Ach, te baby!
Wielkanocne baby i babki (Suprima), tartaletki oraz mazurki – już od samego wejścia prezentowane były wielkanocne inspiracje. Jak w większości wypieków, także tu preferowany jest minimalizm oraz naturalna dekoracja, np. w postaci całych owoców. Prostota samego wypieku może być dopełniona elegancką paterą, również w takich kolorach jak czarny. Dla tych, którzy wolą bardziej bogato dekorowane wypieki, atrakcyjne ozdoby czekoladowe pokazała firma Barbara Luijckx oraz Master Martini. Jak samodzielnie wykonać figurki na mazurki, utalentowana dekoratorka Anna Daraż.
Świeże pomysły
Prócz klasycznych wypieków pojawiły się inne pomysły, np. chrupiące ciasteczka z mąki ryżowej lub ciasto marchewkowe. Świeże owocowe nuty to coś, czego klient oczekuje w wypiekach na wiosnę. Ważne, by były to jak najbardziej naturalne produkty. Stąd, ogromną popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju purre owocowe, z których można robić, kremy, musy, ganasze, lody, jak i napoje. Na Dniach Otwartych przedstawiciel firmy Ravifruit przygotowywał na ich bazie orzeźwiające shake’i. Z kolei technolog firmy Polmarkus pokazał, jak używać puree do wykonania lekkich, wyrafinowanych deserów. Z nowości pojawiły się także pianki marshmallows i czekoladki rocher. Zwiedzający mogli zapoznać się z tajnikami ich produkcji oraz kreatywnymi sposobami ich wykorzystania.
Chleb – zdrowy i modny
Wiele ciekawych inspiracji pojawiło się w zakresie pieczywa. Ukłonem w stronę tradycji było prezentowane pieczywo sitkowe Suprima, przygotowane z mąki żytniej sitkowej typ 1400. Taka mąka ma neutralny smak i nadaje odpowiednią teksturę, by stanowić doskonałą podstawę do wciąż popularnych chlebów z dodatkami, np. orzechami lub bakaliami. Tymi dodatkami coraz częściej stają się warzywa, np. pomidory, a nawet pokrzywa. Prezentowane były również takie nowinki jak chleby okazjonalne, np. chleb na noc i na dzień. Nie mogło też zabraknąć pieczywa bezglutenowego, wokół którego toczyła się również dyskusja. Podczas jednego z seminarium Anna Behnke-Chmielewska wraz z Tomaszem Łuczakiem, przedstawiciele firmy Komplet, zastanawiali się, czy tego rodzaju pieczywo to tylko chwilowa moda, czy potrzeba klientów coraz bardziej nastawionych na zdrowe odżywianie. Ostatecznie doszli do wniosku, że piekarnie powinny ciągle rozszerzać ofertę o produkty wykraczające poza standard, podążając za wymogami klienta, nawet jeśli to tylko chwilowy trend.
Technika w służbie lodom
W sezonie wiosenno-letnim z całą pewnością popularne będą orzeźwiające sorbety na bazie naturalnych pulp marki Ravifruit, lody z owocami oraz chrupkimi dodatkami, które zaprezentowała firma Elenka (wyłącznym dystrybutorem Elenki na Polskę jest Polmarkus). Prócz trendów smakowych można było zapoznać się z nową ofertą witryn lodowych marki Ifi typu panorama, które stanowią syntezę włoskiego designu oraz ergonomii. Prezentowane było także wielofunkcyjne urządzenie RIBOT (do lodziarni, piekarni i cukierni), w którym można m.in. wyprodukować lody rzemieślnicze. Urządzenie jest wyposażone w pionowy cylinder frezujący, który zapewnia stałą widoczność produktu oraz daje możliwość dodawania składników w każdej chwili. Goście mogli również zobaczyć wyjątkowy frezer pionowy Telme o wysokiej wydajności. Zainteresowaniem cieszyły się silikonowe formy do lodów na patyku marki Silikomart oraz formy firmy Martelato, prezentowane na stoisku czekoladowym podczas Czekoladowego Show.
W ciągu dwóch dni minitargów w Pyskowicach nie mogło zabraknąć ciekawych seminariów i szkoleń. Wiceprezes firmy Polmarkus Mirosław Stopa przedstawił nowy projekt, jakim jest Akademia Polmarkus Biznes. W ramach Akademii prowadzone jest 3-etapowe szkolenie dla menadżerów i właścicieli firm, które obejmuje tematykę od sprzedaży poprzez marketing i zarządzanie. Klienci mogli zobaczyć również dwa koncepty sklepu modułowego, który jest w ofercie. Zainteresowani mogą liczyć na indywidualny projekt przygotowany przez specjalistów firmy Polmarkus.