...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja MW, materiał promocyjny

www.sklep_online.pl

Ze sprzedażą online jest trochę jak z centrami handlowymi. Możemy ich nie lubić, ale trzeba w nich być. I podobnie jak szybko powstają kolejne centra handlowe, tak rynek handlu internetowego w Polsce będzie się rozwijał najszybciej w Europie. Dla jakich firm wejście w ten obszar będzie najlepszym rozwiązaniem?

     
 

Artykuł pochodzi z lipcowego wydania magazynu Mistrz Branży

 

Zamów numery archiwalne w wersji PDF: prenumerata@MistrzBranzy.pl

 

 

Polacy coraz częściej kupują przez Internet. Według raportu eCommerce 2011 Internet Standard internauci stanowią prawie 80% mieszkańców kraju. Liczba ta wzrasta sukcesywnie w stosunku do lat ubiegłych. Rośnie także liczba sklepów internetowych oraz atrakcyjność ich oferty, również pod względem różnorodności asortymentu. Sklep internetowy staje się prawdziwą witryną handlu w Polsce, także dla produktów i usług z branży spożywczej.

Większy zasięg, mniejsze koszty

Na rosnące zainteresowanie zakupami przez Internet wpływa wiele czynników. Na pewno sprzyja temu wzrost informatyzacji kraju oraz powszechny dostęp do urządzeń pozwalających korzystać z Internetu mobilnie (technologizacja). Rośnie również zaufanie do zakupów internetowych dzięki przekonaniu, że pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze zarówno kupującego, jak i sprzedającego.

Dla oferujących produkty czy usługi obecność w sieci pozwala zwiększyć zasięg przy minimalnych kosztach. Normalnie otwarcie ogólnopolskiej sieci jest poza zasięgiem małej firmy. Zmiany, które zachodzą w branży handlowej w Polsce, wskazują na coraz intensywniejszy rozwój e-handlu, na zacieranie się granicy pomiędzy handlem internetowym a tradycyjnym. W wielu przypadkach dotąd mały sklepik stacjonarny staje się punktem odbioru dla klientów, którzy dokonali zakupów w jego witrynie internetowej. Na stronach sklepów internetowych coraz częściej pojawia się informacja, że „zaczynaliśmy od sklepu stacjonarnego”, a na szyldach sklepów stacjonarnych znajduje się miejsce na adres www ich placówki internetowej.

Dlaczego warto być w sieci?

 

Po pierwsze: niech Cię znajdą!
Banalne stwierdzenie, że Internet ułatwia dotarcie potencjalnym klientom do naszej oferty, ma jednak wymierne rezultaty. Każdemu z nas zdarzyło się wyszukiwać produkt czy usługę przy pomocy najpopularniejszej z wyszukiwarek i lokalizować ze względu na interesującą nas odległość. Wyszukiwarka to jak współczesna książka telefoniczna, a bez numeru telefonu trudno rozwijać biznes. Zatem warto informować Kowalskiego, że dwa bloki dalej ma małą piekarnię, w której kupi świeże bułeczki.

Po drugie: niech Cię zobaczą!
Dostępne na rynku oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego pozwalają na zamieszczenie informacji o firmie, danych kontaktowych, dojazdowych, przybliżenie historii firmy, a także zaprezentowanie oferty, jej szczegółów, opinii klientów. Dzięki temu można stworzyć wizytówkę piekarni, cukierni i zaprezentować produkty (usługi) dostępne w lokalu stacjonarnym. Rozwiązanie to jest znacznie tańsze niż tworzenie dedykowanej strony internetowej, poza tym ułatwia handlowcom pokazanie asortymentu. Nie trzeba ponosić dodatkowych kosztów druku folderów, katalogów – wystarczy laptop z dostępem do Internetu.

Atutem stworzenia strony na oprogramowaniu sklepu jest też możliwość łatwej, samodzielnej jej aktualizacji, bez konieczności zatrudniania dodatkowych osób i ponoszenia kosztów w tym obszarze czy tracenia czasu. Jest to istotne np. w okresach intensywnego ruchu branżowego, jak komunie czy święta, kiedy możliwość pokazania atrakcyjnych warunków oferty jest bardzo ważna.

