Dawn Foods, światowy lider w produkcji cukierniczej i dystrybucji komponentów, przedstawia trendy w cukiernictwie zaprezentowane 18 maja 2025 r. na IBA, wiodących globalnych targach branży piekarniczej i cukierniczej, odbywających się w Düsseldorfie.
Publikacja ta daje spojrzenie na to, dokąd zmierza branża i jak cukiernicy mogą wyprzedzić zmieniające się oczekiwania konsumentów.
Trendy cukiernicze Dawn są wynikiem projektu badawczego zrealizowanego przez zespół Global Market Research & Insights firmy. Przeanalizował on dane branżowe pochodzące z wiarygodnych źródeł, a następnie przeprowadził własne badania, w tym ponad 2500 ankiet konsumenckich oraz odwiedził setki cukierni, sklepów spożywczych i punktów gastronomicznych na całym świecie. Taka metodologia zapewnia prawdziwie globalny obraz zachowań i motywacji kształtujących konsumpcję słodkich wypieków.
– Branża cukiernicza ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek, a nasze globalne trendy cukiernicze dają klientom jasność i pewność, których potrzebują, aby przewodzić tym zmianom – powiedziała Carrie Jones-Barber, CEO Dawn Foods. –W Dawn jesteśmy zaangażowani w dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości produktów i usług, a także spostrzeżeń i pomysłów, które napędzają wzrost i innowacje w cukiernictwie. Zespół Dawn jest podekscytowany, że może podzielić się wynikami badań, ujawniającymi cztery ważne spostrzeżenia i trendy, oraz pomóc cukierniom przełożyć je na pomysły umożliwiające rozwój.
Globalne trendy w cukiernictwie
Słodkie połączenia: media społecznościowe jako strategiczny kanał
Obecnie jedzenie jest częścią globalnej konwersacji, a cukiernie znajdują skuteczne sposoby na nawiązanie kontaktu z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Platformy takie jak Instagram i TikTok sprawiły, że produkt może stać się viralem z dnia na dzień, zmieniając sposób odkrywania, zakupu i lojalności wobec marki.
Kluczowe spostrzeżenia:
• 60% konsumentów twierdzi, że media społecznościowe wpływają na ich decyzję o zakupie produktów cukierniczych,
• prawie połowa z nich spodziewa się, że w przyszłości będą zamawiać jedzenie bezpośrednio z mediów społecznościowych.
Możliwości dla cukierników: Wykorzystaj platformy cyfrowe do wprowadzania produktów, angażowania w czasie rzeczywistym i udostępniania zwizualizowanych historii, aby podnieść świadomość marki i zacieśnić więzi z klientami.
Nowy poziom przyjemności: luksus na co dzień w przystępnej cenie
Konsumenci podnoszą jakość swoich codziennych wyborów dzięki doskonałym składnikom, odważnym smakom i kreatywnym teksturom. Przyjemność nie jest już zarezerwowana na specjalne okazje. Jest wpleciona w codzienną rutynę.
Kluczowe spostrzeżenia:
• 72% konsumentów postrzega słodkie wypieki jako luksus w przystępnej cenie,
• 3 na 4 osoby lubią próbować i doświadczać nowych produktów.
Możliwości dla cukierników: Bądź innowacyjny, stosuj wysokiej jakości składniki i oferty ograniczone czasowo, które otwierają przed klientami możliwość rozkoszowania się nowymi doznaniami.
Proste przyjemności: znane i lubiane źródłem komfortu
W świecie pełnym zgiełku konsumenci wracają do tego, co ich uszczęśliwia: słodkich chwil zakorzenionych w nostalgii, komforcie i emocjonalnej więzi.
Kluczowe spostrzeżenia:
• 4 na 5 konsumentów lubi słodkie wypieki, które przypominają im dzieciństwo,
• Prawie 80% kupuje wypieki na spotkania towarzyskie.
Możliwości dla cukierników: Łącz to, co znane, z tym, co nowe: zmień wizerunek klasyków, odwołuj się do wspólnych wspomnień w celu zbliżenia ludzi poprzez słodkie wypieki.
Możliwość wyboru: inkluzywność i personalizacja produktów
Współcześni konsumenci oczekują alternatyw, które odzwierciedlają ich wartości, preferencje i potrzeby żywieniowe. Jeden wariant nie zadowala już wszystkich, a cukiernie, które oferują elastyczne rozwiązania, zdobędą zaufanie i lojalność.
Kluczowe spostrzeżenia:
• ponad połowa kupujących priorytetowo traktuje wartości marki podczas dokonywania zakupu,
• 60% jest lojalnych wobec marek, które stawiają na zrównoważony rozwój.
Możliwości dla cukierników: Rozszerzaj ofertę o różnorodne porcje, zadbaj o przejrzystość składników i inkluzywność wyborów, aby sprostać współczesnym oczekiwaniom.
Globalne trendy, regionalne podejście
W 2025 r. Dawn opublikuje globalne trendy w cukiernictwie w dwóch częściach:
• I: globalne i europejskie spostrzeżenia, premiera 18 maja na targach IBA;
• II: spostrzeżenia dotyczące Ameryki Północnej, które zostaną zaprezentowane podczas IBIE 2025 w Las Vegas, 13-17 września.
Przez cały rok i w kolejnych latach zespół Dawn’s Insights będzie nadal monitorował zmiany w zachowaniach konsumentów i pomagał cukierniom przełożyć te spostrzeżenia na praktyczne pomysły. Globalne trendy w cukiernictwie odzwierciedlają zaangażowanie firmy w dostarczanie cukierniom wiedzy i innowacji, które napędzają wzrost.
O Dawn Food Products Inc.
Dawn Foods to globalny producent i dostawca komponentów cukierniczych, który ugruntował swoją pozycję jako wiodący dostawca usług w branży, inspirując każdego dnia do osiągania sukcesów. Dążąc do zadowolenia klientów na całym świecie, Dawn Foods zapewnia partnerstwo, innowacje, produkty i wiedzę w zakresie cukiernictwa, które umożliwiają im realizację ich aspiracji. Firma z siedzibą w Jackson w stanie Michigan współpracuje z ponad 50 000 rzemieślniczych i sieciowych cukierni, liderów usług gastronomicznych i producentów z ponad 100 krajów, zatrudniając prawie 4000 osób na całym świecie. Od 1920 roku Dawn Foods jest zaufanym doradcą klientów, pomagając im rozwijać działalność. Więcej informacji o firmie, jej produktach i kulturze można znaleźć na stronie www.dawnfoods.com/pl.