„Czytaj etykiety – chroń siebie i swój świat” – pod takim hasłem 15-28 kwietnia br. potrwa kampania edukacyjna, organizowana przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji oraz Federację Konsumentów. Akcja obejmie klientów sieci handlowych Auchan, Carefour, Makro Cash&Carry, Real i Tesco.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi konsumentów na kluczowe aspekty zrównoważonej konsumpcji, a szczególnie zachęcenie do czytania etykiet umieszczanych na produktach. W wybranych sklepach sieciowych pojawiły się plakaty, spoty informacyjne. Ponadto konsumenci mogą znaleźć odpowiednie informacje na stronach internetowych sieci handlowych, które biorą udział w akcji.
Kampania „Czytaj etykiety - chroń siebie i swój świat!" została zorganizowana w ramach prac Grupy roboczej ds. zrównoważonej konsumpcji, której przewodniczy prezes POHiD Renata Juszkiewicz. Grupa jest częścią Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw Ministerstwa Gospodarki, powołanego jako organ pomocniczy prezesa Rady Ministrów. Pierwsza taka kampania odbyła się w listopadzie 2012 r.
źródło: www.dlahandlu.pl