...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Czym żywi się świat (cz. VIII). Żywnościowe wynalazki

Żywnościowe wynalazki potrafią zaskoczyć, zadziwić, wprawić w konsternację, a nawet rozbawić. W tej kategorii można znaleźć też produkty ciekawe i pożyteczne z punktu widzenia potrzeb współ­czesnego świata. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że bardzo często balansują one na granicy dobrego smaku i efekciarstwa…

materiał z numeru drukowanego Mistrza Branży, styczeń 2016

Lody świecące w ciemności
Trend „żywnościowych wynalaz­ków” kwitnie w najlepsze, a dowo­dem tego są m.in. wprowadzone na rynek, co prawda dwa lata temu, lody Cornetto. W smaku lodów nie ma nic nadzwyczajnego, ale zwraca uwagę efekt, jaki one wywołują, a mianowicie zjawisko fluorescencji. Dzie­je się to za sprawą specjalnie do tego celu użytych enzymów, które poprzez katalizę za­chodzących reakcji chemicznych wydzielają energię w postaci światła. Oczywiście ta spe­cjalna grupa enzymów nie będzie funkcjono­wała w każdym produkcie z prostej przyczy­ny – jest pod względem budowy chemicznej białkiem, które w podwyższonej temperatu­rze może zwyczajnie denaturować. W lodach sprawdza się świetnie, a najlepiej przekonać się o tym chociażby w kinie.

Smakowa matrioszka
Kolejnym produktem, który może nas zacza­rować, jest cukierek rozpuszczalny „Mamba Magic” niemieckiej firmy Storck. Cukierek ten podczas żucia zmienia swój smak, raz w jeden, raz w drugi. Jak to możliwe? Otóż sam cukierek jest aromatyzowany jednym aromatem, a następnie do masy dorzuca się zakapsułkowany drugi aromat.

 

Podczas żucia uwalnia się pierwotny aromat, który wystę­puje w wolnej postaci w masie, a następ­nie dochodzi do rozpuszczania i rozgryzania drugiego zakapsułkowanego aromatu, któ­ry wydobywa swoją nutę smakową. Produ­cenci aromatów zakładają taką zachodzącą metamorfozę smaków nawet do 8 rodzajów następujących po sobie. Produkt ten roz­winięto w 4 wersjach smakowych: ananas­-pomarańcza, limonka-malina, wiśnia-jabłko i mango-truskawka.

Prawie jak posiłek?
W świecie, w którym ciągle brakuje nam czasu, rośnie sektor produktów mających zastąpić śniadanie lub uzu­pełnić energię w ciągu dnia.

 

Przykładem jest „Müslidrink” – jogurt pitny z owocami i drobno zmielonymi ziarnami. Ze względu na mniejszą zawartość tłuszczu i brak cukru mleczny napój nadaje się dla osób szczególnie dbających o linię.

 

Z kolei dla tych, którzy nie liczą kalorii, ale są fanami żelków, pianek marshmallow, lu­krecji holenderska firma Look o Look stwo­rzyła słodki zestaw sushi. Ładnie ułożone we wkładce i finezyjnie pozwijane łakocie bez wątpienia przypominają japoński spe­cjał. Czy jednak nie za słodki?

W dobrym smaku

 

Ciemne jak ziemia cia­steczka Oreo nie tracą na popularności, a ich sprzedaż stale rośnie. W walce o zaintereso­wanie klientów powstają nowe smaki – obok kla­sycznego nadzienia śmietankowego mamy m.in. wersję malinową, miętową, cytryno­wą i ciekawą opcję na jesień-zimę – krem o smaku dyni z cynamonem.

 

Jeszcze ciekawiej dzieje się w świecie po­pcornu. Dotychczas skupialiśmy się jedynie na popcornie z cukrem lub solą, ale dzięki pracy technologów udało się nakierować ten produkt na inne smaki. Oczywiście dopra­wić i aromatyzować popcorn nie jest wielką sztuką, sęk w tym, by te zabiegi smakowo zagrały. Popcorn charakteryzuje się wyso­ką zawartością tłuszczu, przez co jest bar­dzo kaloryczny, ale też pomaga podbić inne smaki. Popcorn o smaku latte macchiato, cytrynowym czy chilli z miodem może być doskonałą przekąską umilającą np. czas oczekiwania na film.

Pomysłowość producentów nie zna granic. Do kogo trafiają żyw­nościowe wynalazki? Głównie do klientów młodych, wyczulo­nych na nowinki, którzy zacierają ręce i wy­ostrzają wzrok w poszukiwaniu czegoś intry­gującego czy też zwyczajnie innego. I choć takie wynalazki balansują na granicy dobre­go smaku i efekciarstwa, to trzeba przyznać, że potrafią zwrócić uwagę.

mgr Piotr Ławrowski

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji