...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

List otwarty Jarosława Gajdy

„Jeśli nie zmienimy kierunku, to zapewne dotrzemy tam, dokąd zmierzamy”
(stare chińskie przysłowie)

     
 

Artukuł pochodzi z marcowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

 

Jarosław Gajda, 54 lata, właściciel piekarni, cukierni w Radomiu. Pochodzi z rodziny rzemieślniczej z tradycjami sięgającymi 1931 r. Pod jego redakcją powstała monografia „Historia o chlebie i piekarzach radomskich”. Jest psychologiem społecznym. Ma dwoje dzieci.

 

Drodzy Przyjaciele!
Stało się! W dniu 29 listopada 2012 r. Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy nadał numer KRS „Fundacji na rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa”, kończąc tym samym półroczny proces jej rejestracji. Teraz Fundacja może wreszcie rozpocząć działania.

Na początek jednak, żeby przybliżyć powody, dla których Fundacja powstała, w kilku słowach sprecyzuję jej misję, wizję i cele.
Naszą wizją jest stworzenie silnej, sprawnej i odpowiedzialnej organizacji, z którą zechcą współpracować wszyscy świadomi zależności między pożywieniem a zdrowiem. Misją Fundacji jest edukacja społeczeństwa, szczególnie młodego pokolenia Polaków, promowanie walorów żywieniowych pieczywa i informowanie o zasadach prawidłowego odżywiania, tak aby każde polskie dziecko na drugie śniadanie jadło kanapkę ze świeżego pieczywa.

Informacja i promocja
Dlaczego promocja jest tak ważna? Ponieważ jest elementem komunikacji marketingowej, polegającym na przekazywaniu informacji. Na nic najlepsze nawet chęci i starania, jeżeli nie dotrzemy do naszych rodaków z opinią autorytetów naukowych. Przywołam tu choćby wypowiedź dr inż. Anny Diowksz z Wydziału Biotechnologii i Nauk o Żywności Politechniki Łódzkiej: „Pieczywo jako podstawowy artykuł żywnościowy, niezbędny w codziennej diecie, dostarcza nie tylko sporej ilości energii, ale jest także źródłem wielu składników odżywczych, związków mineralnych, witamin, białka i błonnika pokarmowego”. W podobnym tonie wypowiada się również wielu innych naukowców.

Musimy również jak najszybciej zmienić powszechne – niestety – ale z gruntu nieprawdziwe przekonanie, że pieczywo tuczy. Nic bardziej mylącego! Przeciwnie, ostry spadek spożycia pieczywa idzie w parze z problemem nadwagi, która zaczyna dotyczyć coraz młodszych dzieci. Dietetycy biją na alarm, że w codziennej diecie brakuje produktów zbożowych, czyli głównie pieczywa. Nasza idea promocji pieczywa wpisuje się więc w aktualne, naukowe trendy odżywiania.

Jeszcze kilkanaście lat temu spożycie pieczywa na głowę mieszkańca w Polsce wynosiło powyżej 80 kg rocznie, dziś jest to jedyne 54 kg (dane GUS; źródło biznes gazetaprawna.pl). Takie dane mocno niepokoją, ale nie wolno nam załamywać rąk. Najwyższy czas, żeby działać. Bierzmy przykład z innych krajów, bo podobny kryzys wystąpił w Europie Zachodniej: we Francji, Hiszpanii, Niemczech czy Szwecji, ale tam dzięki promocjom udaje się go przezwyciężać. Dobrym przykładem jest Szwecja, w której po 10 latach trwania programu promocyjnego został odwrócony trend spadkowy, sprzedaż powróciła, a nawet spożycie wzrosło o ponad 10%. Fundacja chce wykorzystać te doświadczenia i edukować społeczeństwo, przekazując mu informacje, które zwiększą jego wiedzę. W tym celu powstanie Rada Programowa skupiająca specjalistów różnych dziedzin. Zadaniem Rady będzie wsparcie Fundacji merytorycznie i wskazywanie jej kierunków działania.

