...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Rubinowa rewolucja

Po odkryciu przez Europejczyków ziarna kakaowego, ludzkość jeszcze długo musiała czekać na tabliczkę czekolady. Potem przez lata nie działo się nic szczególnego. Do chwili obecnej! Jesienią 2017 świat powitał czwarty rodzaj czekolady - rubinową. Właśnie trafiła w ręce polskich ambasadorów marki Callebaut. Jak ją przyjęli?

Wreszcie pojawiło się coś nowego! - zareagował z entuzjazmem Maciej Rosiński, jeden z ambasadorów marki Callebaut, gdy otrzymał do przetestowania ruby - rubinową czekoladę, odkrycie szwajcarskiego giganta czekolady Barry Callebaut. - Świat czekolady stawał się powoli skostniały, potrzebował takiego przełomu - dodaje łódzki szef kuchni i cukiernik. 

 

 

Rzeczywiście, od 80 lat, to jest od czasu wynalezienia białej czekolady, zdążyliśmy przyzwyczaić się do myśli, że istnieją tylko 3 rodzaje czekolady. Prócz eksperymentów z dodawaniem do tabliczek najróżniejszych dodatków, a także pojawieniu się licznych małych manufaktur tworzących produkty bean-to-bar, z samą czekoladą nie działo się nic szczególnego. Dopiero we wrześniu 2017 świat usłyszał niezwykłą nowinę - odkryty został zupełnie nowy rodzaj czekolady - ruby chocolate (RB1). Swoją nazwę czekolada zawdzięcza rubinowemu zabarwieniu, które z kolei jest efektem użycia ziaren Ruby. Dzięki odpowiedniej obróbce, począwszy od procesu fermentacji ziarna, czekolada nabiera różowego koloru i szczególnego smaku. Bez nawet najmniejszych ilości dodanych aromatów lub barwników. - Niektórzy komentują, że mieliśmy już nowe rodzaje czekolady, np. blonde (z karmelem), ale rubinowa to coś zupełnie innego, bezprecedensowego - wyjaśnia Rosiński. - Tu mamy nowy rodzaj wyprowadzony od samego ziarna, a nie po odpowiedniej obróbce już wyprodukowanej tabliczki. 

 

 

Rubinowa ekscytuje owocowym smakiem, którego bukiet otwiera się zaraz po rozpuszczeniu jej kawałka w ustach. Nie jest tak słodka jak biała czekolada. Ma za to podobną do niej gładkość i aksamitność tekstury - opowiada o produkcie Agata Baldwin z łódzkiej Akademii Czekolady Callebaut. - Na razie dostaliśmy bardzo ograniczoną ilość RB 1. Próbki, w postaci specjalnie zaprojektowanej tabliczki, są w tym momencie dostarczane do Ambasadorów, Klientów i Dystrybutorów. Na razie zbieramy same pochlebne opinie na jej temat. Wszyscy są podekscytowani, ponieważ to otwiera zupełnie nowe możliwości do deserowych kreacji.

Wraz  z próbkami, do rąk cukierników trafił już pierwszy katalog, w którym Patrick Aubrion (laureat World Chocolate Masters) przedstawił ciekawe pomysły na wykorzystanie ruby. - Na razie otrzymałem zbyt mało rubinowej czekolady, by móc zrealizować moje wszystkie pomysły. To, co mogliśmy przetestować w Akademii Czekolady z całą pewnością przekonało mnie do tego, że będzie to dobra baza do pralin i różnego rodzaju deserów. Jej kolor świetnie się prezentuje, działa na wyobraźnię, a przez to jest także naturalną dźwignią marketingu -zauważa Rosiński. - To ciekawy produkt. I dobrze, że się pojawił na rynku, bo podziała odświeżająco na branżę.

 

 

Na większe ilość różowej słodkości trzeba będzie jeszcze poczekać. Na naszych sklepowych półkach nie prędko zobaczymy produkty znanych marek z użyciem tego rodzaju czekolady. Choć wielkie koncerny już walczą o pierwszeństwo do niej, a nawet wyłączność! Póki co, tylko japońscy konsumenci już mogli cieszyć się smakiem KitKata oblanego RB 1 (Nestle). To pierwsza marka konsumencka, która wprowadziła produkt z wykorzystaniem rubinowej pod nazwą KITKAT® Chocolatory® Sublime® Ruby. Na polskim rynku do zakupienia nowa czekolada pojawi się najwcześniej za pół roku.

 

Jedną z pierwszych dziennikarek, która mogła posmakować rubinowej czekolady była Aurora z naszej redakcji, znana koneserka czekoladowych łakoci. Na zdjęciu z Agatą Baldwin w Akademii Czekolady.

 

 

 

 

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji