Cech Piekarzy w Radomiu działając wspólnie z Fundacją na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa, zaprasza na kolejne spotkanie w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej DIETA KANAPKOWA SMACZNA I ZDROWA, które odbędzie się 12 marca w PSP 24 przy ul. Powstańców Śląskich w Radomiu o godz. 11 i 12. W spotkaniu weźmie udział ponad 400 dzieci.
Cech Piekarzy w Radomiu działając wspólnie z Fundacją na Rzecz Wspierania i Promocji Piekarstwa i Cukiernictwa, zaprasza na kolejne spotkanie w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej DIETA KANAPKOWA SMACZNA I ZDROWA, które odbędzie się 12 marca w PSP 24 przy ul. Powstańców Śląskich w Radomiu o godz. 11 i 12. W spotkaniu weźmie udział ponad 400 dzieci.
Cel kampanii:
„Dieta kanapkowa…” ma obalić mit, że pieczywo tuczy. Wskazujemy na paradoks; w Polsce nastąpił znaczny spadek spożycia pieczywa: ze 104 kg w 1990 roku, do ok. 50 kg w 2013 roku, za to, przybywa nam dzieci z nadwagą i otyłością. Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie! Powód? Złe odżywianie. Dlatego kampanię oparliśmy na wiedzy naukowej –piramidzie żywieniowej. Węglowodany złożone są podstawą piramidy żywieniowej, stanowią podstawowe źródło energii szczególnie dla dzieci i młodzieży. Kampania polega na: „systematycznej, szczegółowo zaplanowanej edukacji społeczeństwa ze szczególnym uwzględnieniem młodego pokolenia Polaków; promowanie walorów żywieniowych pieczywa i rzetelna informacja o zasadach prawidłowego żywienia, czego wymiernym efektem będzie coraz powszechniejsze spożywanie przez dzieci i młodzież na drugie śniadanie kanapki ze świeżego pieczywa”. Kampanią społeczną wpisujemy się w nurt ludzi zaangażowanych w zmianę złych nawyków żywieniowych. Jak podkreśla prof. dr hab. Mirosław Jarosz, dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia: „Za priorytetowe zadanie, podobnie jak instytucje odpowiedzialne za zdrowie w Europie i Ameryce, uznajemy walkę z nadwagą i otyłością”(ppic czerwiec 2013).