Źródło finansowania kampanii społecznych
Głównym celem Fundacji jest wspieranie i promowanie piekarstwa i cukiernictwa, ponieważ sytuacja w branży, zwłaszcza piekarzy, jest alarmująca. Do tej pory nie było funduszu, na który producenci mogliby wpłacać pieniądze na wspólne akcje promocyjne. Z powodu braku środków własnych niemożliwe jest też skorzystanie z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Produktów Zbożowych. Nowa inicjatywa umożliwi pozyskiwanie środków finansowych z różnych źródeł. Fundacja jest otwarta zarówno dla piekarzy i cukierników, osób prywatnych, jak i firm wspierających branżę piekarsko-cukierniczą. W celu koordynacji działań w ciągu najbliższych dwóch lat planujemy utworzyć  platformę wymiany informacji i doświadczeń oraz współpracy pomiędzy osobami i instytucjami zainteresowanymi promocją spożycia przetworów zbożowych, w szczególności pieczywa. Instytut będzie inicjować dyskusje w ważnych kwestiach, np. takich jak problem jakości czy wspólnej promocji producentów roślin zbożowych, młynarzy i piekarzy. Trudno promować rolnika i jego produkt w oderwaniu od mąki i pieczywa. Łatwiej połączyć te grupy interesu we wspólnej promocji, pokazując naturalny ciąg przyczynowo-skutkowy. Wspólna promocja scali bowiem te branże, które razem z większą skutecznością będą pozyskiwały środki finansowe z różnych źródeł.

Najważniejsze zadanie, jakie stoi przed Fundacją jeszcze w tym roku, to zebranie środków, tak by w 2014 r. mogła ruszyć ogólnopolska kampania promująca pieczywo. Powstał już projekt tej kampanii pod hasłem „Dieta kanapkowa smaczna i zdrowa”. Głównym jej celem jest poinformowanie docelowych grup konsumenckich o właściwościach odżywczych pieczywa oraz ich znaczeniu w codziennej diecie człowieka z naciskiem na edukację rodziców, dzieci i młodzieży na temat konieczności spożywania drugiego śniadania w formie kanapek. O wszystkich działaniach będziemy informowali za pośrednictwem portalu internetowego.

Podpłomyk.org
Dzisiaj już nikogo nie trzeba przekonywać do nowoczesnych form komunikacji, jakie stwarza Internet. Fora internetowe służą szybkiej wymianie myśli, wyrażaniu opinii, konsultowaniu pomysłów czy reklamy użytkowników. Dla Fundacji założyliśmy domenę podplomyk.org, na której będziemy mogli się spotykać. Dlaczego wybraliśmy taką nazwę? Podpłomyk to jeden z najstarszych pokarmów przetworzonych, jakie wymyślił człowiek. Stanowi pierwowzór, swoisty zaczątek, który zadecydował o rozwoju branży piekarskiej i cukierniczej. W ten sposób nawiązujemy do tradycji, pracy i organizacji związanej z pozyskiwaniem pożywienia roślinnego. Podpłomyk ma właśnie tę pracę symbolizować. Nazwa jest sympatyczna, więc liczymy na to, że spotka się z życzliwym przyjęciem.

Kto może wspierać fundację? Absolutnie każdy! Fundacja nie zrzesza członków i nie zbiera składek. Fundacja to my wszyscy żyjący z piekarstwa i cukiernictwa. Wsparciem będą więc nie tylko darowizny pieniężne, ale również praca społeczna dla dobra wspólnego. Tylko razem jesteśmy w stanie zbudować silną, sprawną i odpowiedzialną organizację, czego wszystkim nam, Drodzy Przyjaciele, życzę.  

Prezes Fundacji

Jarosław Gajda

Zapraszam do odwiedzania strony www.podplomyk.org

 

Bieżące wydanie czasopisma

Poznaj sezonowe trendy tortowe oraz receptury lodziarskie finalistów Gelato Poland, przekonaj się jak ważne jest śniadanie w piekarni...

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji