Reklama w tradycyjnych środkach przekazu, jak telewizja czy prasa, już nie wystarczy. Obecnie najpopularniejszym i najbardziej powszechnym medium jest Internet. Jeżeli chcesz zawojować rynek swoimi produktami i przyciągnąć konsumentów, powinieneś utworzyć własną stronę internetową i zadbać o to, by była ciekawa.
Podobne artykuły
Social Media w biznesieNajgorsza reklama na świecie. Jak promować swoje produkty, żeby nie narazić się na śmieszność?Jaka siła drzemie w ulotce?W dobie Internetu posiadanie strony internetowej porównywane jest do wizytówki. Można prowadzić bez niej firmę, ale czy warto? Strona internetowa pozwala reklamować działalność przez 24 godziny na dobę. Większość, głównie młodych, ludzi, aby znaleźć interesujący produkt czy usługę, korzysta z wyszukiwarki internetowej. Jeżeli Cię tam nie znajdą, dla nich nie istniejesz.
Dlaczego warto mieć własną stronę? Profesjonalnie zrobiony serwis WWW buduje pozytywny wizerunek marki, jest platformą kontaktu z obecnymi klientami oraz pozwala dotrzeć do nowych. Jest po prostu niezbędnym narzędziem do prowadzenia nowoczesnej firmy.
– Stara reguła Internetu głosiła, że wygrywa ten, kto pierwszy się tam znajdzie. My uważamy, że to jest kompletna bzdura. Nowa reguła brzmi: Pierwsza osoba, która zrobi to we właściwy sposób, będzie miała lojalnych klientów.
Karl Peterson
Strona WWW – konieczność
Strona internetowa pełni wiele funkcji. Po pierwsze, informuje. Firma jest widoczna w Internecie, daje się poznać i znaleźć szerszemu gronu klientów, staje się bardziej rozpoznawalna, przyciąga uwagę. Ponadto możesz w interesujący sposób przedstawić pełną ofertę firmy, podzielić się informacjami i aktualnościami na temat swojej działalności.
Po drugie, strona internetowa kreuje wizerunek. Dzięki niej jesteś postrzegany jako nowoczesny przedsiębiorca, wyróżniasz się w internetowym tłumie oraz podnosisz wiarygodność swojej firmy. Pamiętaj, Twój serwis to mało kosztowna i niezwykle skuteczna reklama. Wspomagana innymi formami promocji w sieci oraz mediami społecznościowymi typu Facebook czy Twitter, pozwoli na sprawną i szybką komunikację.
Organizacja to podstawa
Dobrze wykonana strona musi mieć kilka elementów. Najważniejsze z nich to: przejrzysta budowa, łatwa w użyciu nawigacja, czytelnie napisane teksty i odpowiednia grafika.
Jedną z form prezentowania menu głównego jest system zakładek. Okazał się on popularny zwłaszcza wśród serwisów internetowych typu e-commerce. Zakładki pozwalają na stworzenie atrakcyjnego menu, które umożliwia szybkie i intuicyjne przemieszczanie się po stronach serwisu.
Kluczowe elementy to oczywiście podstrony: O firmie i Oferta. Pierwsza opisuje przedsiębiorstwo i jego historię, druga zawiera informacje o produktach i usługach.
Kolejnym bardzo ważnym elementem jest zakładka Kontakt. Dzięki zawartym tam informacjom klienci szybko Cię znajdą. Umieść dokładne dane adresowe oraz mapkę – najlepiej interaktywną – pokazującą, gdzie dokładnie znajduje się Twoja siedziba. Jeśli przedsiębiorstwo ma kilka filii, należy podać wszystkie adresy z podziałem na miasta.
W zależności od specyfiki działalności i branży można dodać do witryny portfolio czy też katalog referencji. W branży cukierniczo-piekarniczej istotnym elementem jest galeria. Mogą pojawić się również takie zakładki, jak Media o nas (linki do zewnętrznych artykułów) czy Kariera – pomocna w przypadku rekrutacji. Mile widziane są ankiety badające poziom satysfakcji klienta oraz dedykowany formularz kontaktowy służący wysyłaniu zapytań ofertowych. Przedsiębiorcy mogą również spróbować umieścić w witrynie elementy stanowiące pewną wartość dodaną, która skłoni użytkowników do regularnych odwiedzin. Mogą to być np. unikatowe treści o charakterze poradnikowym. Takie zabiegi budują świadomość marek, zwiększają lojalność i skłaniają do częstszego korzystania z usług czy kupowania produktów. Przedstaw siebie i swój zespół w roli ekspertów, podziel się swoją wiedzą z innymi.
Aktualizacja i pozycjonowanie
Nie każda ze stron musi być często aktualizowana. Proste firmowe strony, zawierające tylko ofertę lub galerię zdjęć, mogą być aktualizowane rzadziej. W przypadku większych serwisów aktualizacje są niezbędne i uświadamiają czytelnikom, czy mają oni do czynienia z rzetelną firmą. Klient lubi wiedzieć, że przegląda treści, które są rzeczywistą ofertą, jaką znajdzie w sklepie stacjonarnym.
Skuteczna reklama w Internecie jest coraz trudniejsza. Aby ktokolwiek dostrzegł naszą działalność, niezbędne jest prawidłowe funkcjonowanie w internetowej przestrzeni. Jak pozycjonować strony, aby być widocznym? Rozpocznij od właściwego przygotowania fraz. Co to oznacza? Poszukując czegoś w sieci, wpisujemy określone słowa w wyszukiwarkę. Jest to z reguły ciąg dwóch, trzech czy czterech słów (bardzo często z pominięciem polskich znaków), np. „piekarnia i cukiernia gdansk”, „torty na komunie szczecin”. Google samo podpowiada nam po wpisaniu w okienko wyszukiwania, jakie frazy związane z wpisanymi przez nas wyrazami są popularne. To jest klucz do właściwego ich przygotowania.
Samodzielne zarządzanie treścią
Tworząc stronę internetową, często pomija się fakt jej późniejszej aktualizacji. Niestety, jest to dużym błędem, ponieważ z czasem pojawiają się dodatkowe elementy i informacje, które chcemy zamieścić na stronie. Jeżeli nie przewidziano wcześniej takiej funkcji, pozostaje tylko prosić firmę, która wykonała stronę, o naniesienie poprawek lub dodanie kolejnego tekstu do strony. Cała sprawa jest o wiele łatwiejsza i przede wszystkim tańsza, jeżeli zaplanuje się stronę, w której będzie możliwość zarządzania treścią, czyli tzw. CMS. To rozwiązanie, które pozwala na pełne, samodzielne kontrolowanie i zmienianie treści. Edytor przypominający znanego Worda pozwala na zarządzanie nawet tym najmniej zaawansowanym użytkownikom.
Jakie zalety niesie za sobą korzystanie z narzędzia CMS?
• Możliwość dowolnego zmieniania treści po stronie użytkownika bez konieczności znajomości skomplikowanych zagadnień informatycznych.
• Możliwość edycji treści z dowolnego miejsca.
• Możliwość przebudowania w przyszłości wyglądu serwisu bez konieczności ponownego wprowadzania treści.
• Funkcje SEO – przyjazność dla wyszukiwarek.
• Duża ilość dodatkowych tzw. wtyczek, dzięki którym można rozbudować serwis o dodatkowe możliwości i funkcje.
ZDANIEM EKSPERTA |
Bardzo dobrym, darmowym systemem do projektowania strony internetowej jest WordPress. To jedno z łatwiejszych w użyciu rozwiązań dostępnych na rynku, nie wymagające programistycznej wiedzy. WordPress posiada wtyczki, które umożliwiają połączenie naszej strony z mediami społecznościowymi. Dzięki temu informacje udostępnione na stronie WWW pojawią się również na Facebooku czy Twitterze. Z pewnością wpłynie to na zwiększenie ruchu na stronie. Innymi, ale bardziej skomplikowanymi systemami do tworzenia stron internetowych są m.in. Drupal i Joomla!
Najczęściej popełniane błędy – sprawdź, czy dotyczą Twojej strony Słownik podstawowych pojęć z zakresu tworzenia stron internetowych do pobrania w strefie: |