...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

W centrum uwagi - jak zaprojektować kawiarnie w pasażu

W centrum handlowym klient bardzo szybko nabiera apetytu, a na widok małej czarnej, ciasteczek czy kanapeczek trudno mu się oprzeć pokusie. Przyciągnąć go jednak musi nie tylko zapach oferowanych produktów, ale także atrakcyjność wizualna i komfort.

     
 

Artykuł pochodzi z wrześniowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Sun Cafe – projekt wnętrza: Jolanta Drążek-Szwedowska

Centra handlowe przyciągają rzesze klientów i drugą rzeszę firm, które starają się za wszelką cenę zwrócić uwagę tych pierwszych. Pod ręką mają asortyment, wystrój wnętrza i miłą obsługę. Jednym z najbardziej istotnych aspektów identyfikacji wizualnej danego lokalu jest wystrój wnętrza, jak i witryny. Dobór dobrej jakości materiałów, mebli, oświetlenia i sprzętów nie może być przypadkowy, ponieważ składa się na klimat i atmosferę naszego lokalu czy wyspy. Od tego bardzo dużo zależy, ponieważ sprzedajemy nie tylko kawę czy bułki, ale chwilę wytchnienia, spokoju, wypoczynku podczas zakupów. Wyciszenie w lokalu pod względem kompozycyjnym i kolorystycznym sprawi, że klient nabierze sił na dalsze zakupy w galerii i być może wróci.

Strefa obsługi i ekspozycji

Po wyborze powierzchni (na punkt gastronomiczny wystarczy 40-80 m2) należy wydzielić zaplecze, część na obsługę klienta: sprzedaż, ekspozycję, strefę przygotowywania posiłków i zmywania oraz część wypoczynkowo-konsumpcyjną. Bardzo ważne w lokalu jest zaplecze (m.in. magazyn, pomieszczenie socjalne), które zajmuje około 30-50% całej powierzchni i które umieszcza się zwykle w tylnej części lokalu. W galeriach omijają nas koszty związane z szatnią dla personelu i toaletą, ponieważ zapewnia to centrum handlowe.

W części piekarniczej umieszczamy regały na pieczywo i ciasto frontem do ciągu komunikacyjnego galerii. Witryny chłodnicze i ekspozycyjne układamy do nich równolegle, zwrócone „twarzą” do klienta i do strefy wypoczynkowej. Między witrynami należy wkomponować lady podawcze, umożliwiające klientowi obejrzenie produktów i oczywiście zakup. W części kawiarnianej ustawiamy ciąg blatu roboczego z odpowiednimi urządzeniami, używanymi w naszym punkcie. Do tego należy dodać chłodziarkę na napoje, witrynę do lodów i ladę podawczą wysoką. Elementy wyposażenia zależą od charakteru, wielkości oraz innych powiązań technologicznych.

Strefa zadowolonego konsumenta

Najważniejszą częścią, z punktu widzenia klienta, jest strefa konsumpcji połączona z wypoczynkiem. Aranżacja powinna uwzględnić łatwy dostęp do stolików zarówno klientom, jak i obsłudze lokalu. Stoły z siedziskami mogą być ustawione swobodnie, aby umożliwić przesuwanie w zależności od potrzeb, np. dla większych grup, lub być usytuowane na stałe. Bardzo popularne są siedziska tapicerowane. Natomiast w lokalach o dużej rotacji stosuje się często siedziska drewniane lub z tworzywa, które łatwo utrzymać w czystości. W cukierniach czy piekarniach można przewidzieć też miejsce do szybkiego konsumowania. Na większych powierzchniach mogą być aneksy i miejsca wyznaczone dla gości np. chcących skorzystać
z internetu.

Miejsce odpoczynku. Niezbyt wysokie parawany z dobrze utrzymanymi kwietnikami nie tylko dekorują strefę konsumenta, ale też oddzielają ją od ciągu komunikacyjnego galerii. Chapeau Bas – projekt wnętrza: Jolanta Drążek-Szwedowska

Do wnętrz, zwłaszcza kawiarnianych, wprowadza się coraz częściej stałe lub ruchome części meblowo-dekoracyjne, takie jak kwietniki, parawany, przeszklenia, ścianki dekoracyjne, pozwalające na wydzielenie miejsca spotkań, zapewniające kameralność i prywatność. Sprzyja to regeneracji i odprężeniu, a równocześnie tworzy tożsamość danego lokalu. Bardzo ważną rzeczą w galerii jest oddzielenie strefy wypoczynkowej od ciągu komunikacyjnego szklaną witryną.


PROMAS Sp. z o.o.
Od projektu do realizacji

Od 1989 r. profesjonalnie zajmujemy się projektowaniem, aranżacją i wyposażeniem wnętrz komercyjnych: hoteli, kawiarni, restauracji, sklepów cukierniczo-piekarskich, biur, banków, sklepów ogólnospożywczych i wszelkich obiektów handlowych. Każdy projekt tworzymy starannie i z pasją, bierzemy pod uwagę najnowsze trendy. Bogactwo wzorów i kolorów wyposażenia dają niemal nieograniczone możliwości aranżacyjne, dlatego nasze rozwiązania cechuje piękno i niepowtarzalny styl. Podkreślamy indywidualny charakter każdego wnętrza. Jesteśmy w stanie zrealizować zadania o zróżnicowanych skalach, terminach, budżetach i lokalizacjach, zarówno w Polsce, jak i w całej Europie. Gwarantujemy kompleksową obsługę i profesjonalizm na każdym etapie współpracy.
Odwiedź nas na www.promas.com.pl


Małe i funkcjonalne

Lokal gastronomiczny możemy zrealizować na bardzo małej powierzchni, nawet 15-25 m2. Doskonale nadają się do tego wyspy w galeriach handlowych. Wysepka ustawiona w dobrym punkcie centrum handlowego może zapewnić większy przepływ klientów, stabilizację i zyski porównywalne z klasyczną gastronomią, a koszty pomniejszone są o całe zaplecze socjalne. Klient ma szybki dostęp do towaru, bez konieczności wchodzenia do lokalu, ponieważ ekspozycje są  widoczne praktycznie z każdej strony. W takich lokalach bardzo ważne są urządzenia i meble, które trzeba zrobić na zamówienie, z uwzględnieniem wymogów technologicznych obligatoryjnych dla wszystkich punktów gastronomicznych.

Na małych przestrzeniach można, a nawet trzeba, łączyć funkcje, np. produkcyjną z ekspozycyjną. Takie zabiegi zawsze uatrakcyjniają nasz punkt. Warto też sytuować lady ekspozycyjne jak najbliżej ciągu komunikacyjnego galerii, co sprawi, że maksymalnie wykorzystamy daną powierzchnię dla własnych potrzeb.

autor: Justyna Poloczek, architekt wnętrz

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji