Inicjatywa promująca pieczywo wśród konsumentów - ZielonyKlos.pl - uzyskała patronat honorowy Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Minister Stanisław Kalemba docenił zarówno pomysł, jak i zakres działania portalu.
Minister Stanisław Kalemba, przychylając się do prośby o objęcie patronatem honorowym Ogólnopolski Program Promocji Pieczywa Zielony Kłos, wyraził przekonanie, że „portal ten z pewnością pozwoli na zapoznanie się z zaletami spożywania produktów zbożowych oraz umożliwi konsumentom wyszukanie oferowanych produktów przez rodzimych producentów”.
Jak działa Zielony Kłos
Piekarnia lub cukiernia, rejestrując się w portalu, zyskuje miejsce na reklamę własnych wyrobów. Poprzez wyszukiwarkę może docierać do nowych konsumentów, a także informować zarejestrowanych konsumentów o promocjach, nowych produktach czy działajacych punktach sprzedaży.
Z kolei konsument poprzez wyszukiwarkę pieczywa może znaleźć produkty oraz sklepy w swoim otoczeniu. Rejestrując się w systemie i dodając wybrane sklepy do "ulubionych", będzie na bieżąco informowany o nowościach i akcjach związanych z danym producentem pieczywa. Może także (o ile właściciel profilu piekarni się na to zgodzi) przekazywać mu za pomocą portalu swoje opinie na temat sklepów i produktów. Opinie te są widoczne wyłącznie dla właściciela profilu.
Promocja rzemiosła
ZielonyKlos.pl jako portal i wyszukiwarka wyrobów piekarniczych dla konsumentów pojawił się pod koniec 2012 r. i od początku jego głównym zadaniem jest popularyzacja dobrego, rodzimego pieczywa pochodzącego z zakładów rzemieślniczych. Według pomysłodawców, Tomasza Misia oraz Bogusława Tatarczyka z firmy Baker s.c., w zakładach rzemieślniczych może powstać najlepszy wypiek, który warto i trzeba promować. Z tym wiąże się również promocja małej i średnich przedsiębiorstw, które stanowią koło zamachowe polskiej gospodarki. Jak przekonują właściciele Zielonego Kłosu, od skutecznej promocji tych zakładów piekaniczo-cukierniczych zależy ich rozwój, tworzenie nowych miejsc pracy, a także rozwój wielu firm produkcyjnych i usługowych.
źródło: Baker s.c., ZielonyKlos.pl