieczywo w Polsce? Najczęściej poprzez organizację Świąt Chleba. Dlaczego? Bo „(…) to najtańsza forma promocji i kto wie, czy też nie najskuteczniejsza. Szczęśliwie coraz częściej na takie imprezy można otrzymać dotacje z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych Agencji Rynku Rolnego – warto zatem myśleć o ich organizacji”, przekonuje Stanisław Butka w rozmowie Mistrza Branży. Idąc w ślad za tym, zapraszamy na Szlak Świąt Chleba 2014. Wielkie świętowanie zaczęło się od Lublina, który w tym roku wystartował 15 czerwca (relacja na s.14-15). Wkrótce przyjdzie kolej na Gdańsk, Gostyń (Ogólnopolskie Święto Chleba) oraz Jawor, który reaktywował Święto Chleba w połączeniu z Piernikiem. Do każdego święta organizowanego w wakacje znajduje się pełny opis planowanych atrakcji.
W tym wydaniu piszemy m.in.:
– O rosnącym zainteresowaniu amarantusem, zbożem XXI w., zakwasach piekarskich, praktycznych informacjach na temat miesienia ciasta – w specjalnym dziale „Pieczywo – surowce, technologie”.
Tu również publikujemy przegląd 50 urządzeń, maszyn i wyposażenia dla piekarni i cukierni pod kątem: przygotowania i rozrostu ciasta, formowania, wypieku.
– O szukaniu egzotyki w cukiernictwie, którą można znaleźć pod płotem lub w ogrodzie – rozmowa z Małgorzatą Kalembą-Drożdż. Autorka książki „Kwiatowa uczta” i „Pyszne kwiaty” od paru ładnych lat wzbogaca ciasto, lody i desery różnymi kwiatami, których już naliczyła ponad 70. – Jem kwiaty – napisała na swoim blogu – I Was zapraszam do tego samego. A my zapraszamy wspólnie z Panią Małgosią, zwłaszcza że latem bogactwo jadalnych kwiatów pozwala na dużą dowolność ich zastosowania, ale...
–... tak naprawdę kwiatowa uczta zaczyna się wczesną wiosną – przekonuje Anna Maria z bloga KUCHARNIA, która też zajada się kwiatami. Specjalnie dla nas stworzyła kalendarz jadalnych kwiatów, ale też radzi, jak zachować zapach kwiatów, co zrobić, by lody czy ciasto smakowały tak, jakbyśmy zjadali zapach? A na zachętę proponuje przepis na francuskie makaroniki w wersji różanej. Efekt na zdjęciach wykonanych przez Panią Annę jest mocno zachęcający!
– Nasza Aurora Czekoladowa, która lubi słodycze i jeszcze bardziej lubi rozmawiać z ludźmi, tym razem spotkała się z Grzegorzem Łapanowskim, kucharzem i kulinarnym dziennikarzem. Polski Jamie Olivier bez skrupułów wyrzuca do śmieci wszystko, co zawiera zbyt dużo cukru i chemii. Ale czy bez cukru można żyć? Jak wyglądałby rynek cukierniczy bez tego istotnego składnika? Czy w ogóle by istniał? – dopytuje Aurora Czekoladowa.
– O tym, że warto dać drugie życie produktom, których lata świetności dawno minęły, pisze Michał Rusek, nasz ekspert od marketingu. Dajmy drugą szansę popularnym ciasteczkom, babeczkom i wykreujmy zupełnie nowy asortyment. Nie tylko zachęca, ale pokazuje, jak nadać im nowy blask, sprawić, by w oczach konsumentów znowu były pożądane.
Miłej lektury życzy redakcja „Mistrza Branży”
Zobacz na ISSUU katalog reklamowy lipiec-sierpień 2014 lub ściągnij PDF
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży maj 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży grudzień 2012 tutaj pełny numer na ISSUU
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj
Mistrz Branży luty 2013 tutaj
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2013 tutaj
Mistrz Branży maj 2013 tutaj
Mistrz Branży lipiec-sierpień 2013 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2013 tutaj
Mistrz Branży październik 2013 tutaj
Mistrz Branży listopad-grudzień 2013 tutaj
Mistrz Branży styczeń 2014 tutaj
Mistrz Branży luty 2014 tutaj
Mistrz Branży marzec 2014 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2014 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl