...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja AU

Piekarskie trendy 2021

Eksperci są zgodni - rok pandemii bardzo mocno wpłynął na tendencje, które będą obecne w 2021. Te, które już kształtowały rynek, okazały się nawet mocniejsze i ważniejsze dla konsumentów. Ten czas zweryfikował też i odrzucił wiele niepotrzebnych. Jakie trendy będą miały wpływ na piekarstwo 2021 roku

To jest ten czas - podsumowań i wyznaczania trendów w wielu branżach na nowy 2021 rok. Swoje raporty publikują zarówno eksperci, firmy związane z piekarstwem, jak i media działające w tej branży. Są zgodne co do tego, że rok pandemii bardzo mocno wpłynął na tendencje, które będą obecne w tym roku. Te, które już kształtowały rynek, okazały się nawet mocniejsze i ważniejsze dla konsumentów. Ten czas zweryfikował też i odrzucił wiele zupełnie niepotrzebnych.

Znajdźmy więc punkty wspólne: jakie trendy będą miały wpływ na piekarstwo 2021 roku? Jedno jest pewne - pieczywo zajmuje bardzo ważne miejsce w gospodarstwach domowych, nadal jest bazą wielu posiłków. W Polsce konieczność pracy zdalnej (i nauki zdalnej) czy zamknięcie gastronomii mają w tym kontekście duże znaczenie.

 


  • Zero waste

„Pożegnajmy jednorożce i tęczowe bajgle, a zaprzyjaźnijmy się z trwalszymi produktami w duchu zero waste” - pisze „British Baker”. Pandemia, a zwłaszcza czas narodowej izolacji, samoizolacji czy kwarantanny pokazał, jak ważne jest niemarnowanie żywności, planowanie, mądre i świadome kupowanie. Jest w tym także orientacja na zdrowie oraz dobrobyt planety (choć oczywiście rok 2020 pokazał też wzrosty sprzedaży pakowanego w plastik pieczywa, również ze względów bezpieczeństwa). Istotny z punktu widzenia konsumentów i producentów jest fakt, że marnowanie jedzenia oznacza marnowanie pieniędzy. Dla piekarzy ten czas był czasem ciągłego balansowania, planowania, walki o nowe rozwiązania. Tak będzie i w nadchodzących 12 miesiącach. Nie tylko konsumenci tworzą w swoich domach posiłki z tego, co zostaje (wyszukiwania dań możliwych do zrobienia z pozostałego pieczywa były popularne w internecie w minionym roku). Wiele firm stara się wykorzystywać zarówno nadwyżki, jak i pozostałości procesu produkcyjnego jednych produktów do tworzenia innych. Wypracowane w czasie pierwszych fali pandemii rozwiązania, zaobserwowane potrzeby klientów mogą okazać się bardzo pomocne.


  • „Stare, dobre czasy”

To taki nostalgiczny trend powrotu do znanych z dzieciństwa smaków. Wpisują się w niego tradycyjne chleby na zakwasie, klasyczne ciasta czy desery w stylu retro. Kanapki, przekąski i ciastka mają stanowić swego rodzaju ucieczkę do lepszego świata i lepszych czasów, niż ten pandemiczny i pełen niepewności. Przywoływanie miłych wspomnień, comfort food to remedium, takich smaków, wypieków będziemy poszukiwać również w 2021. Konsumenci będą też szukali „małych przyjemności”, warto pomyśleć o takim asortymencie. 


  • Vegan i organic

Roślinne alternatywy i ekologiczne produkty zajmują (i będą zajmować) coraz większą przestrzeń rynku. Po pierwsze dlatego, że są postrzegane jako zdrowsze, korzystniejsze dla organizmu. Są też korzystniejsze dla planety, o którą trzeba zadbać. Warto ten skład wyeksponować - opowiadać w mediach społecznościowych historię surowców jakich używamy do pieczywa lub kanapek. A jeśli już mowa o kanapkach - pasta z awokado nadal jest top trendem. 

 


  • Lokalne zakupy, lokalni producenci

Ten trend obejmuje zarówno wsparcie małych lokalnych producentów (z racji trudnej sytuacji, w jakiej się znaleźli), jak i lokalność jako bezpieczną opcję. Pandemia skutecznie zweryfikowała „długie łańcuchy dostaw”. To, co lokalne, zaczęło się też mocniej kojarzyć z tym, co wartościowe, jakościowe, zdrowsze. Prawdopodobnie klienci częściej będą zaglądać do małych piekarni, tych rzemieślniczych, rodzinnych, „z tradycją”. Jak bardzo ważny to trend widać choćby po liczbie rzemieślniczych piekarni, które otwierały się każdego miesiąca w 2020. Ważnym trendem, który warto wdrożyć jest współpraca między lokalnymi producentami.


  • Zdrowie i jakość na celowniku

Krótkie składy, naturalne produkty, brak dodatków chemicznych. Prozdrowotne składniki (superfoods, pradawne zboża, zioła, nasiona, orzechy), wzmacnianie odporności, żywność funkcjonalna. Już trwają eksperymenty nad dodawaniem lukrecji do pieczywa. A to ze względu na jej niebywałe zdolności do wzmacniania ludzkiej odporności. Czy okaże się ona numerem 1 super food? Jej silną konkurentką może być kurkuma, która również nadaje ciekawe koloru pieczywu. Pamiętajmy, że żółć to kolor roku 2021!

 


  • Bezpieczeństwo

Bezpieczne opakowania, bezkontaktowe dostawy, możliwość zamówień przez internet (również z osobistym odbiorem) - te opcje, które stały się ważne w czasie pierwszej fali pandemii nadal będą istotne. Wielu konsumentów chce w ten sposób kupować także pieczywo czy gotowe przekąski. Wielu też chce samemu piec w domu i tu również jest pole do tworzenia zestawów dla kienta, któremu oferuje się surowe ciasto i dodatki z ulubionej piekarni, by mógł w domu poeksperymentować. 


Autor: Ewa Siuda-Szymanowska

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji