...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

V jak Valrhona

Każdego roku bramy Valrhony opuszcza 8000 ton czekolady i wyrobów czekoladowych. Kuwerturami spod znaku kwiatu kakaowca chwalą się szefowie w menu deserów najlepszych restauracji na świecie – pisze Piotr Krzciuk. Znawca prawdziwej czekolady przyjrzał się jednej z najważniejszych marek w świecie czekolady.

Tain l’Hermitage – to znane głównie za sprawą okolicznych winnic miasteczko w regionie Rodan-Alpy mieści siedzibę Valrhony, domu czekolady istniejącego z myślą o wymagających cukiernikach. To właśnie jeden z nich, Albéric Guironnet, niemal przed stu laty rozpoczął historię firmy. Najpierw jako „Chocolaterie du Vivarais”, na cześć małej ojczyzny założyciela. Bieżąca nazwa pochodzi od doliny Rodanu (fr. vallée du Rhône).

Jakość zamiast ilości

Najwyższej jakości składniki bywają dla niektórych frazesem, którym naciąga się klientów. W przypadku Valrhony są jednak podstawą budowania firmowej tożsamości, sposobem na skuteczne wyróżnienie się na rynku. Nie znajdziemy tu innych tłuszczów roślinnych niż masło kakaowe.

Seria Chocolats du Domaine od 1999 r. intrygowała amatorów czekolady informacją na opakowaniu tabliczki o konkretnej plantacji i roku zbioru ziaren kakao wykorzystanych do jej produkcji. Wcześniej na grunt czekoladowy przeniesiono winiarski termin grand cru, oznaczając czekolady z ziaren kakao pochodzących z jednego regionu (np. Valrhona Grand Cru Manjari z ziaren z Madagaskaru). Dziś Valrhona posiada nawet dwie własne plantacje kakao.

Każdego roku bramy Valrhony opuszcza 8000 ton czekolady i wyrobów czekoladowych. To kropla, mniej niż pół procenta w porównaniu do rocznej produkcji przemysłowego giganta Barry Callebaut. To jednak kuwerturami od Valrhony chwalą się szefowie w menu deserów restauracji z gwiazdkami Michelina.

Trendy

W nowych produktach firmy coraz częściej biały cukier zastępowany jest cukrem trzcinowym. W ofercie pojawiły się już pierwsze produkty ze składników pochodzących ze Sprawiedliwego Handlu i certyfikowane jako organiczne. Moją uwagę przyciągnęła Andoa Noir, 70% ciemna mieszanka kakao „grand cru” z kilku plantacji, dobrze oceniana przez krytyków.

La Cité du Chocolat

Dostanie się do zakładu Valrhony dla wielu amatorów czekolady byłoby równie realistyczne jak wygrana na loterii, firma skutecznie dotąd strzegła swych sekretów. Gratką dla nich będzie wizyta w Cité du Chocolat, multimedialnym centrum, w którym obserwować mogą podróż od kabosu kakao do tabliczki czekolady, poznać historię branży, obejrzeć czekoladowe rzeźby czy ścianę płynnej kuwertury oraz zrobić zakupy w firmowym sklepie. Przez pierwsze trzy miesiące centrum miało ponad 110 tysięcy odwiedzających, co uczyniło Cité du Chocolat turystycznym hitem regionu.

Informacje: http://www.citeduchocolat.com

L'École du Grand Chocolat

Warsztaty i szkolenia cukiernicze od mistrzów pokroju Pierre’a Hermé, szkolenia sensoryczne, zajęcia z czekoladowej rzeźby, laboratorium szukające idealnej konsystencji musu czy odkrywające tajemnice masła kakaowego – to niektóre z możliwości otwartych przed uczestnikami czekoladowej szkoły Valrhony – l’École du Grand Chocolat. Siedziba mieści się w Tain l’Hermitage. W 2007 r. powstała filia w Tokio, potem w Wersalu, a ostatnio, na 25 rocznicę inauguracji szkoły otwarto L’École Valrhona Brooklyn w Nowym Jorku.

Valrhona Dulcey, czyli słodka "blondynka"

Karmelizowana biała czekolada to jeden z hitów stworzonych przez założyciela szkoły. Podobno przez przypadek, kiedy białą czekoladę Ivoire zostawił w kąpieli wodnej… na 10 godzin.  Frédéric Bau swoimi mniej radykalnymi przepisami dzieli się z całym światem w książkach „Chocolate Master Class”, „Cooking with Chocolate”, „Chocolate Fusion”, własnej Encyklopedii Czekolady, czy swoim pierwszym ważnym dziele „Au Coeur des Saveurs”.

Valrhona.tv

Jeśli do Tain l’Hermitage nam nie po drodze, po rejestracji na stronach Valrhony otrzymamy dostęp do czekoladowej telewizji dla szefów kuchni, cukierników i restauratorów, gdzie czekają na nas wywiady z VIP-ami, przepisy i wskazówki sensoryczne pomagające w wyborze odpowiednich kuwertur do danego zadania. Większość materiałów dostępna jest w języku francuskim i angielskim.

Informacje: http://valrhona.tv

Valrhona w Polsce

Wyłącznym dystrybutorem Valrhony w naszym kraju została niedawno warszawska firma Le Patio Polska, a niezwykle sympatyczną twarzą tej marki product manager Gabriela Wesół. Dzięki nowemu dystrybutorowi zakupy kuwertur Valrhony nie oznaczają już długiego oczekiwania na realizację zamówienia, a marka zbliżyła się do cukierników m.in. jako główny sponsor I Mistrzostw Śląska w Serwowaniu Deseru na Talerzu.

Informacje: https://www.facebook.com/valrhonawpolsce

 

Piotr Krzciuk – obserwator rynku prawdziwej czekolady, czekoladowy juror w trzeciej polskiej edycji Top Chef, twórca bloga i sklepu SekretyCzekolady.pl

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji