...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW

Kanapka. Między slow i fast foodem

Kanapka – genialny, prosty i smaczny sposób na szybką, sycącą, niedrogą przekąskę, czy to na śniadanie, szybki lunch w czasie pracy czy kolację. Bez zbędnych pozłacanych sztućców i porcelanowej zastawy – smakuje zawsze, ale pod warunkiem, że jest świeża, pachnąca i smaczna!

     
 

Artykuł pochodzi z wrześniowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Teoretycznie kanapka powinna być dostępna wszędzie. A przynajmniej tam, gdzie łatwo nabyć produkty spożywcze – w osiedlowym sklepiku, markecie spożywczym, pobliskiej piekarni czy cukierni – gdzie świeże produkty są na wyciągnięcie ręki.

Tymczasem łatwiej znaleźć turecką budkę z kebabem czy amerykańską sieć fast food, niż kupić dobrą, świeżą, tradycyjną kanapkę. Warto zajrzeć do Austrii – tam w każdym sklepie spożywczym, czyli wszędzie tam, gdzie dostępne jest pieczywo i dodatki (sery, wędliny), bez specjalnej ekspozycji, wywieszek czy reklamy, w każdym dziale z wędlinami, w każdej chwili i o każdej porze dnia możemy poprosić ekspedientkę o przygotowanie bułki (Semmel) z wybranymi przez nas składnikami! Jest surowiec, jest ekspedientka, jest klient, dlaczego nie może być kanapki? Czego więc brak na naszym rodzimym rynku? Chęci, zapału czy pomysłu?

Kanapkowa triada

W czym może tkwić kanapkowa magia? Na co zwracać uwagę, by zaskoczyć klientów nie tyle kanapkami, co ich nowym wcieleniem? Są trzy mocne strony kanapki: pieczywo – dodatki – ekspozycja. Oto parę wskazówek, co i jak robić, żeby ta triada zadziałała, czyli by nasza kanapka robiła naprawdę niesamowite wrażenie.

Pieczywo

W przypadku kanapek najlepsza jest świeża bułka. Biała czy razowa, poznańska czy kajzerka, podłużna czy okrągła, z makiem czy sezamem – według uznania, ale warto pamiętać, że konsumenci mają swoje upodobania, stąd pieczywo na kanapki musi być różne. Patrząc z pozycji konsumenta: im bardziej różnorodne pieczywo, tym oferta wydaje się większa i ciekawsza. I tego się trzymajmy.

Niezbędnym minimum do skomponowania podstawowej oferty kanapkowej jest zapewnienie wyboru pomiędzy pieczywem pszennym a pełnoziarnistym, żytnim. Kształt bułki czy posypka, choć nie są bez znaczenia, na pewno nie podstawowym wyznacznikiem! Po-traktowałbym to raczej jako element ekspozycji i wizualizacji.

Dodatki

Co będzie dobrym dodatkiem do kanapki, nada jej kolorów czy ciekawych smaków? Tutaj odpowiedzi będzie tyle, ilu ludzi na świecie. O dodatkach można mówić i pisać wiele, ale i tu zasada jest kardynalna: produkty muszą być dobrej jakości i świeże.

Dodatki najprościej jest podzielić na trzy podstawowe grupy: warzywa – świeże i marynowane - sosy dla podkreślenia smaku oraz składnik podstawowy: ser, wędlina lub ryba. Oferta kanapek w piekarni czy cukierni powinna ograniczać się maksymalnie do 5-7 rodzajów. I tak należałoby oferować kanapki wegetariańskie z serem żółtym, z camembertem i warzywami sezonowymi (świeży ogórek, sałata, pomidor, papryka - według uznania) lub chociażby takie z mozarellą i pomidorem.

Kolejna grupa to kanapki „mięsne”, do wyboru z wędliną wieprzową – drobiową, z salami, pasztetem pieczonym, indykiem czy kurczakiem. Ostatni rodzaj to kanapki z rybą i tu w modzie są niezmiennie tuńczyk i łosoś, zawsze chętnie jedzone.

