Chcesz rozpocząć przygodę z gastronomią na kółkach lub masz już własny pojazd i zastanawiasz się, jak możesz zwiększyć zyski? Mamy dla Ciebie kilka rad, dzięki którym skutecznie zawalczysz o nowych klientów.
Podobne artykuły
Chiny i Algieria otwierają się na polską żywnośćZestresowani konsumenci szukają żywności poprawiającej nastrójHandel: czas na małe sklepy i e-commerceJeżeli jesteś dopiero na początku swojej foodtruckowej drogi, oprócz kupienia i przygotowania pojazdu, opracowania menu i pozyskania źródła surowców, powinieneś wykreować swoją markę. Stwórz wyjątkowy brand, który będzie wyrażał się w logo, menu i dekoracji pojazdu. Pamiętaj o tym, że stylistyka powinna być dopasowana do grupy odbiorców, którzy mają zostać Twoimi klientami. Styl będzie inny, jeżeli chcesz pojawiać się na hipsterskich imprezach, niż wtedy, gdy interesuje Cię wystawianie swojej oferty na rodzinnych festynach. Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna i właściwie dobrana dekoracja nadadzą Twojemu pojazdowi wyjątkowego charakteru.
Zadbaj o pierwsze wrażenie
Przede wszystkim warto zadbać o schludny wygląd pojazdu. Ciekawe, przyciągające wzrok oznakowanie na nic się nie zda, jeżeli nie zadbasz o czystość samochodu oraz porządek jego w otoczeniu. Pierwsze wrażenie liczy się tutaj szczególnie, dlatego że sprzedajesz jedzenie. Niezadbane auto będzie dla klienta sygnałem, że sprzedawane w nim potrawy nie są zbyt dobrej jakości. Albo, co gorsza, przygotowywane są w niehigienicznych warunkach. Pamiętaj też o wyborze odpowiedniej przestrzeni, w której ustawisz swój pojazd, oraz uprzątnięciu jej przed rozpoczęciem sprzedaży. Niech klienci kupują i spożywają jedzenie w komfortowych warunkach. Mogłoby się wydawać, że to banały, ale mogą mieć wyraźny wpływ na Twoje obroty.
Bądź widoczny
Pierwszym krokiem w promocji powinno być stworzenie strony internetowej oraz profilu na którymś z popularnych portali społecznościowych. Najbardziej oczywistym wyborem będzie Facebook, ale jeżeli lubisz social media, to możesz spróbować swoich sił także na Instagramie, Twitterze czy Snapchacie. Szczególnie ten pierwszy jest świetnym wyborem dla gastronomii, ponieważ dobrze zrobione zdjęcie potrawy potrafi wywołać w człowieku prawdziwy głód. Sztuka fotografii kulinarnej nie jest może najprostsza, ale duża liczba filtrów i opcji edycji zdjęć na Instagramie sprawiają, że łatwo zatuszować swoje braki w umiejętnościach.
Daj się znaleźć
Masz już odpicowany samochód, promujesz się w internecie… pojawia się teraz pytanie, jak klienci mają Cię znaleźć? Pomoże Ci w tym nasza aplikacja, która będzie podawała im Twoją aktualną pozycję. Nieważne, czy regularnie zmieniasz stanowisko food trucku, przemierzając każdego dnia wiele kilometrów, by zaoferować menu klientom w różnych częściach miasta, czy stoisz wciąż w tym samym miejscu. Dzięki Brumgo możesz bez problemu wskazać chętnym, gdzie mogą zjeść Twoje pyszne posiłki.
Aplikacja ustala położenie za pomocą GPS i automatycznie aktualizuje informację o umiejscowieniu Twojego wozu. Wszyscy zainteresowani mogą sprawdzić ją za pomocą wygenerowanego w systemie linku, który zamieścisz na swojej stronie internetowej lub profilu w social media. Za każdym razem, gdy będziesz przemieszczał się swoim food truckiem, Twoja pozycja na mapie zmieni się automatycznie.
Lokalizacja przy pomocy Brumgo będzie bardzo przydatna zarówno w przypadku, gdy dysponujesz jednym pojazdem, jak i wtedy, kiedy masz ich kilka i rozmieszczone są w różnych punktach. W tym drugim przypadku klienci będą mogli sprawdzić lokalizacje Twoich food trucków i wybrać ten, który znajduje się w najbardziej odpowiadającym im miejscu.
Zainteresowany? A to tylko jeden ze sposobów, w jaki Brumgo wspomoże Twój foodtruckowy biznes. Zarejestruj się i poznaj pozostałe!