POLAGRA to wydarzenie o najdłuższej tradycji biznesowej w Polsce, jedno z kluczowych w branży spożywczej i HoReCa.
Tegoroczna edycja wydarzenia zaplanowana została na 4-6 października.
Podobne artykuły
Żabka Polska partnerem targów POLAGRASmakowity biznes, czyli co się działo na targach POLAGRA 2023Rozwój i równowaga ze szczyptą emocjiCo roku w tych targach udział bierze kilkuset wystawców i kilkadziesiąt tysięcy zwiedzających z całego świata. W 2020 roku było to jedno z nielicznych wydarzeń branżowych, które, choć na mniejszą skalę, jednak się odbyło. Jakie plany tym razem mają organizatorzy?
Ekspozycja – źródło wiedzy i kontaktów
Niewątpliwym atutem POLAGRY jest jej różnorodność – i to się na pewno nie zmieni. Ekspozycja ma pozwolić zapoznać się z żywnością stanowiącą odpowiedź na preferencje dietetyczne konsumentów, nowymi technologiami wspierającymi procesy produkcyjne z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, a także z rozwiązaniami dedykowanymi sektorowi HoReCa. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku uda się też powrócić, we współpracy z partnerami branżowymi, do stref dedykowanych polskiej branży mięsnej i mleczarskiej, a także forum piekarskiego.
Formuła targów
Targi to przede wszystkim miejsce bezpośrednich kontaktów biznesowych, ale nie jest wykluczone, że POLAGRA 2021 zostanie zrealizowana w formie hybrydowej, by umożliwić udział wystawcom z całego świata.
– Przygotowujemy się na hybrydowy model targów POLAGRA. Zależy nam bardzo, by mogli z niego skorzystać między innymi kontrahenci z zagranicy zainteresowani importem polskiej żywności, którzy mogą spotkać się z ograniczeniami w podróżowaniu – informuje Dariusz Wawrzyniak, dyrektor grupy produktów.
POLAGRA Export Meeting
Do tej pory proeksportowe cele na POLAGRZE realizowane były przede wszystkim w ramach projektu Hosted Buyers, w ramach którego aranżowane były bez pośrednie spotkania producentów z wyselekcjonowaną grupą kupców zagranicznych. W tym roku polski sektor spożywczy będzie promowany także podczas premierowej edycji kongresu POLAGRA EXPORT MEETING, która odbędzie się drugiego dnia targów – 5 października. Celem przedsięwzięcia jest wzmocnienie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynku europejskim oraz pozostałych rynkach zewnętrznych. Planowane prezentacje potencjału poszczególnych grup towarowych, dyskusje czy spotkania matchmakingowe niewątpliwie pozwolą na zaprezentowanie Polski jako prężnego, wiarygodnego i konkurencyjnego pod względem ja-kości i ceny dostawcy wyrobów spożywczych. Wydarzenie jest współfinansowane przez ministra rozwoju, pracy i technologii.
Transfer specjalistycznej wiedzy
POLAGRA to nie tylko ekspozycja, ale także wydarzenia towarzyszące. Organizatorzy targów planują w tym roku specjalną część poświęcić prezentacji istotnych dla branży raportów związanych ze zmieniającym się rynkiem. Wzorem lat poprzednich przewidywane są także specjalistyczne szkolenia z różnych obszarów prowadzenia biznesu w sektorze spożywczo-gastronomicznym, a także warsztaty kulinarne i pokazy piekarskie. Targi POLAGRA od lat integrują branżę spożywczo-gastronomiczną i są miejscem eksploracji nowych kontaktów biznesowych. Organizatorzy deklarują, że ta tradycja zostanie utrzymana. POLAGRA będzie, zgodnie z hasłem przewodnim, zaprojektowana ze smakiem, a przy tym z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, pozwalając jej uczestnikom realizować cele biznesowe w dogodnej dla nich formie.
Więcej informacji: www.polagra.pl