...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Aż 78% młodych kobiet myśli o własnej firmie

Kobiety są bardziej przedsiębiorcze niż mężczyźni? Z badań wynika, że już niedługo mogą zdominować biznes. Potwierdza to najnowszy raport dotyczący przedsiębiorczości osób z generacji Z (urodzonych po 1990 roku), przygotowany przez Akademię Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości.

Dane są jednoznaczne – niemal cztery na pięć młodych kobiet chce założyć własną firmę. W przypadku mężczyzn wynik jest znacznie słabszy.
 
Kobiety coraz częściej zakładają własne firmy. Z danych GUS wynika, że w 2012 roku utworzyły ponad 40% mikro i małych przedsiębiorstw w Polsce (a na przykład w Niemczech w 2013 roku już 43% wszystkich nowych przedsięwzięć). Najnowszy raport Akademii Liderów, oparty na badaniach wśród osób z generacji Z (urodzonych po 1990 roku), pokazuje, że wśród młodych kobiet ta tendencja jest jeszcze silniejsza. Już 78% z nich chce założyć własną firmę. Wśród młodych mężczyzn to tylko 57%.
– Są też różnice w postrzeganiu przedsiębiorczości. Jako przydatne cechy kobiety wymieniały najczęściej zaradność, odwagę i samozaparcie, a mężczyźni dokładność, punktualność i skłonność do podejmowania ryzyka – mówi Bogusław Feder, założyciel Fundacji Akademia Liderów, ekspert w zakresie przywództwa, zarządzania i rozwoju przedsiębiorczości.

Kobiety lubią wyzwania
Dlaczego perspektywa prowadzenia własnej firmy tak pociąga młode kobiety? Wszyscy młodzi liczą, że uzyskają w ten sposób wyższe dochody i zdobędą zawodową niezależność. Jednak kobiety częściej niż mężczyźni wskazywały również możliwość podejmowania wyzwań.
– To także szansa na realizację własnych zainteresowań. Kobiety są bardzo kreatywne
i potrafią wykorzystać ciekawe nisze rynkowe, związane z modą czy zdrową żywnością. Poza tym łączą wiedzę biznesową i społeczną. To dodatkowy atut – mówi Monika Gołębieska, założycielka firmy Alchemia Czekolady, wytwarzającej autorskie wyroby.
Raport Akademii Liderów pokazuje jeszcze jedną istotną różnicę między kobietami
a mężczyznami w podejściu do biznesu. W kontekście barier w prowadzeniu firmy brak środków finansowych wskazało 36% mężczyzn i 25% kobiet, natomiast brak wiedzy
to przeszkoda dla 27% kobiet i tylko 15% mężczyzn. Kobiety przykładają większą wagę
do kompetencji.
– Stają się także coraz bardziej pewne siebie. Do tej pory brakowało im tylko tego. Pod niektórymi względami są nawet lepiej przygotowane do prowadzenia firmy niż mężczyźni. Na przykład działają z większą świadomością ryzyka, co na dłuższą metę jest korzystne – dodaje Bogusław Feder.  

Są w tym lepsze?
Czy można stwierdzić, kto lepiej radzi sobie w biznesie? Różne badania pokazują, że na przykład w roli top menadżerów kobiety sprawdzają się często lepiej niż mężczyźni.
Z raportu McKinsey Global Institute „Women Matter” (badania przeprowadzone w latach 2007-2010 w firmach europejskich), wynika, że najbardziej efektywnie działają te organizacje, w których kobiety zajmują najwięcej kierowniczych stanowisk. Dlaczego? Decydują o tym wyższe kompetencje społeczne i komunikacyjne kobiet, a także ich zdolności organizacyjne i myślenie długoterminowe.

W Tajlandii niemal co drugi przedsiębiorca to kobieta. To jednak nadal wyjątek. Na całym świecie wśród osób prowadzących firmy zdecydowanie więcej jest mężczyzn. Z danych Eurostatu wynika, że w 2009 roku stanowili 69% wszystkich przedsiębiorców w krajach UE. A jak wygląda przedsiębiorczość kobiet w Polsce? Te same dane pokazują, że stanowią one ponad 30% osób prowadzących działalność gospodarczą – więcej niż w Szwecji, Wielkiej Brytanii czy Czechach (w każdym z tych krajów poniżej 30%).

W ciągu najbliższych kilku lat mężczyźni przestaną stanowić większość przedsiębiorców w Polsce (i w wielu innych krajach). Jednak nie będzie to tylko statystyczna zmiana. Wiele wskazuje na to, że jeśli kobiety biorą się za prowadzenie firmy, to są do tego lepiej przygotowane niż mężczyźni.

*Szczegóły na temat raportu Fundacji Akademia Liderów: www.wiedza3g.pl

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji