...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Wiosna i Wielkanoc z nowym wydaniem Mistrza Branży

Co daje wygrana w prestiżowym konkursie, oprócz zastrzyku adrenaliny i zaszczytnego tytułu? O tym opowiadają laureatki 1. miejsca na Mistrzostwach Cukierniczych Polski 2022 - Angelika Chwyć i Renata Martyna. A oprócz tego - wielkanocne comfort food, świąteczne receptury i migawki z Expo Sweet 2022.

Ktoś dociekliwy mógłby zapytać, po co właściwie kolejne zwycięstwo na koncie już tak znanych i uhonorowanych uczestniczek jakimi są niewątpliwie znane i cenione w branży - Angelika Chwyć i Renata Martyna. W rozmowie z naszą redakcją laureatki 1. miejsca na Cukierniczych Mistrzostwach Polski przekonują, że zwycięstwo za każdym razem smakuje tak dobrze, że warto o nie powalczyć. Bo to coś więcej niż kolejne trofea ustawione na półce i chwila chwały w blask fleszów. Ten, kto chce zwyciężyć, musi narazić się na zderzenie z porażką. I zebrać siły na to, by podnieść się jeszcze raz i kolejny. A zderzanie się z tym, co trudne rozwija. I to właśnie ten ciągły rozwój i podnoszona w górę poprzeczka są motorem napędowym naszych rozmówczyń, których misją nadrzędną jest nie tylko zdobycie podium w Mediolanie, ale wyprowadzenie na światowe salony młodego pokolenia. Czytajcie wywiad z naszymi okładkowymi gwiazdami na str. 8

 


Czekolada wiosną? Podobnie jak lody zimą, tak i czekolada w ciepłych miesiącach nie musi być produktem drugiego wyboru. W postaci pastelowych medalionów z kwiatowymi dodatkami może stać się wielkanocnym hitem, który z powodzeniem będzie towarzyszył słodkim zajączkom i pisanką. O swoich inspiracjach i kapryśnej naturze samej czekolady opowiada właścicielka marki "Trochę roztrzepana", Nina Behnke, od której można uczyć się nie tylko determinacji, ale też prowadzenia social mediów, dzięki którym zdobywa fanów swoich produktów. Wywiad z Niną przeczytacie na str. 14.

 


Trzecią rozmową, którą karmimy Was w tym wydaniu jest wywiad z piekarzem i cukiernikiem, Mirosławem Kurkiem, który jest niejako wstępem do nowego cyklu na łamach Mistrza Branży - Za drzwiami piekarni. W cyklu poruszane będą najróżniejsze aspekty prowadzenia piekarni, w tym: kontrola kosztów produkcji w czasie rzeczywistym, czyszczenie etykiet produktów, sposoby motywowania pracowników czy istota dobrej identyfikacji graficznej firmy. A na pierwszy ogień niezwykle frapujący temat, czyli brak czasu na... pracę w piekarni! - czyli o organizacja pracy oraz układaniu priorytetów w własnej firmie. Wszystkich zainteresowanych odsyłamy na str. 50.

 


Marcowe wydanie nie może obejść się bez Wielkanocy! Czas świąt to ten moment w roku, kiedy szczególnie sięgamy po dania i wypieki tradycyjne, kojarzące się z dzieciństwem, z chwilami, kiedy czuliśmy się bezpiecznie i beztrosko. Tego typu dania od kilku lat utożsamiane są z terminem comfort food. I choć to termin nowy, to jedzenie tego typu od pokoleń jest obecne w świadomości lokalnych społeczności, takich jak koła gospodyń. Kto chce razem z nami przyjrzeć się jaki wielkanocny comfort food mają do zaoferowania? Odsyłamy na str. 24.

 


Wiosennie i wielkanocnie inspiruje też w tym wydaniu mistrzyni lukrowanych pierników - Beata Prusak, która w swoim felietonie opowiada o znaczeniu samych kolorów jakich używamy do dekoracji. Specjalnie dla nas wykonała świąteczny bukiet, w którym zagościły dwa bardzo ważne aktualnie kolory, czyli niebieski i żółty. Piernikowe dekoracje mogą stanowić element jadalnych dekoracji koszyczka wielkanocnego, świątecznego stołu, a nawet samego tortu czy deseru. Z pewnością uczynią witrynę cukierni jeszcze bardziej apetyczną. Inspirujcie się na str. 28.

 


Mamy dla Was także receptury, wśród których znajdziecie takie rarytasy jak: makowa babka, wieniec drożdżowy z serem, wiosenne tartaletki i wiele innych, które znajdziecie na str. 31.  

 


Wszelkich specjałów, nowości i inspiracji z pewnością było też pod dostatkiem na tegorocznej, długo oczekiwanej edycji targów Expo Sweet w Warszawie. Mimo, że w cieniu wybuchu wojny na Ukrainie, edycja odbyła się w klimacie radosnego spotkania branży. Bo targi to przede wszystkim ludzie - wymiana wzajemnych doświadczeń, spostrzeżeń i nawiązywanie nowych współprac. Z radością zauważyliśmy wzrost znaczenia czekolady na targach, a także trend słodkości wegańskich i w jak najbardziej naturalnych odsłonach. Zaciekawiły nas smażone lody i kawior lodowy, a także zachwyciły prace uczestników konkursów. Wyniki tych zmagań i migawki z tego, co działo się na targach możecie zobaczyć na str.  70

 


A na koniec jeszcze jeden smaczek - owady! Konkretnie larwy mącznika i świerszcze. O trendzie używania owadów w piekarstwie i cukiernictwie pisaliśmy już w wydaniu wrześniowym 2021. Tym razem prezentujemy w praktyce jak to wygląda. Szef Łukasz Jasiński przygotował dla nas karmelowo-czekoladowe specjały, w których goszczą wyżej wymienione insekty i opowiedział jak można je wykorzystać, czy wpływają na smak i konsystencję oraz czy to ekonomiczne rozwiązanie. Jesteście odważni? Zapraszamy do lektury na str. 46. 

 


Mimo niespokojnych czasów, życzymy Wam chwili wyciszenia przy lekturze tego barwnego i lekkiego jak wiosna wydania. 

 

SPIS TREŚCI

Rozmowa Mistrza Branży
Uzależnione od ciągłego rozwoju – rozmowa z Angeliką Chwyć i Renatą Martyną
Troszkę roztrzepana, bardzo czekoladowa – rozmowa z Niną Behnke
Wróćmy do rzemieślniczych wartości – rozmowa z Mirosławem Kurkiem

Mistrz produkcji Inspiracje
Wielkanocny comfort food i koła gospodyń wiejskich
Wielkanocne inspiracje – cukrowe dekoracje

Wielkanocne receptury
Trio wielkanocne
Wieniec drożdżowy z nadzieniem serowo-migdałowym
Złote jajko
Bułki słodkie BMF
Makowa panienka
Wielkanocne tartaletki

Mistrz produkcji
Jak długo mąka jest świeża?
Owadzie rarytasy
Za drzwiami piekarni
Lody okiem Szymona
Podstawy bilansowania receptur

Mistrz zarządzania
Funkcje Instagrama
Ściana jak marzenie
Cukierniczy trendbook

Flash News

 

ZAPRASZAMY DO INSPIRUJĄCEJ LEKTURY

Pobierz numer w PDF >

Kup bieżący numer Mistrza Branży w wersji drukowanej > 

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego w Chlebio nie powstają bochenki z pszenicy? Jak stworzyć cukiernię od zera? Czy pasty do lodów są złe? W najnowszym wydaniu odpowiadamy na te pytania. Zapraszamy do lektury.

  • Wykup prenumeratę

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać



    Przejrzyj numer online lub pobierz PDF PDF >>

    Drukowany numer dostępny w prenumeracie >>


    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji