...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS, materiał promocyjny

Strona internetowa - skuteczna promocja nowoczesnej firmy

Reklama w tradycyjnych środkach przekazu, jak telewizja czy prasa, już nie wystarczy. Obecnie najpopularniejszym i najbardziej powszechnym medium jest Internet. Jeżeli chcesz zawojować rynek swoimi produktami i przyciągnąć konsumentów, powinieneś utworzyć własną stronę inter­netową i zadbać o to, by była ciekawa.

W dobie Internetu posiadanie strony internetowej porówny­wane jest do wizytówki. Można prowadzić bez niej firmę, ale czy warto? Strona internetowa pozwala reklamować działalność przez 24 godziny na dobę. Więk­szość, głównie młodych, ludzi, aby znaleźć interesujący produkt czy usługę, korzysta z wyszukiwarki internetowej. Jeżeli Cię tam nie znajdą, dla nich nie istniejesz.

Dlaczego warto mieć własną stronę? Pro­fesjonalnie zrobiony serwis WWW buduje pozytywny wizerunek marki, jest platformą kontaktu z obecnymi klientami oraz po­zwala dotrzeć do nowych. Jest po prostu niezbędnym narzędziem do prowadzenia nowoczesnej firmy.



– Stara reguła Internetu głosi­ła, że wygrywa ten, kto pierwszy się tam znajdzie. My uważamy, że to jest kompletna bzdura. Nowa reguła brzmi: Pierwsza osoba, któ­ra zrobi to we właściwy sposób, bę­dzie miała lojalnych klientów.
Karl Peterson


Strona WWW – konieczność
Strona internetowa pełni wiele funkcji. Po pierwsze, informuje. Firma jest wi­doczna w Internecie, daje się poznać i znaleźć szerszemu gronu klientów, sta­je się bardziej rozpoznawalna, przyciąga uwagę. Ponadto możesz w interesujący sposób przedstawić pełną ofertę firmy, podzielić się informacjami i aktualnościa­mi na temat swojej działalności.
Po drugie, strona internetowa kreuje wizerunek. Dzięki niej jesteś postrze­gany jako nowoczesny przedsiębiorca, wyróżniasz się w internetowym tłumie oraz podnosisz wiarygodność swojej fir­my. Pamiętaj, Twój serwis to mało kosz­towna i niezwykle skuteczna reklama. Wspomagana innymi formami promocji w sieci oraz mediami społecznościowy­mi typu Facebook czy Twitter, pozwoli na sprawną i szybką komunikację.

 

Organizacja to podstawa
Dobrze wykonana strona musi mieć kil­ka elementów. Najważniejsze z nich to: przejrzysta budowa, łatwa w użyciu na­wigacja, czytelnie napisane teksty i od­powiednia grafika.
Jedną z form prezentowania menu głów­nego jest system zakładek. Okazał się on popularny zwłaszcza wśród serwisów internetowych typu e-commerce. Zakład­ki pozwalają na stworzenie atrakcyjne­go menu, które umożliwia szybkie i intu­icyjne przemieszczanie się po stronach serwisu.
Kluczowe elementy to oczywiście pod­strony: O firmie i Oferta. Pierwsza opisuje przedsiębiorstwo i jego historię, druga za­wiera informacje o produktach i usługach.

 

Kolejnym bardzo ważnym elementem jest zakładka Kontakt. Dzięki zawartym tam informacjom klienci szybko Cię znajdą. Umieść dokładne dane adresowe oraz mapkę – najlepiej interaktywną – poka­zującą, gdzie dokładnie znajduje się Twoja siedziba. Jeśli przedsiębiorstwo ma kilka filii, należy podać wszystkie adresy z po­działem na miasta.
W zależności od specyfiki działalności i branży można dodać do wi­tryny portfolio czy też katalog referencji. W branży cukierniczo­-piekarniczej istotnym elementem jest galeria. Mogą pojawić się również takie zakładki, jak Media o nas (linki do zewnętrznych artykułów) czy Kariera – pomocna w przypadku rekrutacji. Mile widziane są ankiety badające poziom satysfakcji klienta oraz de­dykowany formularz kontaktowy służący wysyłaniu zapytań ofer­towych. Przedsiębiorcy mogą również spróbować umieścić w wi­trynie elementy stanowiące pewną wartość dodaną, która skłoni użytkowników do regularnych odwiedzin. Mogą to być np. unika­towe treści o charakterze poradnikowym. Takie zabiegi budują świadomość marek, zwiększają lojalność i skłaniają do częstszego korzystania z usług czy kupowania produktów. Przedstaw siebie i swój zespół w roli ekspertów, podziel się swoją wiedzą z innymi.