Miłą odmianą dla stałych klientów będą na pewno propozycje sezonowe, zwłaszcza latem i wiosną. W tych okresach ofertę można poszerzać np. o twarożek z rzodkiewką i innymi nowalijkami. Ogórki małosolne świetnie skomponują się z pieczenią pasztetową, a marynowane szparagi - z szynką parmeńską. Sosy, jako kolejny dodatek, to dobre wykończenie każdej kanapki. Dodają smaku i nawilżają pieczywo. Sekretem jest ich konsystencja – zbyt rzadkie wypłyną z kanapki, a zbyt gęste utworzą niesmaczną masę. Najlepiej komponować je samodzielnie, ponieważ gotowe nie zawsze są najlepszej jakości.

Ekspozycja i pakowanie

Przygotowując własne kanapki, warto pamiętać, że idealnie komponują się z nimi delikatne zastawy śniadaniowe, jasne talerze z kwiatowym wzorem, przejrzyste patery, które oddadzą głębię wzorów i kolory naszych kanapek: bieli serka, czerwieni pomidora, żółtych barw papryki. To kanapka ma być królową tego przedstawienia, reszta ekspozycji powinna być tylko subtelnym podkreśleniem tego, co smaczne i piękne.

Jeśli tylko jest taka możliwość, należy serwować kanapki na „miejscu” i „na wynos”. Te jedzone w lokalu, podane na śniadaniowym talerzyku z herbatą lub kawą, nigdy nie będą budzić wątpliwości co do sposobu ich serwowania, te „na wynos” powinny być należycie zapakowane. Pakować można na parę sposobów: ekologicznie - w papierowe torebki - oraz w schludne opakowania foliowe utrzymujące świeżość produktu.

Stała oferta na kanapki

Jedna, zwykła kanapka z szynką i serem, wrzucona od niechcenia do witryny, pewnie nie przyczyni się do nagłego wzrostu sprzedaży, ale już kompletna oferta, stałe i sezonowe propozycje, świeżość i wysoka jakość składników mogą znacząco wpłynąć na rozwój piekarni czy cukierni, wzbogacić asortyment, przyciągnąć nowych klientów. Przecież akurat w tych miejscach o surowce najwyższej klasy nietrudno.

Kanapki wydają się świetną alternatywą i niezwykle prostym rozwiązaniem pozwalającym wyróżnić się na tle tradycyjnej oferty chleba czy słodkich bułek dla każdej nowoczesnej piekarni czy cukierni. Dla mnie pyszna, świeża kanapka powinna być odpowiedzią dla wszystkich zapracowanych i zabieganych klientów szukających propozycji pomiędzy dwoma światami: slow i fast foodów.

Croust’wich – chrupiąca kanapka w parę sekund

 

 

 

  

Czym kieruje się blisko 80% klientów, kupując żywność? Smacznym i świeżym wyglądem oferowanych produktów. W czasach, kiedy częściej dostaniemy gotowe kanapki z dłuższym lub krótszym terminem przydatności do spożycia, Benoit Fry, twórca koncepcji Croust’wich, wraca do korzeni, czyli do przygotowania kanapek na oczach klienta. Przy czym robi to w mistrzowsko krótkim czasie. Samo złożenie kanapki trwa mniej niż 10 s, a cała obsługa łącznie z wydaniem reszty zamyka się w 45 s.

Słów parę o koncepcji Croust’wichTo nie jest franczyza – jak zapewnia twórca Croust’wich – tylko wiedza, jak szybko robić świeże kanapki za pomocą prostych narzędzi i akcesoriów. Klucz do sukcesu polega na wcześniejszym przygotowaniu nadzienia (z użyciem specjalnych blaszek i kratek) oraz

      

pieczywa. Produkty te są odpowiednio przechowywane – bułki znajdują się w witrynie, w której lampy z żarówkami emitują ciepłe światło, zapewniając ciepłe pieczywo, natomiast nadzienia do kanapek przechowywane są w chłodnych witrynach, w których panuje temperatura 4°C. Oba produkty są doskonale widoczne dla klienta, dzięki czemu chętniej dokonuje on zakupu.

Croust’wich dobrze się składa Do szybkiego złożenia kanapki służy specjalne narzędzie – flipper (zdjęcie powyżej) – przytrzymujące blaszkę z nadzieniem. Cała czynność przebiega szybko i z zachowaniem wysokiej higieny, dzięki specjalnemu systemowi rękawic, mimo że przygotowywaniem świeżej żywności i dotykaniem pieniędzy przy wydawaniu reszty może zajmować się tylko jedna osoba. 

  

 

autor: Mateusz Saładucha, Asperfield

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji