Pomysłowość ludzka nie zna granic, również w zakresie wymyślania kolejnych, coraz bardziej wyszukanych form na reklamę firmy i świadczonych usług. Jak to się robi współcześnie, nie tylko w Internecie? W nowym dziale będziemy prezentować to, co się pojawiło ciekawego lub kuriozalnego.
Podobne artykuły
Fotografia kulinarna - kolejne darmowe szkolenie Dawn Foods„Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – kilka słów o reklamie radiowejNajgorsza reklama na świecie. Jak promować swoje produkty, żeby nie narazić się na śmieszność?Internetowy ranking chleba i lodziarni
Właściciel lokalizatora internetowego Zumi wpadł na genialny pomysł! Stworzył rankingi m.in. najlepszych piekarni, lodziarni czy pizzerii. Według pomysłodawców, „to miejsce, gdzie klienci spotykają się z firmami, żeby wybrać te najlepsze i pokazać im, że ich dbałość o jakość ma sens”. Masz dobry produkt? Poddaj go opinii konsumentów i weź udział w rankingu chleba.
Przeglądając wyniki piekarni, widać, że niektóre z nich zebrały już niemalże dwa i pół tysiąca głosów. Co więcej, można zarówno przeczytać i dodać własny komentarz na ich temat, dzięki czemu inicjatywa Zumi stanowi ciekawe źródło wiedzy, zarówno na temat samej firmy, jak i konkretnego sprzedawanego produktu. Strona umożliwia wyszukanie dowolnej piekarni, konsument nie znajdzie swojej ulubionej, może dodać ją do rankingu. Może to zrobić każdy, bez wiedzy i zezwolenia właściciela. Oprócz rankingu piekarni Zumi stworzyło alternatywne, dla lodziarni, pizzerii i wielu innych, a więc każdy powinien odnaleźć coś dla siebie. Dodaj własną firmę, zbieraj głosy i czekaj na pochlebne komentarze od swoich klientów.
Co jeszcze jest silną stroną rankingu? Że znajduje się na Zumi – ogólnie dostępnym lokalizatorze internetowym, z którego codziennie korzysta wielu internautów.
Pozorna reklama pieczywa?
Dwa bochenki chleba, na pierwszy rzut oka zupełnie takie same, ale po chwili okazuje się, że to dwa różne jakościowo produkty. Pierwsze pieczywo jest tanie, „bogate” w regulator kwasowości E 262, polepszacz E472e, emulgator E 322, natomiast drugie – ma prosty skład: mąkę, drożdże, wodę i sól. – Produkty pozornie takie same nie są takie same – czytaj etykiety, żyj zdrowo i świadomie – słychać głos lektora. Chwytliwa i zbudowana na prostych przeciwieństwach reklama rzemieślniczego pieczywa? Ależ skąd.
Takiej reklamy nie powstydziliby się rzemieślnicy piekarstwa, którzy produkują pieczywo zgodnie z tradycjami i rzeczywiście mogą się pochwalić produktem wolnym od E. Niestety, na pomysł spotu reklamowego nie wpadła żadna branżowa fundacja działająca na rzecz piekarstwa, tylko Fundacja Alma Pokochaj Życie, założona przez spółkę Alma Market SA. Fundacja „powstała po to, by uprościć dokonywanie wyborów podczas robienia zakupów i co za tym idzie – zmieniać nawyki żywieniowe na lepsze”. Choć ma ona na celu edukować konsumentów, nikt nie ma wątpliwości, że przy okazji jest to dobra reklama Delikatesów Alma, w których też można kupić pieczywo.
Jaki stąd wniosek? Po pierwsze: poprzez edukację można przyciągnąć konsumenta. Po drugie: na razie nie ma co liczyć na branżowe fundacje, że sfinansują promocję medialną pieczywa na taką skalę. Co zatem pozostaje piekarzom? Edukować konsumenta na temat własnego chleba we własnych sklepach. Ale zgodnie z prawdą.
Oprac. Michał Rusek, Anna Kania