...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Wzmożone zainteresowanie pieczywem BIO w sieciach handlowych

Nie od wczoraj sklepy handlowe mają półki z żywnością ekologiczną, ale do tej pory nie zagościło na nich szerzej pieczywo BIO. Jak podaje portalspozywczy.pl, obecnie obserwuje się większe zainteresowanie sieci tym tematem, przede wszystkim w wersji do odpieku.

Nie ma wątpliwości, że na pieczywie BIO dostępnym na szerszą skalę skorzystają nie tylko konsumenci zainteresowani takimi produktami. To łakomy kąsek też dla sieci handlowych, wszak wyroby wysokiej jakości dają wyższą marżę. Andrzej Piętka z firmy Akademia Wypieków ocenia, że w przeciągu 5-10 lat ciągle będzie wzrastało zapotrzebowanie na pieczywo ekologiczne. – Rynek produktów BIO wydaje się na początku drogi dynamicznego wzrostu. Dzisiaj pozycjonuje się jeszcze na poziomie sprzedaży produktów bezglutenowych, ale to szybko się zmienia – mówi ekspert w serwisie portalspozywczy.pl. W procesie popularyzacji pieczywa ekologicznego niemały udział będą miały sieci handlowe, które ze względu na skalę dotarcia skutecznie kształtują gusta konsumentów.

Temat pieczywa BIO w sieciach handlowych nie pojawia się po raz pierwszy. O przymiarkach wprowadzenia ekologicznego chleba do sieci słyszało się już wcześniej, a ich przedstawiciele kontaktowali się z piekarniami mającymi certyfikowane produkty. Zainteresowanie tematem najwyraźniej wraca.

Jak podaje portalspozywczy.pl, w niektórych sieciach dyskontowych trwają przygotowania do wprowadzenia nowego produktu na stałe, we wrześniu pierwsze testy w Warszawie podjęła Biedronka. Sieci porównują ceny pieczywa BIO od dostawców polskich i zagranicznych, ale nie tylko. – Ocenie szczegółowej już podlega potencjał rynku, zapotrzebowanie konsumentów na takie produkty, dostępność surowców do produkcji i wydajność piekarni posiadających certyfikat BIO – tłumaczy Andrzej Piętka w serwisie portalspozywczy.pl. Według niego, sieci handlowe będą zainteresowane pieczywem częściowo wypieczonym i zamrożonym z przeznaczeniem do wypieku w sklepie. Według eksperta zyska ta sieć handlowa, która pierwsza "rozwiąże kwestię właściwego przygotowania technologicznego takiego pieczywa do wypieku w atrakcyjnej cenie".

Postscriptum Mistrza Branży

Czy w sieciach handlowych pojawi się polskie certyfikowane pieczywo ekologiczne? Czy z aktualnym potencjałem produkcyjnym jest na to szansa? Eksperci mają wątpliwości. Według Czesława Meusa ze Stowarzyszenia Polska Ekologia, konwencjonalne piekarnie nie wykazują zainteresowania tym tematem, nie są przygotowane do szybkiego wprowadzenia produkcji BIO, a w naszym kraju działa niewiele certyfikowanych firm, w większości małych piekarni - za małych, by udźwignąć produkcję na dużą skalę. Zakładając, że sklepy postawią na pieczywo częściowo wypieczone i zamrożone, to dla piekarni oznacza to, że potrzebują mieć wdrożony np. system BRC (międzynarodowy standard bezpieczeństwa żywności).

Skąd zatem sieci handlowe będą pozyskiwać pieczywo BIO?
Scenariusz nr 1: sieci będą sprowadzać ekologiczne chleby z zagranicy (z Niemiec lub Francji).
Scenariusz nr 2: sieci pozyskają technologię produkcji pieczywa BIO i zlecą produkcję większej piekarni w Polsce.

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji