Przepis na kampanię „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa” jest prosty. Urozmaicona, ale nie za długa prezentacja o prawidłowym odżywianiu, mistrz piekarstwa, który potrafi rozmawiać z dziećmi, element zaskoczenia i pyszny poczęstunek. Efekt? Kolejna radomska szkoła podstawowa pokochała kanapki.
Podobne artykuły
500+ na Pana KanapkęQuizy, zabawa i dobra kanapkaDieta kanapkowa smaczna i zdrowa w pytaniach i odpowiedziach - runda IIKampania radomskich piekarzy nabiera rumieńców. Po grudniowej pierwszej minikonferencji 15 stycznia br. Jarosław Gajda, Tadeusz Fogiel oraz Paweł Pastuszka przyjechali do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 31 na zaproszenie dyrektora Jacka Nowaka. Czekało na nich 130 dzieci z klas 0-3.
– Po projekcji filmu promującego dietę kanapkową mieliśmy krótką pogadankę na temat sposobów zdrowego odżywiania. Dzieci chciały wiedzieć na przykład, z czego składa się chleb, czy w pieczywie są witaminy, a my musieliśmy odpowiadać im rzeczowo – opowiada Jarosław Gajda, prezes Cechu Piekarzy, który najwyraźniej polubił swoją nową rolę.
Oczywiście najwięcej furory zrobiła zapowiedziana wcześniej niespodzianka, czyli Pan Kanapka, który wszedł na salę ze świeżymi kanapkami i częstował wszystkie dzieci oraz nauczycieli. W trakcie spotkania został ogłoszony konkurs plastyczny na ilustrację hasła przewodniego akcji, który zostanie rozstrzygnięty 1 czerwca.
– To była bardzo dobra lekcja zdrowego odżywiania w wykonaniu radomskich piekarzy. Sam zwracam uwagę na to, jak łatwo nasi uczniowie sięgają po chipsy czy słodkie napoje gazowane, tj. produkty najczęściej reklamowane bez żadnego umiaru. Duże słowa uznania za taką inicjatywę edukacyjną naszych rzemieślników, za ciekawą formę prezentacji i przygotowanie zdrowych przekąsek, słowem: mądrze i odpowiedzialnie – podkreślił dyrektor PSP nr 31 Jacek Nowak.
Warto dodać, że w szkolnym sklepiku pojawiły się zdrowe kanapki na bazie pieczywa z radomskich piekarni, przygotowywane przez zewnętrzną firmę cateringową. Cena kanapki wynosi 2,20 zł.
Tymczasem Cech Piekarzy w Radomiu już przygotowuje się do następnych spotkań. W planach jest 17 szkół, co oznacza jedno spotkanie na tydzień przez 4 miesiące, żeby zdążyć przed Dniem Dziecka.