Kulisy ujawnienia listy 646 – czyli opinie uczestników nowej afery. Ciekawy wywiad-konfrontacja dwóch ważnych osobowości, w którym odsłaniamy źródło afer i aktualnych problemów w branży. Specjalny dodatek przedstawiający lody i kawę od innej strony! To tylko wybrane tematy kwietniowego Twojego Mistrza Branży.
W zeszłym miesiącu w portalu śledziliśmy rozwój sytuacji w odnowionej aferze soli wypadowej za sprawą listy 646 – w najnowszym wydaniu uporządkowaliśmy i opublikowaliśmy wszystkie opinie, które udało nam się zebrać. Czego dotyczy lista 646? Gdzie w całej sprawie popełniono błąd? Na te pytania odpowiadają sami zainteresowani w obszernym materiale „Lista 646 – lista niezgody”: Piotr Koluch z Fundacji Pro-Test, rzecznik prasowy Głównego Inspektoratu Sanitarnego Jan Bondar, właściciel cukierni, który znalazł się na pechowej liście „dystrybucyjnej”. Wśród organizacji branżowych na razie jedyna odpowiedź przyszła od prezesa Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP Stanisława Butki. Zapytaliśmy też ekspertów, jak w tej sytuacji poszkodowane firmy powinny bronić dobrego imienia, a ponadto przypominamy zasady działania wewnętrznego systemu prewencji każdego producenta żywności.
Cała sprawa ujawniła też drugą stronę medalu. Opublikowanie listy 646 miało pokazać, że w Polsce rośnie kontrola społeczna, że takich afer w kraju będącym częścią UE nie da się uciszyć stwierdzeniem „brak zagrożenia dla zdrowia i życia konsumentów”. Ta lista obnażyła coś więcej niż nieszczelność systemu bezpieczeństwa. Pokazała polskie absurdy, o których szerzej i ciekawiej opowiadają nasi specjalni goście: Bronisław Wesołowski, przewodniczący Rady Gospodarki Żywnościowej, oraz Maciej Mielczarski, były przewodniczący Krajowej Rady Piekarstwa i Cukiernictwa. Ciekawie, ponieważ widziane z dwóch różnych perspektyw.
W tym wydaniu przygotowaliśmy specjalny dodatek tematyczny: Kawa i lody. Tylko tutaj znajdziesz rzetelne porady ekspertów:
- jak zorganizować małą lodziarnię dla początkujących – podpowiadamy, gdzie szukać dobrych miejsc pod lodziarnię, czym się kierować przy wyborze nowych i używanych automatów do lodów; jakie wymogi powinien spełniać punkt sprzedaży lodów i w co warto zainwestować, rozpoczynając przygodę z lodami;
- jak się robi rewolucje lodowe z Raffaele Derosa – zanim zdecydujesz się zasięgnąć opinii jednego z najlepszych speców od lodowego biznesu, koniecznie przeczytaj rozmowę z nim, tylko w MB! :)
- lody w sieci – jeżeli chcesz rozwinąć swój biznes z lodami pod znaną marką, sprawdź aktualną ofertę 7 różnych, najbardziej rozwojowych sieci franczyzowych w branży. Porównaj warunki współpracy, koszty i możliwości!
- zapewnij szkolenia dla ekspedientek u najlepszych szkoleniowców
- przeczytaj fachowe rady utytułowanego baristy Marcina Michalika, jak przygotować klasyczne cappuccino
Ponadto piszemy o:
- zasadach prawidłowego znakowania substancji dodatkowych, stosowanych w produktach spożywczych
- aktualnych zmianach w sprawie odpadów,
- niemieckim patencie na zamrażanie i chłodzenie firmy Hein
- co się kryje pod pojęciem „Normalny Chleb”?
- zdrowym asortymencie wypieków pod kątem potrzeb 2-, 6- czy 14-latka
- wiernej kopii Złoma w wykonaniu Ani Daraż, specjalistki od sugercraftingu
- lekkich słodyczach z przepisem na pianki Marshmallow oraz chrupiącej posypce krokant
Zapraszamy do kwietniowego wydania Mistrza Branży.
Spis treści Mistrz Branży kwiecień 2013
Rozmowa Mistrza Branży
Problemy w skali makro i mikro – rozmowa z Bronisławem Wesołowskim i Maciejem Mielczarskim
Lista 646 – lista niezgody
Efektywne zarządzanie
Wszystko, co chciałbyś wiedzieć o opłatach półkowych – cz. II
Odpadowe rewolucje
Piekarz z Ukrainy odpowiedzią na problemy rynku?
Nieopłacona faktura to problem z fiskusem
Edukacja
Podręczniki XXI w.
Kulisy produkcji
Chłodna kalkulacja
Normalny Chleb – w prostocie siła
Formowanie, dozowanie i owijanie – cz. I
Oszczędność czasu i kosztów w gospodarce surowcowej
Bułeczka dla 2-, 6- i 14-latka
Napowietrzona słodycz
Krokant znaczy chrupki
Receptury/Tutoriale
Z pistacji i migdałów
Wierna kopia Złomka – tutorial
Tort Pomarańczowa Mamba
Sprzedaż i ekspozycja
Strategia dla e-sklepu
Dodatki na etykiecie – praktyczne wyjaśnienie przepisów
Dodatek tematyczny: Kawa i lody
Lodowe rewolucje Raffaele Derosa
Szkolenia dla Ekspedientek
Klasyczne cappuccino
Oferta lodziarni dla franczyzobiorcy
Starter dla małej lodziarni
Włosko-polskie gelato – relacja z Seminarium Lodziarskiego
Flash News
Informacje od dystrybutorów – Polmarkus, Plus i Smakosz
Z ziarnem, jabłkiem i kiełkami
Dobrze zapowiadające się targi
Wspomóż budowę piekarni w Kamerunie
Nowości rynkowe
Ogłoszenia drobne.
Numery wydane:
Mistrz Branży styczeń-luty 2012 tutaj
Mistrz Branży marzec 2012 tutaj
Mistrz Branży kwiecień 2012 tutaj
Mistrz Branży maj 2012 tutaj
Mistrz Branży lipiec 2012 tutaj
Mistrz Branży wrzesień 2012 tutaj
Mistrz Branży listopad 2012 tutaj
Mistrz Branży grudzień tutaj
Mistrz Branży styczeń 2013 tutaj
Mistrz Branży luty 2013 tutaj
Mistrz Branży marzec 2013 tutaj
Zapraszamy do lektury. Naprawdę warto!
Zamów prenumeratę magazynu "Mistrz Branży"
nr tel. 32 729 96 80
email: prenumerata@MistrzBranzy.pl
Cena prenumeraty:
-roczna 99 zł brutto
-półroczna 60 zł brutto
Chcesz otrzymywać wersję .pdf?
Prenumeratę "Mistrza Branży" w wersji PDF można zamówić za darmo. Wystarczy zarejestrować się w portalu MistrzBranzy.pl i wysłać zgłoszenie (zawierające dane teleadresowe) na adres: prenumerata@MistrzBranzy.pl (w tytule maila proszę wpisać "PRENUMERATA PDF").