Rozmowa z Przemysławem Zapotocznym, Dyrektorem Zarządzającym WIESHEU Polska Sp. z o.o.
Podobne artykuły
Allsupply – EUROPA zjednoczona w różnorodnościCo nowego w technologii wypieku sklepowego?Świetny chleb pochodzi z równie dobrego piecaW ostatnich latach obserwujemy pozytywny trend rozwoju sektora piekarniczo-cukierniczego w Polsce. Czy za tym idzie rosnące zainteresowanie piecami do wypieku, czego szukają przedsiębiorcy w tej branży?
PZ: To prawda, rynek rozwija się dynamicznie zarówno po stronie konsumenta, jak i po stronie dostawców urządzeń piekarniczych. To są naczynia połączone. Producenci pieczywa - mam tu na myśli głównie piekarnie rzemieślnicze, ale i sieciowe (które też często w dużym stopniu stawiają na wypiek tradycyjny) coraz częściej decydują się na rozwój własnych punktów sprzedaży. Sama oferta, ale i aranżacja przestrzeni takich miejsc to segment premium-zgodnie z oczekiwaniami dzisiejszego konsumenta. Punkty firmowe sprzedaży piekarniczo-cukierniczej, które szczególnie doskonałą jakością i przemyślanym konceptem wyróżniają się na tle konkurencji, skutecznie wabią rzesze kupujących, którzy chętnie powracają po ulubione produkty. Zakupy pieczywa, ciastek czy nawet gotowych dań stały się już standardem, dlatego też piekarnie i cukiernie przekształcają się w lunchownie czy bary bistro, oferując szerokie menu na bazie własnych produktów. Kiedyś była to prosta sprzedaż chleba czy też bułki, dziś klienci zaczynają dzień zakupem śniadań, a kończą na daniach na wynos. Liczy się świeżość i jakość, dlatego wypiek w strefie lady - czyli na oczach klienta staje się bardzo popularnym rozwiązaniem. Piece stają się pożądanym elementem wystroju wnętrza, dlatego właściciele baro-kawiarni, czy śniadaniowni poszukują kompleksowych rozwiązań - estetycznych i wszechstronnych, pasujących do ich lokalu.
Czyli piece mają obecnie dodatkowe funkcje do spełnienia w piekarni. Są istotnym elementem wystroju.
PZ: Wystroju i marketingu. Dlatego w WIESHEU ogromną wagę przywiązujemy do zapewnienia naszym klientom wsparcia na każdym kroku rozwoju biznesu, w którym wypiek w strefie sprzedaży stanowi jeden z elementów przyciągających kupujących. Bo co jest milszego od zapachu świeżego, ciepłego chleba prosto z pieca? Nawiązując współpracę, naszym partnerom biznesowym oferujemy kompleksowe rozwiązania związane z wizualizacją wypieku Oznacza to, że m.in. pomagamy w wyborze efektywnego miejsca w sklepie, pozwalającego na swobodną pracę piekarza czy cukiernika i jednoczesną obserwację wypieku przez klientów, przygotowujemy projekty i konfiguracje, a na doradztwie w wyborze odpowiednich urządzeń kończymy.
To wynik waszych doświadczeń nie tylko w Polsce?
PZ: To prawda. Jesteśmy producentem z ponad 50-letnią tradycją i doświadczeniami na rynku krajowym oraz rynkach międzynarodowych. Od początku istnienia jesteśmy obecni w Europie Zachodniej, gdzie kultura restauracyjna ma bardzo głębokie korzenie, podobnie jak zakup świeżego pieczywa w sklepach spożywczych i marketach. Realizujemy liczne dostawy dla bardzo zróżnicowanych grup odbiorców, wśród których są sklepy wielkopowierzchniowe oferujące świeżo wypiekane pieczywo i słodkie wypieki; sklepy typu convenience, gdzie oprócz chleba i bułek coraz częściej można kupić przekąski na ciepło takie, jak np. panini, burgery, pizze i wiele innych; piekarnie i gastronomia, w tym ta na stacjach benzynowych.
Dla każdego macie odpowiednie rozwiązania?
PZ: Mamy rozbudowaną gamę produktów, które możemy dostosować do konkretnych potrzeb danego miejsca. Od małych pieców 3-blachowych na zasilanie 230V, przez piece hybrydowe (łączące gorące powietrze, ciepło uderzeniowe i mikrofale) kończąc na dużych, 18-blachowych piecach sklepowych, jesteśmy w stanie zadowolić naprawdę każdego. Elastyczna możliwość łączenia urządzeń pozwala na tworzenie konfiguracji szytych na miarę.
Wiesheu ma opinię innowatora, czym możecie się pochwalić?
PZ: Rzeczywiście Wiesheu to najnowocześniejsza technika i pionierskie rozwiązania opracowywane z myślą o stale rozwijającym się rynku. Przykładem może być piec konwekcyjny Dibas ze specjalnym mechanizmem otwierania drzwi. To coś, czego nikt inny nie posiada w swojej ofercie, a co każdy piekarz chce mieć. Drzwi pieca w trakcie otwierania najzwyczajniej w świecie znikają bezpośrednio w bocznej obudowie pieca bez dotykania. Takie rozwiązanie zapewnia całkiem nową przestrzeń do pracy, daje elastyczność w projektowaniu, ponieważ nie trzeba uwzględniać szerokości drzwi, strony otwarcia oraz przestrzeni zabieranej przez otwarte skrzydło. To też innowacja pod względem bezpieczeństwa, drzwi są bezdotykowe i nie ma możliwości przypadkowego dotknięcia ich przez pracownika czy klienta sklepu. Warto podkreślić też design pieca, występuje w wersji stalowej lub czarnej, które wdzięcznie komponują się z aranżacją wnętrz, duże przeszklenie drzwi pozwala na obserwacje rumieniącego się chleba, bułek czy croissantów, co pozytywnie oddziałuje na klientów i faktycznie napędza sprzedaż. Dibas to wyjątkowy piec, jedyny taki na świecie. W naszych projektach stawiamy też na szeroką automatyzację wypieku i utrzymania. Pozwala to na oszczędność czasu pracy, czasu poświęcanego na wdrożenia nowych pracowników, czy wreszcie na redukcję zużycia wody i energii elektrycznej.
Wiesheu to - najnowocześniejsza technika - w atrakcyjnym designie, innowacje - które pomagają właścicielowi i personelowi, jakość - którą można poczuć. To kluczowe hasła przewodnie firmy Wiesheu, która jest zawsze o krok przed konkurencją. Dodając do tego profesjonalnie rozbudowaną strukturę techniczno-serwisową, zapewnia kompletne wsparcie szybko i niezawodnie.
Więcej informacji na temat produktów marki Wiesheu znajdziecie Państwo na www.wiesheu.pl/ lub dzwoniąc +48 22 665 60 21, +48 600 396 850