Zainteresowanie klientów naturalnymi składnikami ciągle rośnie, tak jak moda na słodkie przekąski niezawierające cukru, tłuszczu oraz alergenów. Coraz więcej klientów kupuje tzw. produkty clean label. W dniach 29.01-2.02.2017 r. na ProSweets Cologne zobaczymy, jak słodycze oraz przekąski dopasowały się do aktualnych trendów.
Podobne artykuły
Katowicka Izba Rzemieślnicza nagrodziła najlepszychTargi Savpol w odświeżonej formuleOstatni weekend wakacji - koniecznie w Jaworze!Globalne trendy
Upodobania rynkowe w kwestii słodyczy oraz przekąsek zmieniają się na bieżąco. Wielu klientów zwraca większą uwagę na spożycie tłuszczów oraz cukrów, nie chcąc jednak pójść na ustępstwa w kwestii wyboru smaku. Podobnie jak produkty o obniżonej zawartości cukru, tak też produkty nie zawierające laktozy i bezglutenowe przestały być towarami niszowymi i stały się powszechnie dostępne. Dla producentów przekąsek oraz słodyczy, innowacje produkcyjne stały się ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ produkty spożywcze są coraz silniej definiowane przez to, co zostało pominięte w procesie produkcyjnym. Filozofia „im mniej, tym więcej” jest jednym z największych wyzwań dla producentów tego przemysłu. Każdorazowo gdy pewien produkt zostaje częściowo lub całkowicie pominięty, muszą oni stawić czoła zadaniu utrzymania charakteru danego produktu. To tyczy się zwłaszcza słodyczy: nie zgadzamy się na ustępstwa w kwestii smaku!
Słodka radość w wersji FIT
Nie można nie doceniać znaczenia sacharozy względem smaku. Nie tylko zapewnia ona słodkość, ale także gwarantuje odpowiednią konsystencję. Ograniczając składnik, który przyjmuje się za złoty standard, celem jest, by odwzorować oryginał tak dokładnie, jak to tylko możliwe w kwestii doznań sensorycznych. Odpowiedzi dostawców składników na ProSweets Cologne stanowią połączenie substytutów cukru z naturalnymi aromatami, które są stosowane zamiast tradycyjnego cukru kryształu w miękkich karmelkach, lizakach czy toffi, bez żadnej straty smaku. Na przykład Döhler oferuje wszystko to, czego producenci słodyczy potrzebują, od bezkalorycznej wymiany z wykorzystaniem klasycznych słodzików o wysokiej intensywności oraz stewii - gdzie smaki maskujące zapewniają cukrowy smak, aż po słodziki produkowane z koncentratów owocowych o porównywalnych właściwościach słodzących oraz neutralnym smaku. Jako alternatywa dla sacharozy, słodziki z portfolio MultiSweet wspomagają profil fizjologiczno-odżywczy poprzez redukcję udziału wysokoglikemicznych węglowodanów. Ponadto zawartość cukru może zostać zmniejszona dzięki słodzikom wykorzystującym technologię redukcji cukru, specjalną metodę aromatyczną wprowadzoną przez Döhler.
Bezjajeczne wegańskie ciasteczka
Prócz odstawienia cukru, klienci wykazują zwiększone zainteresowanie produktami pozbawionymi składników pochodzenia zwierzęcego. Trend ten widać na targach ISM, największych targach dla przemysłu słodyczy oraz przekąsek, odbywających się równolegle do ProSweets Cologne na targowej powierzchni Kolonii. Producenci słodyczy ciągle brną w kierunku wegańskich składników. Tutaj nowe podejście stanowią rozwiązania warzywne oparte na alfa-dekstrynach. Rozpuszczalne włókna roślinne reagują podczas pieczenia tak jak ich zwierzęce odpowiedniki: emulgując oleje roślinne lub margarynę, zapewniają pożądaną strukturę ciasta oraz kruszonki, stanowiąc zamiennik dla jaj lub proszku jajecznego bez wpływu na smak. Tym samym alternatywny surowiec roślinny może być używany do produkcji wegańskich deserów oraz babek piaskowych, tortów, babeczek po gofry i racuchy.
Warzywa i owoce jako silne barwniki spożywcze
Podczas gdy cukier i jaja nie tylko wpływają na smak, ale i na konsystencję, barwniki są używane dla efektu wizualnego. Jednakże, podobnie do mody na ograniczanie cukru, również popyt na produkty z naturalnymi barwnikami ciągle rośnie. W tym przypadku, jako barwników używa się warzyw, owoców oraz jadalnych roślin. Barwniki pozyskiwane są ze słonecznika, kurkumy oraz rzodkwi czy czarnej marchwi. Producenci żywności potrafią wyprodukować każdy kolor tęczy dzięki Rainbow Range od WILD Flavors & Specialty Ingredients (WFSI). Ich implementacja jest szczególnie ważna w przypadku priorytetu położonego na trend czystej etykiety. Formuła może być stosowana dla różnych słodyczy. Barwione mogą być nie tylko gumy owocowe, powlekane słodycze, miękkie i twarde karmelki, ale także herbatniki i czekoladowe wafelki. GNT jest pierwsza firmą na rynku, która oferuje mikronizowane pudry wytworzone wyłącznie z barwiących produktów spożywczych. Exberry, nowa linia jest stosowana do nadawania jasnych i jednocześnie naturalnych kolorów napojom w proszku, słodkim oraz słonym przekąskom, ale i czekoladzie czy polewom opartym na tłuszczu. Produkty dostępne są w kolorach żółtym, różowym, fioletowym oraz niebieskim, a także mogą być mieszane dając nieograniczone spektrum możliwości. Są także przystosowane do diety wegetariańskiej i wegańskiej.
materiał prasowy ProSweets,
tłumaczenie: Kamila Załęgowska