Aktualizacja i pozycjonowanie
Nie każda ze stron musi być często aktualizowana. Proste fir­mowe strony, zawierające tylko ofertę lub galerię zdjęć, mogą być aktualizowane rzadziej. W przypadku większych serwisów aktualizacje są niezbędne i uświadamiają czytelnikom, czy mają oni do czynienia z rzetelną firmą. Klient lubi wiedzieć, że prze­gląda treści, które są rzeczywistą ofertą, jaką znajdzie w sklepie stacjonarnym.

Skuteczna reklama w Internecie jest coraz trudniejsza. Aby kto­kolwiek dostrzegł naszą działalność, niezbędne jest prawidłowe funkcjonowanie w internetowej przestrzeni. Jak pozycjonować strony, aby być widocznym? Rozpocznij od właściwego przygoto­wania fraz. Co to oznacza? Poszukując czegoś w sieci, wpisujemy określone słowa w wyszukiwarkę. Jest to z reguły ciąg dwóch, trzech czy czterech słów (bardzo często z pominięciem polskich znaków), np. „piekarnia i cukiernia gdansk”, „torty na komunie szczecin”. Google samo podpowiada nam po wpisaniu w okienko wyszukiwania, jakie frazy związane z wpisanymi przez nas wyraza­mi są popularne. To jest klucz do właściwego ich przygotowania.

 

 

Samodzielne zarządzanie treścią
Tworząc stronę internetową, często pomija się fakt jej późniejszej aktualizacji. Niestety, jest to dużym błędem, ponieważ z czasem pojawiają się dodatkowe elementy i informacje, które chcemy za­mieścić na stronie. Jeżeli nie przewidziano wcześniej takiej funkcji, pozostaje tylko prosić firmę, która wykonała stronę, o naniesienie poprawek lub dodanie kolejnego tekstu do strony. Cała sprawa jest o wiele łatwiejsza i przede wszystkim tańsza, jeżeli zaplanuje się stronę, w której będzie możliwość zarządzania treścią, czyli tzw. CMS. To rozwiązanie, które pozwala na pełne, samodzielne kontrolowanie i zmienianie treści. Edytor przypominający znanego Worda pozwala na zarządzanie nawet tym najmniej zaawanso­wanym użytkownikom.

Jakie zalety niesie za sobą korzystanie z narzędzia CMS?
• Możliwość dowolnego zmieniania treści po stronie użytkowni­ka bez konieczności znajomości skomplikowanych zagadnień informatycznych.
• Możliwość edycji treści z dowolnego miejsca.
• Możliwość przebudowania w przyszłości wyglądu serwisu bez konieczności ponownego wprowadzania treści.
• Funkcje SEO – przyjazność dla wyszukiwarek.
• Duża ilość dodatkowych tzw. wtyczek, dzięki którym można rozbudować serwis o dodatkowe możliwości i funkcje.

   
 

ZDANIEM EKSPERTA
– U ponad 60% firm strony internetowe są niedostosowane do urządzeń przenośnych – mówi Rafał Jaskólski, właściciel studia interaktywnego Pixelmind. – Coraz więcej klientów przegląda strony właśnie na telefonie lub tablecie. Niestety bardzo często muszą zmagać się z przesuwaniem ekranu palcem i powiększaniem wybranych fragmentów. Jeśli znajdą w sobie samozaparcie, pozostaną na stronie, jeżeli nie wystarczy im cierpliwości, opuszczą witrynę i przejdą na konkurencyjną stronę – dostosowaną do urządzeń mobilnych.

 



Bardzo dobrym, darmowym systemem do projektowania strony internetowej jest WordPress. To jedno z łatwiejszych w uży­ciu rozwiązań dostępnych na rynku, nie wymagające programi­stycznej wiedzy. WordPress posiada wtyczki, które umożliwiają połączenie naszej strony z mediami społecznościowymi. Dzięki temu informacje udostępnione na stronie WWW pojawią się również na Facebooku czy Twitterze. Z pewnością wpłynie to na zwiększenie ruchu na stronie. Innymi, ale bardziej skompli­kowanymi systemami do tworzenia stron internetowych są m.in. Drupal i Joomla!

 

   
 

Najczęściej popełniane błędy – sprawdź, czy dotyczą Twojej strony
1. Brak wezwania do działania.
2. Niska użyteczność strony.
3. Niska jakość grafiki.
4. Niewłaściwa typografia strony.
5. Brak aktualizacji strony.
6. Brak pozycjonowania stron.
7. Brak połączenia z kanałami społecznościowymi.
8. Niedostosowanie do urządzeń mobilnych.
9. Brak obserwacji ruchu na stronie.

Więcej informacji znajdziesz na stronie
www.akademiamistrza.pl

Słownik podstawowych pojęć z zakresu tworzenia stron internetowych do pobrania w strefie:
„Zarządzanie biznesem” w zakładce „Niezbędnik”.

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji