...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Zbierajmy słoiki!

Sami podejmujemy decyzję, czy sprzeciwiamy się plastikowej fali, czy przymykamy na nią oko. Produkty, którymi się otaczamy, pokazują, kim jesteśmy, jakie wyznajemy wartości, jaki przyświeca nam cel. Zaproś swoich klientów do świata prawdziwego pieczywa i słodkości, pozbawionego plastiku! Weź udział w kampanii ZBIERAMY SŁOIKI!

Słoik to niby taka staroświecka metoda przechowywania. Kojarzy nam się z konfiturą od babci lub ogórkami kiszonymi od mamy. Słoiki są wszędzie: na półce z miodami, w sklepie z ekologicznymi pasztetami, w ekodrogerii ze środkami czystości typu „organic”. Coraz częściej pojawiają się w kawiarniach, a mogą też zagościć na dobre w cukierniach i piekarniach.

Wiadomo, że naczynia szklane są znacznie lepsze dla naszego zdrowia niż jakiekolwiek pojemniki z tworzywa sztucznego, gdyż nie sprzyjają one rozwojowi szkodliwych bakterii, zapobiegając tym samym psuciu się żywności. Są one lepsze niż opakowania foliowe, gdyż przedłużają świeżość i trwałość naszego pożywienia czy produktu. A co najważniejsze, dzięki słoikom, dbamy o środowisko naturalne. – Dając słoikom drugie, trzecie i czwarte życie, redukujemy zużycie plastiku – najpoważniejszego źródła zanieczyszczeń na Ziemi. Zobaczmy, czego możemy razem dokonać bez ponoszenia kosztów! Potrzebne jest tylko świadome eliminowanie plastiku z życia, a więc i z zakupów. Jedni mają nadmiar słoików, a inni je kupują, bo chcą zapełnić piwnicę własnymi przetworami. Co proponujemy? Lokalną – i jednocześnie globalną – wymianę słoików i butelek, która zapobiegnie zbędnemu wyrzucaniu pełnowartościowych opakowań szklanych i kupowaniu opakowań na potrzeby domowe i inne – mówi autorka kampanii Żaneta Geltz. I dodaje: – Swój niebagatelny udział w akcji mogą mieć piekarnie, cukiernie i kawiarnie.

Jak to zrobić? Poniżej kilka podpowiedzi, jak wyeliminować tworzywa sztuczne w miejscu sprzedaży, wprowadzić słoiki J oraz edukować konsumentów.

7 SPOSBÓW NA REDUKCJĘ TWORZYW SZTUCZNYCH W W FIRMOWYM SKLEPIE PIEKARNI/CUKIERNI

1. Oferuj materiałową torbę na zakupy (najlepiej z logo Twojej firmy!), a pieczywo i ciasteczka na wynos pakuj w woreczkiz ekologicznego, niebarwionego papieru. Można zaopatrzyć się w papier woskowany, jeśli martwimy się o szczelność.

2. Nagradzaj świadomych klientów. Na przykład 5% zniżką dla konsumentów, którzy robiąc zakupy w Twoim sklepie, korzystają z Twojej firmowej torby materiałowej lub przynoszą własne opakowania szklane na produkty sprzedawane luzem, takie jak drobne ciasteczka, bakalie w czekoladzie czy nawet lody!

3. Przywróć modę na słoiczkowe, babcine smakołyki z domowej piwniczki. Firmowe konfitury i dżemy z sezonowych owoców, własne musy czekoladowe lub nawet miód z lokalnej, zaprzyjaźnionej pasieki w ładnych szklanych opakowaniach sprawdzą się jako niekonwencjonalny prezent na urodziny, imieniny czy walentynki. Wybrane desery możesz sprzedawać w urokliwych słoiczkach zamiast wcześniejszych opakowań – papierowych lub z tworzywa.

4. Zaangażuj do zabawy dzieci. Dzieci są bardzo wdzięcznymi uczniami nowej filozofii życia, jeśli pokażemy im, co dzieje się ze zwierzętami morskimi w otchłani plastiku. Pod warunkiem, że najpierw sami się tym zainteresujemy. Dzieciom można zaproponować pożywną owsiankę, jogurt czy lody w mniejszych słoiczkach z apetyczną etykietą.

5. Sprzedawaj wodę, napoje i soki (najlepiej od lokalnych producentów) w szklanych butelkach. Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że zużywamy na świecie milion butelek w każdej minucie. W samym 2016 r. wyprodukowaliśmy 480 miliardów butelek z tworzywa, co oznacza roczny przyrost 50% w ciągu zaledwie 10 lat.

6. Zrezygnuj z plastikowych słomek i naczyń jednorazowych z tworzyw sztucznych. Wybieraj sztućce wielorazowego użytku lub z materiałów naturalnych (otręby, drewno), które ulegają rozkładowi.

7. Zapewnij swoim klientom miejsce zbiórki słoików. Jednym ze sposobów może być drewniana skrzynka po owocach, odpowiednio oznakowana, która będzie zachęcać jednocześnie do przyniesienia słoików (przez jednym), jak i do zabrania ich do domu (przez drugich).


Słoiki do skrzynki

Wystarczy niewielkie zaangażowanie w akcji, by odczuć dużą różnicę w liczbie zredukowanych (niekupionych) plastikowych opakowań. Wymiana szklanych opakowań jest możliwa dzięki zdrowemu rozsądkowi – a ten tkwi w każdym z nas! Zapraszamy do udziału osoby, które chcą umyć i oddać słoiczki w dobre ręce; tych, którzy chcą przyjąć bezpłatnie słoiki na swoje przetwory; sklepy i kawiarnie, firmy i punkty usługowe, którym nie jest obojętne to, co się dzieje z nadpodażą tworzyw sztucznych. Proponujemy „powołać” do funkcji skrzynki po owocach lub mocne kartony zbiorcze, które z jednej strony przeznaczą przestrzeń do zagospodarowania, a z drugiej zakomunikują, że tutaj dzieje się coś dobrego.

Zgłaszajcie sklepy i punkty wymiany, które dołączyły do akcji, a nasza redakcja raz w tygodniu będzie dodawać nazwy i adresy miejsc na stronie internetowej, by inni mogli zlokalizować najbliższy punkt zbiórek i poboru opakowań.

Akcja ZBIERAMY SŁOIKI ma same dobre strony:

- stawiamy na producentów, którzy wybrali szkło do pakowania swoich produktów ponad plastik;
- unikamy generowania zbędnych ton śmieci, gdyż nie wyrzucamy bezużytecznego plastiku;
- wspólnie oszczędzamy pieniądze własne, cudze i zmniejszamy zanieczyszczenie środowiska, za co podziękują nam już nasze dzieci;
- nawiązujemy bliższe i bardziej świadome relacje z lokalną społecznością, gdyż łączy nas wspólny cel;
- czerpiemy satysfakcję z faktu, że udało nam się zachować rozsądek w konsumpcji i pośrednio uczymy nasze dzieci zasad gospodarowania tym, co mamy.

ODDAJ > nie zbijaj
PRZYJMIJ > nie kupuj
WYBIERAJ tylko szkło



Nadmierne ilości słoików zgromadzone w punktach zbiórek zostaną przyjęte przez Muzeum Słoików Świata w Warszawie. Muzeum jest również zainteresowane przyjęciem rzadkich okazów i ciekawych egzemplarzy słoików, nie tylko z samego szkła. Podajemy kontakt: www.facebook.com/muzeumsloikowswiata.

ZBIERAMY SŁOIKI - zasady udziału dla Partnerów

Najważniejszym celem kampanii jest ponowne użycie pełnowartościowych szklanych opakowań i zapobieganie ich wyrzucaniu. Drugim równie ważnym celem jest redukcja kupowania jakiegokolwiek plastiku.

1. Udział w kampanii nie pociąga za sobą żadnych opłat członkowskich, ani innych stałych kosztów.

2. Wzięcie udziału oznacza jednorazowo:
- zorganizowanie skrzynki po owocach przeznaczonej na wymianę słoików
- zamówienie wydruku planszy [25 zł] z opisem kampanii i oznakowanie skrzynki autoryzowanym hasłem:
ZBIERAMY SŁOIKI [napisz: zaneta.geltz@hipoalergiczni.pl]

3. Zakup chociaż JEDNEGO egzemplarza lub więcej magazynu HIPOALERGICZNI do swojego punktu celem poszerzania edukacji – w kiosku internetowym: www.multishop24.pl

4. Przekazanie na ww. adres mailowy informacji o miejscu wymiany:
- nazwa placówki [nazwa firmy, rodzaj działalności, np „ABC” Kawiarnia ekologiczna]
- adres pocztowy
- strona WWW

5. Nadmiar słoików zgromadzony w punktach należy przesłać do Muzeum Słoików Świata, z którym najlepiej bezpośrednio ustalić sposób przekazania zebranej kolekcji: www.facebook.com/muzeumsloikowswiata, podając dopisek: ZBIERAMY SŁOIKI

6. Zachęcanie klientów, aby dokonywali zakupu produktów z wykorzystaniem szklanych opakowań, własnych lub pobranych z akcyjnej skrzyni.


Bieżące wydanie czasopisma

W nowym Panie nadają tonu. Monika Walecka odczarowuje stereotyp piekarza, Madame Caramel przewodzi po kulinarnych zakątkach Paryża, a sensorka Renata Januszewska odkrywa smakowe niuanse w czekoladzie. Pań nie brakuje w nowym dziale Rzemiosło Przyszłości, jednak mamy też zacne grono Panów. Sprawdź, kto i co się za tym kryje.

Zobacz więcej
Bieżący numer

Polecamy przeczytać

Przejrzyj online Katalog reklam lub ściągnij na dysk (aktualny) PDF >>

Mistrz Branży

Maszyny i urządzenia do produkcji