...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , CSB-System Polska Sp. z o.o., materiał promocyjny

E-handel - jednym z kluczowych elementów konkurencyjności

Pandemia COVID-19 zauważalnie przyspieszyła rozwój e-zakupów spożywczych. Aktualne preferencje zakupowe kształtują przyszłość całego sektora handlu detalicznego żywnością. Co to oznacza dla producentów i sprzedawców detalicznych?

Dla producentów i firm handlowych pandemia stanowi olbrzymią szansę – pod warunkiem, że będą oni w stanie sprzedawać wyroby za pośrednictwem własnych sklepów internetowych lub zewnętrznych platform handlowych. Operator płatności Tpay podaje, że w 2020 roku wartość e-zakupów spożywczych w Polsce wzrosła o 276% w stosunku do poprzedniego roku. Inne kraje mogły odnotować nawet większy wzrost zamówień online.

Kryzys wywołany koronawirusem wzmocnił trend, który eksperci przewidywali już od dawna. Firma konsultingowa Oliver Wyman prognozuje, że sprzedaż online artykułów żywnościowych do 2030 roku wzrośnie co najmniej pięciokrotnie. Już w 2019 roku w ankiecie Kearny Consulting pozytywnie oceniono szanse rynkowe w obszarze e-commerce: nawet jeśli przed pandemią klienci preferowali zakupy w sklepach stacjonarnych, część handlu żywnością przeniosła się do internetu. Zwłaszcza nisze na rynku mogą okazać się lukratywne, jeżeli wdrożona zostanie właściwa strategia, brzmi konkluzja z 2019 roku.



E-handel żywnością wymaga pełnej integracji sklepu internetowego z systemem ERP
Samo uzmysłowienie sobie tego faktu nie przełoży się od razu na sprzedaż produktów, a już na pewno nie w internecie. Sklepu internetowego nie buduje się w ciągu jednego dnia i nie trzeba też tego robić w tak krótkim czasie. Aktualne trendy kształtują przy­szłość, a zachowania konsumentów będą zmieniać się w perspektywie długotermino­wej. Nawet ci, którzy do tej pory preferowali zakupy w sklepach stacjonarnych, coraz bardziej przekonują się do zakupów online. Poniżej przedstawiamy cztery rekomendacje w tym zakresie.

1. Najpierw twoi klienci
Sprzedaż produktów online powinna mieć na celu przede wszystkim oferowanie więk­szych korzyści twoim klientom. Warto rozwijać biznes w oparciu o efekt lojalności. To lepsze rozwiązanie niż intensywne poszukiwania potencjalnych nowych klientów, którzy w ogóle nie znają twojej firmy. Przede wszystkim dlatego, że wymaga to poniesienia większych nakładów inwestycyjnych, między innymi na reklamę sklepu.

2. Skoncentruj się na własnym regionie
Kto z nas nie chciałby sprzedawać swoich produktów na rynku globalnym? Na początku warto jednak rozwinąć się na poziomie regionalnym, ponieważ jest to o wiele bardziej opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia. Przede wszystkim dlatego, że marketing na szeroką skalę wiąże się z wysokimi nakładami czasowymi i finansowymi.

3. Użyj sklepu internetowego jako zamiennika „klasycznej” strony internetowej
Inwestycje w sklep online nie muszą być postrzegane przez pryzmat dodatkowych kosz­tów. Sklep online może być zamiennikiem firmowej strony internetowej. Odpowiednia ekspozycja towarów z pewnością zwiększy poziom satysfakcji klientów.

4. Zintegruj twój sklep internetowy z systemem ERP
Gdy masz już wdrożony system ERP, którego możesz użyć jako podstawy technicznej dla cyfrowych wózków zakupowych, to sytuacja wyjściowa jest optymalna. ERP odgry­wa kluczową rolę, ponieważ gwarantuje automatyczną implementację indywidualnych uzgodnień cenowych i rabatów. Jego dodatkową zaletą jest przejrzyste odwzorowanie wszystkich struktur katalogów. Pełna integracja ERP i sklepu online pozwoli ci skoncen­trować się na tym, co najważniejsze – na rozwoju twojego biznesu.


Technologia sklepu internetowego jako czynnik optymalizacji i stabilnego wzrostu
Przesłanie dla sprzedawców detalicznych i producentów jest takie samo: inwestycje w sklep internetowy mogą się szybko zwrócić. Zwłaszcza w sektorze B2B istnieją liczne możliwości redukcji nakładów czasowych i finansowych, a także pozyskiwania stałych klientów i wypracowywania wyższych przychodów. I nawet jeśli dziś mimo regularnego wzrostu obrotów wielu z nas podchodzi do tych optymistycznych prognoz z ostrożno­ścią, wszystko wskazuje na to, że rozwój e-handlu będzie przybierać na sile także po zakończeniu pandemii. Kryzys spowodowany koronawirusem niesie ze sobą liczne szanse – nie są to tylko tezy ekspertów, lecz nowa rzeczywistość na rynku e-handlu artykułami żywnościowymi.

Adam Steć, członek zarządu CSB-System Polska Sp. z o.o.

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji