Rynek produktów spożywanych w biegu (FTG) w Polsce rozwija się dynamicznie. Wzrost sprzedaży detalicznej produktów gotowych do spożycia i zmiany w nawykach konsumentów przekładają się na historycznie wysoki popyt na ekologiczne opakowania do zadań specjalnych.
Podobne artykuły
Coveris i HADEPOL FLEXO łączą doświadczenieEkoLOGICZNE podejście do opakowańRola opakowania w budowie wizerunku markiKonsumentom zależy na czasie, świeżości i zrównoważonym rozwoju, a przemysł opakowaniowy podąża za ich potrzebami.
Coveris od przeszło 15 lat wiedzie prym na brytyjskim rynku opakowań produktów FTG, zajmując ważne miejsce w łańcuchu dostaw artykułów kupowanych na drugie śniadanie. Najlepiej świadczy o tym fakt, że rocznie na półki trafia 1,15 miliarda produktów FTG w nadających się do recyklingu opakowaniach Coveris. Portfolio firmy w tej kategorii obejmuje ponad 30 linii produktowych, w tym opakowania do kanapek, sushi, sałatek czy gotowych gorących posiłków. Ta bogata oferta trafi też do większej liczby klientów w Europie Środkowo-Wschodniej w odpowiedzi na rosnący tam popyt.
Rola Coveris nie ogranicza się tylko do dostawy gotowych opakowań – oferujemy kompleksowe wsparcie marki na każdym etapie: od projektowania zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju, przez innowacje, prace graficzne, wiedzę techniczną, strategiczne partnerstwa w zakresie maszyn, aż po druk. Zaawansowane możliwości produkcyjne, integracja pionowa łańcucha dostaw i nowatorska strategia „No Waste” w zakresie zrównoważonego rozwoju dają Coveris unikatowe możliwości wspierania polskich operatorów, producentów i detalistów z branży spożywczej i gastronomicznej za pomocą rozwiązań zaprojektowanych z myślą o wyzwaniach przyszłości.
RecyclaLite – lekkie opakowania na produkty niewymagające podgrzewania
Do kanapek i wrapów, których rynek w Polsce kwitnie, firma Coveris proponuje nagradzane rozwiązanie RecyclaLite, łączące funkcjonalność, troskę o środowisko i atrakcyjny wygląd. Opakowania te sprawdziły się już na wielu europejskich rynkach. Są wykonane z lekkiego kartonu, skutecznie utrzymują świeżość, zapewniają przydatność do spożycia produktów, a jednocześnie łatwo poddać je recyklingowi w ramach standardowych strumieni odpadów z papieru.
Producenci zainteresowani ograniczaniem odpadów docenią atrakcyjne wizualnie i lekkie opakowania, dzięki którym można realizować założenia zrównoważonego rozwoju bez uszczerbku dla parametrów ochrony żywności czy efektywności operacyjnej.
Najnowszą innowacją w tej linii jest produkt RecyclaLite R, w którym zawartość włókien pochodzących z recyklingu sięga aż 30%. Wysokie parametry eksploatacyjne i lekkość opakowania pozostają bez zmian, zmniejsza się natomiast wykorzystanie kartonu z włókna pierwotnego. W ten sposób Coveris przyczynia się do realizacji celów środowiskowych UE bez szkody dla integralności opakowania.
HEAT – sprytne rozwiązanie dla gotowych gorących posiłków
Popyt na gotowe gorące posiłki szybko rośnie, a linia HEAT firmy Coveris jest na to odpowiedzią . Produkty HEAT nadają się do recyklingu, a można je podgrzewać w piekarniku lub kuchence mikrofalowej. Daje to możliwość przygotowania produktów do spożycia i sprzedaży bez wyciągania z opakowania.
Wykorzystanie kartonu z włókna kompozytowego pomaga zapewnić wysoką jakość i higienę żywności oraz wygodę użytkowania w jednym, zoptymalizowanym formacie. Brak bezpośredniego kontaktu z żywnością i gotowość do użycia redukuje konieczność stosowania dodatkowych opakowań, zwiększa bezpieczeństwo żywności i upraszcza procesy w sklepie, a jednocześnie realizuje założenia wizji „No Waste” firmy Coveris.
Opakowania HEAT świetnie zatrzymują ciepło, dzięki czemu doskonale nadają się do produktów śniadaniowych, wypieków spożywanych na gorąco, dań obiadowych i tym podobnych. HEAT daje zarówno polskim sprzedawcom detalicznym, jak i operatorom usług gastronomicznych możliwość rozszerzenia oferty gorących posiłków w nowoczesny, wydajny i zrównoważony sposób.
Inwestycja w przyszłość produktów spożywanych w biegu
Coveris wyróżnia nie tylko innowacyjność produktów, ale też kompleksowość usług, które świadczy na rzecz klientów. Ofertę firmy stanowi kompletny zestaw rozwiązań dla rynku FTG w Polsce, obejmując 30 linii produktów tej kategorii, w tym opakowania na kanapki, miski na sałatki czy opakowania zatrzymujące ciepło. Korzystanie z technicznych możliwości i wiedzy Coveris pozwala producentom usprawnić własne operacje.
W związku z rosnącym popytem i chęcią wspierania innowacyjności w Europie firma Coveris ogłosiła niedawno, że zainwestuje 5 milionów funtów w swój kluczowy zakład produkcji opakowań z kategorii FTG zlokalizowany w Wielkiej Brytanii. Będzie on pełnił funkcję centrum doskonałości dla działań firmy w zakresie FTG prowadzonych w Europie.
Inwestycja pokazuje, że ambicją Coveris jest kształtowanie przyszłości opakowań FTG, a działalność w tym segmencie – zobowiązaniem długofalowym, nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale też w całej Europie.
Kontakt: e-mail: Helen.gales@coveris.com, tel.: +44 7950 4041 34