30 listopada 2014 r. dobiegł końca jeden z ciekawszych projektów podnoszących kwalifikacje zawodowe nauczycieli przedmiotów zawodowych. W projekcie Doskonalenie „Chlebem Powszednim” Nauczyciela Zawodu udział wzięło 267 uczestników i uczestniczek: nauczycieli i instruktorów, zorganizowanych w 21 grupach.
Podobne artykuły
Projekt „Polskie rzemiosło w drodze do Europy”Piekarnia i cukiernia otwarta na nauczycielaNauczycielu zawodu, trwają zapisy na bezpłatne praktyki w 2013 r.Projekt Doskonalenie „Chlebem Powszednim” Nauczyciela Zawodu wypracował wspólnie z przedsiębiorcami i szkołami nowe podejście do nauczania praktycznego. Podczas Projektu uczestnicy i uczestniczki, pod czujnym okiem ekspertów, wzbogacali swój warsztat pracy, aby ich uczniowie zdobyli odpowiednie przygotowanie do podjęcia pierwszej pracy i osiągania tytułów mistrza sztuki kulinarnej i piekarsko-cukierniczej. Inicjatywa była wyjątkową szansą, by bezpłatnie nabyć profesjonalne umiejętności związane z praktycznym i teoretycznym funkcjonowaniem przedsiębiorstwa piekarsko-cukierniczego oraz okazją, by poznać nowoczesne linie produkcyjne, urządzenia i sprzęt wykorzystywany obecnie w branży piekarsko-cukierniczej.
W wyniku realizacji projektu powstała publikacja książkowa podsumowująca projekt. Publikację można bezpłatnie pobrać ze strony projektu: http://doskonaleniechlebem.pl/publikacja/
Przedstawiona publikacja to kompletne kompendium wiedzy o stanie praktycznego nauczania w zawodach piekarz i cukiernik. Autorzy artykułów bez żadnych upiększeń i koloryzowania opisali stan wiedzy i umiejętności nauczycieli i nauczycielek praktycznej nauki zawodu. W publikacji szczegółowo przedstawiono wypracowany w projekcie program praktyk. Zawarty w publikacji materiał pozwala na zapoznanie się z wypracowanym w projekcie programem praktyk a z drugiej strony przestudiowanie jego przebiegu oraz słabych i mocnych stron. Lekturę polecamy szczególnie osobom zajmującym się tworzeniem projektów edukacyjnych w branży spożywczej i projektującym doskonalenie zawodowe nauczycieli i nauczycielek. Z publikacją powinni się zapoznać dyrektorzy szkół zawodowych, pracownicy kuratoriów oświaty i odpowiednich departamentów/działów Ministerstwa Edukacji oraz wszelkich innych urzędów i ośrodków odpowiedzialnych za kształcenie zawodowe. Zapraszamy do lektury.