Jest jeszcze jedna kwestia istotna z punktu widzenia handlu: jeśli kiedykolwiek zdecydujesz się na sprzedaż przez Internet, zrobisz to jednym kliknięciem, pod warunkiem że Twoja strona działa na oprogramowaniu sklepu. Kolejna oszczędność czasu i pieniędzy, bo właściwie gros pracy już wykonane.

Po trzecie: niech zostaną Twoimi klientami!  
Kto z nas nie kupuje oczami? Przyjazna witryna internetowa z atrakcyjnymi zdjęciami, informacjami o asortymencie i firmie czy też okresowymi promocjami zachęci do odwiedzenia lokalu i dokonania zakupów. Dokładne opisy produktów, pokazanie możliwych wariantów daje szanse klientom na dokładne zapoznanie się z ofertą. Własna witryna to nie tylko sposób na dotarcie do konsumenta, ale także możliwość podtrzymania relacji z nim. Oprogramowanie sklepu internetowego to też komplet narzędzi do zarządzania relacjami z grupami klientów, które pozwalają na regularny kontakt z nimi. W ten sposób można np. przekazać klientowi kod rabatowy, informacje o specjalnej ofercie, zaprosić do spróbowania nowego rodzaju ciasta itp. Możliwości i okazji do kontaktu jest wiele. Warto z nich korzystać.

Po czwarte: konkurencja jest w sieci!
Niewykorzystane okazje lubią się mścić, a taką okazją w tej chwili jest właśnie wirtualny świat – mówiąc brutalnie, nie istniejesz w świecie, jeżeli nie można Cię znaleźć w sieci. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w swojej działalności to aktualnie wręcz wymóg stawiany przez konsumentów. W ten sposób najłatwiej im przewertować ofertę producentów. Jeśli wspominany Kowalski będzie chciał zamówić tort urodzinowy, sprawdzi oferty kilku cukierni. Brak Twojej oferty równa się niewykorzystana okazja. Poza tym Internet może być źródłem opinii i rekomendacji.

Po piąte: nowe technologie rządzą!
Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań technologicznych to również rodzaj prestiżu. Sprzedawaj swoje produkty nie tylko w tradycyjny sposób, ale także przez e-sklep. Dzięki temu doceni Cię też klient, dla którego Internet to nieodłączny element codzienności i narzędzie pracy. Ostatnie kilkanaście lat upłynęło nie tylko na znaczących zmianach społecznych, ale też mentalnych. Kolejne pokolenia konsumentów wychowują się na informacjach z Internetu. Jeśli nie zaznaczysz swojej obecności w sieci, nie korzystasz z najnowszych rozwiązań, to dla znacznej grupy ludzi po prostu nie istniejesz. Możliwość kupienia czegoś online i odebrania np. w drodze do domu jest szalenie wygodna. Nie trzeba być na Amazon.com (amerykański pionier sprzedaży internetowej), by zaistnieć w świadomości współczesnych konsumentów.

Dla kogo sklep internetowy?

Ostatni rok pokazał, że intensywność rozwoju e-handlu w branży spożywczej jest spora. Wielu graczy rynkowych rozpoczęło inwestycje w dodatkowy kanał sprzedaży, jakim jest sklep internetowy. Obecnie udział e-sklepów spożywczych w całości handlu spożywczego wynosi 0,1-0,2%. W perspektywie 5-6 lat ma wzrosnąć do 1,5%, a wówczas jego wartość przekroczy 1,5 mld rocznie. Internet staje się pożądanym kierunkiem rozwoju, wpisuje się w ogólną tendencję wzrostu branży e-commerce w Polsce, poza tym jest to również naturalna wypadkowa zmieniających się preferencji zakupowych konsumentów. Bardzo możliwe, że kolejne lata przyniosą jeden wniosek: bez sieci ani rusz!  

autor: Karolina Bartnik-Kura, DreamCommerce SA

Bieżące wydanie czasopisma

Dlaczego i jak warto fotografować jedzenie? Czy istnieje idealny roślinny zamiennik jaja kurzego? Jaka kawa sprzedaje się najlepiej w cukierni?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji