...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Drugie życie produktu

Wykreuj własny rynek, tworząc nową, indywidualną koncepcję sprzedażową dla produktów, które mają już za sobą lata świetności. Wykorzystaj panujące trendy i wznieś się na fali sektora rynku, który zyskuje popularność i zainteresowanie. Jak? Odpowiedź w artykule.

Obecnie coraz modniejsze staje się nadawanie nowego życia starym przedmiotom. Dotyczy to wielu aspektów naszej codzienności, począwszy od mody, a kończąc na sztućcach, z których można stworzyć oryginalną, niecodzienną biżuterię. Ten sam trend można zauważyć w branży cukierniczej, gdzie dobrze znane produkty przedstawione zostały w zupełnie nowym świetle, otrzymując tym samym całkiem inny charakter.

Przedstaw stary produkt w nowym świetle
Okazuje się, że jeżeli potraktujemy popularne, dobrze znane ciast­ka, ciasteczka czy babeczki jako bazę wyjściową, a następnie nadamy im niecodzienny charakter, możemy wykreować zupełnie nowy produkt. Jednym słowem, nadając starym produktom nowy blask oraz „dobudowując” ich znaczenie odpowiednimi działaniami marketingowymi, sprawimy, że staną się one pożądane w oczach klientów. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób zamierzamy podejść do organizacji nowego sektora rynku we własnym biz­nesie oraz od odpowiedzenia sobie na pytanie, które produkty planujemy odświeżyć. W tym wypadku najprostszą techniką jest wykorzystanie panujących trendów.

Z ekonomicznego punktu widzenia
Z ekonomicznego punktu widzenia wynika, że warto inwestować w rynek w momencie, gdy produkty znajdują się na fali wznoszącej (rys. 1). Tym bardziej, że jest to okres rozwoju danego sektora ryn­kowego, w którym z reguły nie ma mocno zakorzenionej konkurencji.

 

Każdy produkt dostępny w sprzedaży przechodzi tzw. cykl żywot­ności, podczas którego bezpośrednio po wprowadzeniu na rynek przeżywa etap największego rozwoju. Właśnie wtedy nabiera szybkiego tempa wzrostu i staje się popularny, co oznacza, że jest to najlepszy moment, aby w niego inwestować. Następny etap dotyczy produktu dojrzałego, obecnego na rynku już jakiś czas. Etap ten charakteryzuje się największym wolumenem sprzeda­ży, za czym idą największe zyski. Po etapie dojrzałości następuje schyłek, co oznacza moment, w którym atrakcyjność produktu oraz popyt na zakup systematycznie spada.

Jeżeli mielibyśmy do tego cyklu porównać omawiane w niniej­szym artykule przykłady, znajdują się one obecnie w początko­wej fazie wzrostu. Jest to etap, podczas którego warto w nie zainwestować i dołączyć do rozwijającego się trendu, wznosząc się jednocześnie na rosnącej fali zainteresowania tą gamą pro­duktów. Moment ten jest kluczowy również dlatego, że nadal trudno wyodrębnić mocno zakorzenioną konkurencję, co przy odpowiednim nakładzie pracy pozwala na zaspokojenie znacznej części potrzeb rynkowych i wypracowanie silnej marki.

Przykład I
Przykładem ciekawego wykorzystania panującej obecnie sytuacji jest manufaktura słodyczy Cukier Lukier. Firma łączy w sobie pasję, kreatywność oraz potrzebę tworzenia tkwiącą w każdym dziecku, ponieważ w ramach oferty ręcznie wyrabianych cukier­ków i lizaków znajdują się pokazy i warsztaty dla najmłodszych. Wystarczy wykupić miejsce, by nasze dzieci same wykonały dla siebie wymarzone słodycze – tym samym zapewniamy pociechom wspaniały dzień, wiele radości i satysfakcji. Firma wkupiła się w serca klientów, dbając o wysoką ja­kość produktów, bazując na naturalnych barwnikach, aromatach owocowych oraz olejkach.

FOT. CUKIER LUKIER

 

Powyższy przykład jest najlep­szym dowodem, że nawet zwykły cukierek i lizak może stać się wyjątkową atrakcją, a jednocześnie dochodowym przedsię­wzięciem, jeśli tylko oprzemy działania na panujących trendach i zorganizujemy wokół niego odpowiedni marketing, two­rząc własny styl.

Przykład II
Cupcakes różnią się od popularnych muf­finów pod wieloma względami, mimo to wielu klientów największą różnicę do­strzega w ich dekoracji. Pozostałe cha­rakterystyczne cechy w oczach klientów sprowadzane są do poziomu nieistotno­ści, zacierając tym samym różnorodność smakową i wielkościową produktów. Łasu­chów i smakoszy tych pysznych ciasteczek wielkości filiżanki herbaty (skąd zresztą wzięła się ich nazwa) fascynuje przede wszystkim wygląd, który spod ręki mi­strza cukiernictwa potrafi przybrać arcy­ciekawe kształty i kolory.

 

Jest to świetny przykład sytuacji, w której produkt bardzo podobny do popularnego muffina, a nawet powstały na jego podstawie, może stano­wić zupełnie inny segment rynku, docie­rając nie tylko do klientów kawiarnianych, ale również ugruntowując swoją pozycję na wszelkiego rodzaju przyjęciach, impre­zach okolicznościowych, a nawet chrzci­nach i weselach.

Przykład III
Kolejny produkt, który stanowi jednocze­śnie wyrób cukierniczy i artystyczną deko­rację, to malowane ciasteczka. Z pozoru zwykłe kruche ciastka, takie same jak te sprzedawane na wagę, jednak uszla­chetnione ręcznie wykonaną dekoracją, pomalowane lukrem, a następnie zapa­kowane w wysublimowane, indywidualne opakowania. W tym wypadku ich kształt czy smak mogą być dowolne, często ich znaczenie schodzi na drugi plan, gdy naj­ważniejsza – po raz kolejny – jest piękna dekoracja.

FOT. SYLWIA KOŁODZIEJCZYK

 

Jej rodzaj, tak jak w przypadku wspomnianych wyżej cupcakes, również może zostać dopasowany do konkretnej okazji, a więc z powodzeniem znajdzie swoich zwolenników podczas każdego ro­dzaju imprezy okolicznościowej.
Oto kolejny dowód na to, że zwykły pro­dukt, jak popularne kruche ciasteczka, może diametralnie zmienić swój charak­ter dzięki przedstawieniu go w oryginalny i nowatorski sposób.

Michał Rusek, www.MarketingFanpage.pl

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji