...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AK

Zero waste wkracza na rynek delivery

Po sklepach ekologicznych bez plastikowych opakowań pojawia się kolejna inicjatywa – idea zero waste może opanować również rynek dostaw produktów (nie tylko spożywczych). Na razie planowane są wiosenne testy w Nowym Jorku i Paryżu.

Projekt o nazwie Loop (tł. pętla) będzie opierał się na wielokrotnym wykorzystaniu opakowań zwrotnych, w których produkty będą dostarczane klientom do domów. To nowy system recyklingu zaproponowany przez firmy UPS, TerraCycle i Fast Company. Po stronie firmy kurierskiej będzie leżało nie tylko dostarczanie produktów w nowych opakowaniach, ale też odbieranie, czyszczenie i ponowne napełnianie opakowań wielokrotnego użytku. Produkty będzie można zamawiać przez platformę internetową Loop (www.loopstore.com) lub strony internetowe partnerów projektu.

źródło: FB/LOOPstore

W nowych opakowaniach będą dostarczane np. kosmetyki, napoje, produkty spożywcze – również mrożone, np. lody (znana światowa marka Häagen-Dazs już zaprezentowała prototyp innowacyjnego pudełka). Opakowania będą produkowane m.in. ze szkła, metali, tworzyw sztucznych. Projektanci zapewniają, że będą odporne na wodę i uszkodzenia. Do każdego zamówienia będzie doliczana kaucja, a klienci otrzymają produkty w wielorazowych specjalnie zaprojektowanych pojemnikach, by nie generować dodatkowych odpadów. Obecnie testowana jest ich trwałość i właściwości.

Na razie nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądać relacja ceny produktów w nowych opakowaniach do ich odpowiedników w standardowym plastiku. Do projektu Loop dołączyły już takie koncerny jak: Procter & Gamble, Nestlé, Pepsico, Unilever, Mars, Coca-Cola, Mondelēz czy Danone.

oprac. Ewa Siuda-Szymanowska

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji