...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Czym żywi się świat, cz. VII. Innowacje na rynku słodyczy

Lato sprzyja zmianom i innowacjom. Na wakacjach, z dala od codziennej rutyny i pracy, konsumenci chętniej otwierają się na nowości. Ba, czasem nawet specjalnie szukają czegoś innego, ekspery­mentalnego! To jak woda na producencki młyn, którym kręci wszechobecna innowacja.

Branża spożywcza oszalała na punkcie innowacyjności. Pod jej dyktando producenci żywności szukają niekonwencjonalnych surowców, łączą dziwne smaki, tworzą zupełnie nowe produkty, a nawet opakowania. Czy każ­dy taki eksperyment zawsze kończy się sukcesem rynkowym? Czy producenci rze­czywiście trafiliby w nasze kubki smako­we? Oceńmy wspólnie efekt prac nad roz­wojem nowych produktów w światowych koncernach.

Szokują czy smakują?
Mój ulubiony amerykański producent że­lowych fasolek marki Jelly Belly po raz kolejny chce zaszokować nowymi smakami w „ekstramieszance” o nazwie „Bean Bo­ozled”. Smaków: śmierdzących skarpetek „Stinky Socks”, ściętej trawy „Lawn Clip­pings”, pasty do zębów „Toothpaste” czy zgniłego jaja „Rotten Egg” i wielu innych można spróbować w jednej z wielu mie­szanek smakowych, jakie ma do zapropo­nowania ten producent. Niejeden z nas zapewne musiałby długo myśleć, by wpaść na pomysł stworzenia takiego smaku, ale dla „aromaciarzy”, wyszukujących nowe nuty aromatów, to pestka. Czym jeszcze zaskoczy nas Jelly Belly?

Amerykański producent żelowych fasolek marki Jelly Belly po raz kolejny chce zaszokować nowymi smakami

 

Odlotowe smaki
Czasami wydaje nam się, że możemy „odpłynąć” już od samego smaku czekola­dy w ustach, niekiedy przydaje się coś jeszcze – i niekoniecznie chodzi mi o ba­kalie, a o coś bardziej stymulującego – nasiona konopi. Nasiona te uznawa­ne za surowiec wywołujący właściwości narkotyczne, są również spożywane jako bardzo bogate źródło białka, zwalczające różnego rodzaju dolegliwości dermatolo­giczne, a także poprawiające odporność organizmu. Na to niecodzienne połączenie wpadli nasi południowi sąsiedzi, czeska fabryka czekolady Carla, która prezentu­je również w swoich nowościach pralinki o smaku czeskiego chmielu.

Chmiel i konopie zamknięte w czekoladzie

 

 

Skoncentrowani na smaku
Za oceanem kubki smakowe konsumen­tów podbija bezkaloryczny produkt firmy Kraft Foods o nazwie „MiO”. Jest to ro­dzaj koncentratu występującego w trzech rodzajach: owocowej, energetycznej typu Energy oraz Fit – przeznaczonej dla spor­towców. Prezentowany jest w bardzo po­ręcznej buteleczce, którą bez problemu można schować do kieszonki, np. w ko­szuli.

Maksimum smaku – ciekawa alterna­tywa dla osób gustujących w słodkich napojach

 

Zastosowanie „MiO” polega na zaapliko­waniu do szklanki z wodą lub do naszego ulubionego napoju pożądanej ilości kon­centratu, tak aby otrzymać zadowalający nas efekt. Zawartość buteleczki to – poza barwnikiem i słodzikami – także naturalne aromaty, które nadają smaku temu pro­duktowi. Jest to dość ciekawa i innowa­cyjna forma w dotychczasowym portfolio branży napojowej.

Ciastka i lody
Nie da się ukryć, że obecnie przeżywa­my boom marketingowy skupiający się wokół ciasteczek „Oreo” i wszystkiego, co z nimi związane. Producenci za wszel­ką cenę dążą do wprowadzenia na rynek produktów, które będą zawierały ciemne jak ziemia ciasteczka. Cały sekret tego produktu tkwi w użyciu do receptury od­powiedniego kakao w proszku, które po­chodzi z wyselekcjonowanej odmiany zia­ren kakaowca.

Przemysł lodziarski nie zostaje w tyle, wprowadzając na rynek waniliowe lody z kawałeczkami ciasteczek, opakowane jak kanapki w ciastka „Oreo”, tworząc tym samym produkt „Ice Cream Sandwich”.

Połączenie smaku lodów i popularnych ciasteczek

 

Coś dla milusińskich
Na koniec coś bardziej dla dzieci niż dla nas, dorosłych. Guma do żucia w płynnej postaci. Wszystko za sprawą francuskiego producenta żelek, cukierków, czekolady i pianek marshmallows – firmy Lutti, która to, poprzez zastosowanie zwiększonego udziału w recepturze syropu glukozowo­-fruktozowego, otrzymała bardziej płynną konsystencję gumy do żucia. To dość cie­kawa alternatywa wobec gumy do żucia w formie drażetkowanej czy listkowanej. Produkt zapakowany jest w tubkę 35 g i ofe­rowany w wielu wer­sjach smakowych. Jego atrakcyjność zwiększo­no poprzez możliwość uzyskania przez spoży­wających efektu bar­wienia języka.

Guma do żucia w tubce – ciekawa propozycja dla najmłodszych

 

Nie sposób wymienić wszystkich innowacji na rynku słodyczy, a tu producenci wciąż pracują i głowią się, co jeszcze może przy­paść konsumentom do gustu.

mgr Piotr Ławrowski

materiał z numeru sierpień 2015


Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji