...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Organiczny czy bezglutenowy - w który trend warto inwestować?

Dobre, bo bezglutenowe! - taką dewizą kieruje się już ogromna rzesza konsumentów. Czy sukces tego trendu ma szansę osiągnąć również produkty organiczne? Przekąski i wypieki organiczne wciąż stanowią niszową grupę, ale zdaje się, że wkrótce nadejdzie ich moment, donosi Euromonitor International.

Trend bezglutenowy właśnie dociera do punktu nasycenia. Widzimy, że etykiety z informacją o tym, ze produkt nie zawiera glutenu pojawiają się nawet na produktach, które są naturalnie bezglutenowe (w Polsce, np. na popularnych chrupkach kukurydzianych, przyp. red.)! Nie widzę więcej przestrzeni dla wzrostu tego rynku – powiedział Jared Koerten dla Bakery&Snakcs.com, główny analityk żywności w Euromonitor. Tym samym ogłasza koniec boomu produktów bezglutenowych. Czyżby kolejna moda znudziła się konsumentom? Co zastąpi żywność bez pszenicy?

Za Oceanem już teraz mnóstwo małych i specjalistycznych producentów zaczęło zaopatrywać się w etykietki z napisem „organic”, czyli po prostu ekologiczny.

 



Do tej pory żywność organiczna miała wielkie znaczenie, np. w sektorze mleczarskim i mięsnym, ale w pakowanych przekąskach nie zrobiła furory. Mimo wszystko wzrost sklepów promujących żywność organiczną oznacza, że będzie zwiększone zapotrzebowanie na tego typu produkty we wszelkiego rodzaju formach - zapowiada Koerten.

Dobre, bo organiczne

Współczesny konsument, który ma zwiększony dostęp do materiałów edukacyjnych, nie tylko zyskuje świadomość tego, co zdrowe, ale również wie jak działa reklama. Jest świadomy tego, że hasła „naturalny”, „zdrowy”, „bez chemii” , „eko” to zwyczajnie chwyt marketingowy. W porównaniu do tego typu określeń, klienci mają więcej zaufania do etykiety „organiczny, gdyż jest to sformułowanie uregulowane prawnie. Dodatkowo, zwracają uwagę na umieszczenie na opakowaniu specjalnego certyfikatu.

Najczęstszymi odbiorcami rynku bezglutenowego są osoby dotknięte nietolerancją glutenu oraz te dbające o linię. W wypadku produktów organicznych pula osób zainteresowanych może być znacznie szersza. Koerte zauważa, iż rodzice będą stanowić silną grupę napędzającą ten ruch.

Rodzice chcą dawać zdrowe przekąski dzieciom, nawet jeśli to słodycz. Ten jest nieco lepszy, jeśli wykonany z składników organicznych - tłumaczy.

 



Obecnie ok. 84% Amerykanów kupuje produkty organiczne, zgodnie z raportem o konsumentach przeprowadzonym w ubiegłym roku przez Organic Trade Association. Dane te wskazują także na ogromny wzrost sprzedaży produktów organicznych w ciągu minionych 18 lat – zyski tego sektoru wzrosły niemal 12-krotnie! W Polsce produkty ekologiczne kupuje 7% Polaków, głównie w sklepach ekologicznych (wyborcza.pl)

Eko, bio czy organiczny? 

Koerten podkreśla również, że z biznesowego punktu widzenia prowadzenie sprzedaży produktów organicznych jest bardziej opłacalne i łatwiejsze, niż w przypadku żywności bezglutenowej. Taki certyfikat można znacznie szybciej uzyskać, niż, przykładowo, oznaczenie produktu o braku GMO.

Kiedy producent może nazwać swoją żywność "eko" lub "bio"? Według prawa unijnego wtedy, kiedy w co najmniej 95% wyprodukuje ją metodami ekologicznymi. W przypadku upraw rolnych oznacza to, że ziemia, na której stoi gospodarstwo, musi być czysta. Innymi słowy: bez sztucznych nawozów, ale także z dala od dróg szybkiego ruchu, gdyż te powodują wzrost stężenia ołowiu.


W Polsce określenia takie jak „eko(logiczne)”, „bio” oraz „organiczne”, które pojawiają się na opakowaniu są tożsame. Każdy produkt z takim napisem musi mieć w UE certyfikat. Po czym poznać, że producent zyskał taki certyfikat? Na opakowaniu pojawi się charakterystyczny zielony listek z 12 gwiazdek.

 



Co znajdzie się w samym opakowaniu?

Przykładem organicznych przekąsek są wszelkiego typu batoniki lub żelki na bazie naturalnych soków owocowych oraz puree owocowego. Cały przemysł zgodny jest co do jednego – trzeba wrócić do zmniejszenia ilości składników, na rzecz powrotu do najczystszej postaci owocu.

Dlaczego konsumenci mieliby zatem nie decydować się na sam świeży owoc tylko jego formę przetworzoną? Taki produkt można przede wszystkim dłużej przechowywać i łatwiej go zabrać, np. w długą podróż. Jabłko może w ten sposób przybierać różne struktury. Dzieci również chętniej sięgną po coś, co jest opakowane w kolorowy szeleszczący papierek.

 

Przykładem ekologicznej i zdrowej przekąski na polskim rynku są produkty marki Cocoa



Analitycy rynku przewidują się, że przekąski organiczne zyskają na znaczeniu jesienią tego roku. 

źródło: www.confectionerynews.com oraz www.bakeryandsnacks.com

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji