...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK, materiał promocyjny

Wsparcie dla twojej firmy na wyciągnięcie ręki

Prowadzisz piekarnię, cukiernię lub jesteś producentem artykułów spożywczych, maszyn czy urządzeń piekarsko-cukierniczych? Zastanawiasz się, jak lepiej wykorzystać potencjał swojej firmy i efektywnie dostosować twoją firmę do szybko zmieniających się warunków rynkowych branży piekarsko-cukierniczej?

Innowacja to domena małych i średnich firm – bez względu na branżę

Innowacyjność kojarzona jest ciągle z wprowadzaniem nowych rozwiązań technologicznych lub z zakupem nowych urządzeń. – Niewiele firm zdaje sobie sprawę, że innowacja dotyczy także takich obszarów, jak zarządzanie zespołem czy produktami, a w związku z tym nie wiąże się z tak dużymi nakładami finansowymi, jak jest to w przypadku innowacji technologicznej. Tym bardziej nie trzeba być dużą firmą, by zyskać dostęp do najnowszych usług kierowanych do przedsiębiorców. Co więcej, to właśnie mali i średni przedsiębiorcy mogą pozyskać silnego partnera i korzystać z jego wiedzy zupełnie bezpłatnie. To w dużej mierze od nich zależy siła polskiej gospodarki – mówi Wojciech Grzyb, specjalista z Parku Naukowo-Technologicznego „Technopark Gliwice”, który pracuje z firmami w ramach świadczonej na terenie całego kraju usługi Audytu Innowacji.

Zanim jednak firma zacznie szukać płaszczyzny do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej i pracować nad wdrażaniem konkretnych rozwiązań, konieczne jest precyzyjne zdiagnozowanie stanu wyjściowego i bieżących potrzeb przedsiębiorstwa.

Problem i rozwiązanie

Firmy działające w obszarach takich, jak produkcja maszyn czy produkcja seryjna, kładą szczególny nacisk na optymalizację procesów, ograniczanie kosztów, pomysły racjonalizatorskie. Problemem jest natomiast brak pomysłów na zwiększenie zaangażowania pracowników. Dodatkowe projekty lub działania nieszablonowe rzadko występują w tego typu firmach. Osoby zarządzające często samodzielnie poszukują źródeł oszczędności lub możliwości realizacji innowacyjnych projektów. Ciągle brakuje osób, które odpowiadałyby za wdrożenia innowacji oraz czuwałyby nad angażowaniem pracowników w ten proces. Optymizmem napawa jednak fakt, że polscy przedsiębiorcy, widząc problem, coraz chętniej szukają pomocy u zewnątrz konsultantów.

Z kolei młode, kilkuosobowe firmy produkujące słodycze czy pieczywo, założone przez osoby bez wcześniejszego doświadczenia biznesowego, często borykają się z problemem braku przemyślanej strategii rozwoju swojej działalności. Na ogół przytłaczają je bieżące problemy – utrzymanie wysokiej jakości produktów, niebezpieczeństwo utraty płynności finansowej, zbyt mała sprzedaż. To wszystko powoduje, że temat innowacyjności schodzi na dalszy plan. Liczy się przetrwanie w krótkim czasu oraz ograniczanie zbędnych wydatków. Firmy takie zwykle potrzebują przewodnika, który pomoże znaleźć im sposób na wyróżnienie się na rynku i skuteczne zdobywanie nowych klientów.

Doskonałym rozwiązaniem w wyżej wspomnianych przypadkach okazuje się być nawiązanie współpracy z większym partnerem, często z parkiem naukowo-technologicznym, a przez to bezpośredni dostęp do profesjonalnych doradców, jak jest to w przypadku usługi Audytu Innowacji.

Korzyści dla przedsiębiorców

– Przedsiębiorcy często już na początku rozmów pytają, czego mogą spodziewać się po Audycie, jaki będzie jego rezultat? Naszym zdaniem nic nie działa tak dobrze na biznes, jak spojrzenie na niego z boku, na chłodno – kontynuuje Wojciech Grzyb. Wyniki Audytu są dla przedsiębiorców źródłem użytecznych informacji, m.in. na temat:

  • skuteczności podejmowanych dotychczas działań w przedsiębiorstwie,

  • poprawy stylu zarządzania w firmie czy skutecznego delegowania obowiązków,

  • sposobów na poprawienie konkurencyjności firmy,

  • podnoszenia zaangażowania pracowników,

  • zwiększania efektywności komunikacji z klientem i szukaniem nowych dróg dotarcia do większej liczby klientów,

  • pozyskiwania ciekawych partnerów biznesowych,

  • czy pozyskania zewnętrznych środków finansowych na rozwój firmy czy wprowadzenie nowych produktów.

Udział w Audycie gwarantuje firmie otrzymanie kompletnego raportu z wynikami z badania, diagnozą oraz konkretnymi rekomendacjami dla niej, dotyczących przede wszystkim wprowadzenia bezkosztowych usprawnień, które pozwolą na lepsze zarządzanie potencjałem firmy. Audytorzy posiadają również szeroką wiedzę z zakresu inicjatyw podejmowanych w regionie, w którym firma funkcjonuje, co pozwala przedsiębiorcom na bezpośredni dostęp do najnowocześniejszych usług, szkoleń, seminariów czy wydarzeń branżowych.

Uczestnictwo w projekcie

W projekcie mogą wziąć udział przedsiębiorcy, prowadzący mikro, małe i średnie firmy, mające siedziby na terenie Polski, chcące dzięki uzyskanej wiedzy oraz zastosowaniu rozwiązań innowacyjnych i identyfikacji potencjału rozwojowego posiadanych zasobów  uzyskać przewagę konkurencyjną. Szczególnie efektywne korzyści przyniesie audyt firmom w których pracuje co najmniej 1 zespół  (min. 5 osób). W usłudze mogą wziąć udział firmy, które w ostatnim czasie wprowadziły innowacyjne rozwiązania: nie tylko produktowe czy technologiczne, lecz również marketingowe lub organizacyjne, firmy rozwijające się jak i te utrzymujące swoją pozycję rynkową od dłuższego czasu. Istotnym jest, aby firma nie była objęta postępowaniem upadłościowym czy naprawczym, co deklarowane jest przez osoby reprezentujące firmę przed przystąpieniem do projektu.

Warto podkreślić, że wartość szacunkowa jednego audytu wynosi 7243 zł, jednakże przedsiębiorca nie ponosi żadnych kosztów związanych z audytem, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Podczas badania audytowego firma otrzymuje zaświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis, co stanowi szczególną kategorię wsparcia udzielanego przez państwo, gdyż uznaje się, że ze względu na swą małą wartość nie powoduje ona zakłócenia konkurencji w wymiarze unijnym. Istotnym jest, iż limit pomocy de minimis, którą firma może otrzymać to 200 tys. euro w ciągu 3 lat kalendarzowych, natomiast udział w Audycie Innowacji wynosi ok 1700 euro.

Trwający ok 3 godzin audyt obejmuje przeprowadzenie wywiadu przez jednego lub dwóch audytorów na dwóch poziomach: zarządu i menedżerów firmy. Dzięki temu badanie innowacyjności zweryfikuje stopień gotowości do wdrażania innowacji, a badanie stylów rozwiązywania problemów umożliwi określenie indywidualnych obszarów kreatywności oraz wytyczenie kierunków indywidualnego rozwoju pracowników i przedsiębiorstwa. Wybrane firmy będą miały możliwość skorzystania z usługi doradczej oraz szkoleniowej wspomagającej rozwiązywanie problemów i pokonywanie wyzwań. Cały proces ma charakter poufny, dlatego też instytucje audytujące oraz audytowane firmy podpisują umowę o zachowaniu tajemnicy biznesowej.

Efekty

Jak wynika z doświadczeń ekspertów gliwickiego Technoparku i Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji UAM, które na terenie całego kraju wspólnie realizują usługę Audytu Innowacji, najbardziej świadome roli innowacji w efektywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem, a co za tym idzie w pozyskiwaniu przewagi konkurencyjnej, są małe i średnie firmy, także firmy rodzinne. Geograficznie, najbardziej aktywni są przedsiębiorcy z Wielkopolski, Trójmiasta i Górnego Śląska. Co ciekawe, tylko w ciągu trzech ostatnich lat, ze wsparcia Parków, w ramach Audytu Innowacji, skorzystało niemal 300 firm z całej Polski, w tym także producenci artykułów spożywczych, maszyn czy urządzeń piekarsko-cukierniczych.

Nie czekaj, zanim wyprzedzą cię inni

W celu zgłoszenia się do audytu należy skontaktować się z Biurem Projektu (telefonicznie lub mailowo z osobami podanymi w zakładce „Kontakt” na stronie internetowej Audytu Innowacji) lub zarejestrować się poprzez stronę internetową projektu www.audytinnowacji.pl. Konsultanci pomogą wypełnić wszelkie formalności związane ze zgłoszeniem do audytu.

 

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji