...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

E-commerce - handel przyszłości

Już niebawem sklepy wielkoformatowe znikną z powierzchni miast. Nie będą potrzebne. Klienci wolą robić zakupy w domu za pomocą jednego kliknięcia. Nadchodzi nowa era branży spożywczej - internetowa - prognozuje na łamach Rzeczpospolitej Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl.

Klasyczne oblicze handlu nie ma dalszej racji bytu. E-commerce już ma silną pozycję, a rosnące statystyki sprzedazy w Internecie  wskazują, że to do tej formy należy przyszłość. Obecnie ten procent wynosi 4% światowego handlu, za kilka lat ma to być już 50%. Skąd taki gwałtowny wzrost? 

Szybciej, łatwiej, często również taniej - takie korzyści zwykle wymieniają klienci sklepów onlie. Klient coraz bardziej robi się wygodny, a to oznacza, że coraz rzadziej będzie wybierał zakupy w supermarketach oraz innych sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie zakupy trwają długa, a czasem nie ma wybranego towaru. Konsument raczej będzie skłaniał się do zrobienia zakupów w showroomach oraz małych sklepach osiedlowych typu convenience - jak prognozuje Brzoska, dodając, że z pewnością wkrótce pojawi się jeszcze jeden nowy format.

 

 

 

Ucierpią nie tylko właściciele sklepów. Te zmiany dotyczą także innych obszarów biznesu, nie wyłączając najbardziej znaczących graczy. Przykładowo, po wprowadzeniu przez Google autonawigacji do aplikacji Google Maps, kurs akcji Garmina, największego producenta tradycyjnych nawigacji samochodowych, spadł na NASDAQ ze 130 do 40 dol. 

Komu ta sytuacja przysporzy korzyści? Ci, którzy jako pierwsi zdecydują się na wprowadzenie sprzedaży online mają szansę stać się liderami rynku. Sukces osiągną również te sklepy, które wykorzystają w sprzedaży opcję "click&collect", która umożliwia odebranie zamówionych przez Internet zakupów w wybranym punkcie. Już teraz robią one furorę w Anglii, Francji i USA. Przykładem wykorzystania tego typu technologii w Polsce jest największy niezależny operator pocztowy InPost, który wprowadził paczkomaty. Obecnie trwają próby wprowadzania punktów odbioru dla sektora spożywczego. Planuje je wprowadzić, m.in. sieć sklepów Intermarche, Tesco, Auchan. W niektórych punktach sklepu E.Leclerc opcja "click&collect" już funkcjonuje.  Dla samych właścicieli sklepów to również lepsze rozwiązanie. 

 Zdaniem samych klientów, opcja z osobistym odbiorem żywności jest korzystniejsza, niż dostawa kurierem, jak w przypadku zamówień innych towarów. 

- Dostawa do domu to najbardziej nieefektywny proces logistyczny, jaki można sobie wyobrazić – przyznaje Rafał Brzoska.

 

 

 

Co ciekawe, również jeden z najbardziej znanych polskich sklepów internetowych, Merlin, szykuje sprzedaż artykułów spożywczych z osobistym odbiorem w wybranych punktach. Jeden z nich, tzw. Coolmat już stanął w Poznaniu. Czy wkrótce tego typu punkty zdetronizują znane nam dobrze galerie handlowe oraz supermarkety? Sprzedaż żywności online wynosi obecnie zaledwie 1% całego obrotu, z każdym rokiem wzrasta jednak o 30%. Eksperci są zgodni również co do tego, że za kilka lat będzie stanowić jeden z głównych filarów handlu internetowego. Zdaniem, Brzoski, w takiej sytuacji właściciele sklepów, cukierni oraz piekarni nie tylko powinni obserwować zachodzące zmiany, ale aktywnie w nich uczestniczyć, jeśli za kilka lat nadal chcą być znaczącą marką na rynku. 

 

Źródło: Rzeczpospolita

Więcej o sprzedaży online: Piekarnia i cukiernia online - zbytek czy konieczność? 

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji