Jak zagwarantować sobie sukces w prowadzeniu piekarni lub cukierni? Śląscy piekarze i cukiernicy mieli okazję poznać bieżące trendy, ciekawe techniki pracy i strategie, które pomogą w prowadzeniu własnego biznesu. Tym zagadnieniom poświęcona była II edycja Salonu Biznesu Ford dedykowana branży piekarskiej oraz cukierniczej.
Salon Biznesu to cykl spotkań zapoczątkowany w Sosnowcu, skierowany do przedsiębiorców i pracowników różnych branż małych oraz średnich firm ze Śląska i Zagłębia. Ideą Salonu jest wymiana praktycznej wiedzy między przedsiębiorcami. Głównym punktem spotkań jest formuła szkoleniowa i prelekcje praktyków, w trakcie których uczestnicy wspólnie śledzą sprawdzone i skuteczne rozwiązania w danej branży.
W czasie spotkania z udziałem piekarzy i cukierników prelekcję wygłosili: Natalia Aurora Urbanek z redakcji „Mistrza Branży”, Maciej Kacprzak z banku Santander, natomiast część praktyczną poprowadził Wiesław Kucia ze Szkoły Artystycznej w Lublinie. W części pierwszej nasza redaktorka przedstawiła wiodące trendy w branży piekarskiej. Jak pokazały wyniki przeprowadzonej w tym celu ankiety, chleb jest nadal chętnie zjadanym produktem. Choć wzrasta zainteresowanie alternatywnymi jego rodzajami, ten tradycyjny jest najwyżej ceniony. Jeśli piekarze chcą podążać za potrzebami konsumenta, powinni postawić na rzemieślniczą technologię produkcji chleba, a także ubogacić go funkcjonalnymi dodatkami, typu superfoods. To samo tyczy się trendów obecnych w sektorze cukierniczym. Tu coraz ważniejszy jest też wygląd. By podążać za współczesną estetyką, pomocne będą nowe techniki zarówno w pracy z ciastem martwym (w przypadku pieczywa), jak i w cukiernictwie, co zaprezentował mistrz Wiesław Kucia. Podczas jego pokazu goście chętnie tworzyli dekoracje z ciasta martwego czy masy cukrowej zgodnie z nowymi trendami i przy użyciu nowych technik lub akcesoriów.
Warto również pomyśleć o tym, jak te piękne i smaczne produkty dowieźć do punktów sprzedaży oraz samego klienta. Tu rozwiązaniem może być wybór odpowiedniego samochodu dostawczego, który wzięty w leasing nie obciąży finansów firmy, a wręcz może zarobić na siebie i firmę, o czym opowiedział Maciej Kacprzak.
Salon Biznesu Ford to kompaktowa i ciekawa formuła spotkania, która dopasowuje się tematycznie do profilu małych i średnich firm z różnych branż. Obok gotowych rozwiązań biznesowych, mających na celu obniżenie kosztów prowadzenia firmy, przedsiębiorcy znajdą tu inspirujące pomysły, by uatrakcyjnić swój własny produkt.
Salon Biznesu Ford, Sosnowiec, 26 listopada 2015 r.
Patronat medialny: „Mistrz Branży”