dodano , Redakcja PS

Wywiad z Leszkiem Truskolawskim

Chociaż z roku na rok wytwarza się w Polsce coraz więcej słodyczy, nasz kraj nie dorównuje jeszcze ważnym producentom w Unii Europejskiej. Potęgą cukierniczą pozostają nasi sąsiedzi zza Odry. Co musiałby się w Polsce zadziać, żeby jako producent słodyczy zacząć zajmować wyższa pozycję w Europie? 

W Polsce, według raportów KPMG, rynek słodyczy ma potencjał wzrostowy. Obecnie jest szacowany jest na około  12,7 mld złotych i do 2018 r. ma wzrosnąć do 14 mld zł (czyli wzrosnąć o około 9 %). Na terenie UE  polski rynek to ok. 3,1% udziału ogólnej sprzedaży słodyczy. Tym niemniej według tych samych badań wartość eksportu polskich słodyczy w latach 2009- 2013 wzrósła o niemal 75%. Te wszystkie badania dotyczą rynku słodyczy w odniesieniu do przemysłowej produkcji, do wyrobów długoterminowych.

Stowarzyszenie Cukierników, Karmelarzy i Lodziarzy RP reprezentuje środowisko rzemieślnicze, czyli głównie małych i średnich producentów. Ich wyroby są wysokiej jakości, wytwarzane z naturalnych składników i w większości mają stosunkowo krótkie terminy ważności. Zaspokajają one potrzeby konsumentów na słodycze, ale w innej formie niż wyroby przemysłowe, jako element ważnych uroczystości rodzinnych, przyjęć, ale także słodkie śniadania i podwieczorki.

Więcej >>

Bieżące wydanie czasopisma

W nowym Panie nadają tonu. Monika Walecka odczarowuje stereotyp piekarza, Madame Caramel przewodzi po kulinarnych zakątkach Paryża, a sensorka Renata Januszewska odkrywa smakowe niuanse w czekoladzie. Pań nie brakuje w nowym dziale Rzemiosło Przyszłości, jednak mamy też zacne grono Panów. Sprawdź, kto i co się za tym kryje.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji