Design w piekarniach to nie tylko estetyka, ale też klucz do sukcesu. To sposób na przyciągnięcie klientów, budowanie marki i tworzenie przyjemnej atmosfery, która zachęci do powrotu.
Podobne artykuły
Visual merchandasing – tego potrzebuje każda piekarnia!Czas – największy luksus współczesnościPochwała rzemiosła w nowoczesnym wydaniuWnętrze to serce piekarni
Wnętrze piekarni powinno odzwierciedlać jej charakter i wartości. To tutaj klient po raz pierwszy styka się z twoją marką. Ważne jest, aby stworzyć przestrzeń, która przyciąga wzrok. Ciekawe kolory tworzą przytulną atmosferę. Ciepłe odcienie beżu, bieli, brązu nadal wpisują się w trendy. W tegorocznej edycji targów Salone Del Mobile, które odbyły się dosłownie przed chwilą, miały swoje miejsce w przestrzeniach, a akompaniowały im sepie, cadmium orange, tangerine czy apricot. Kolejnym ważnym aspektem są materiały: drewno, cegła, ceramiczne wypalane płytki, które kojarzą się z rzemiosłem, tradycją i autentycznością. Ich również nie zabrakło na włoskich ekspozycjach.
Nie wolno też zapomnieć o otwartych, dużych witrynach, z których spozierać będzie serce lokalu. Podobnie jak o ekspozycji wypieków – świeży wysokogatunkowy chleb, drożdżówki, tartaletki czy pizza muszą znaleźć się w zasięgu wzroku i węchu. Oświetlenie ma zachęcać do wejścia. Tworzyć atmosferę ciepła, sprzyjać relaksowi i zachęcać do dłuższego pobytu.
Funkcjonalna przestrzeń musi być dobrze zorganizowana, aby klienci swobodnie poruszali się, dokonywali zakupów i chętnie wracali. Na Salone Del Mobile mieliśmy okazję przekonać się, że dobrze zaprojektowane wnętrze to oaza spokoju. Szczególnie jeśli do środka zaprosimy rośliny. Wnętrze piekarni są jak ramiona otwarte na gości. Jasne, ciepłe kolory, naturalne materiały i subtelne oświetlenie tworzą atmosferę sprzyjającą relaksowi, sprawiają, że klienci mogą poczuć się jak w domu. Każdy detal, od drewnianych blatów po ręcznie robione ozdoby, opowiada historię piekarni, symbolizuje jej wartości i pasje. W twojej przestrzeni nie ma miejsca na błędy, przecież lokal powstaje na lata... zainwestuj w ekspertów, w ten sposób zaoszczędzisz, czas, wyeliminujesz błędy, ograniczysz też koszty. Pozwól nam skroić twoją piekarnię czy cukiernię na miarę potrzeb klientów. Sprawimy, że inwestycja, która poczynisz, będzie cieszyła swoim pięknem, przyciągała estetyką, a co najważniejsze, przynosiła korzyści finansowe.
Strefa klienta to miejsce spotkań. To tu magia smaku spotyka się z urokiem chwili. Wystawione na ladzie wypieki, kuszące wyglądem i aromatem, zachęcają do konsumpcji. Wygodne krzesła, miękkie fotele zapraszają do zatrzymania się, delektowania się smakiem i rozmową. Mieliśmy przyjemność sprawdzić to na własnej skórze i możemy podzielić się tym doświadczeniem z wami. Włoskie ekspozycje pełne były foteli na dłuższe spotkania. Miękkie formy spotykały się z surową konstrukcją, tworząc ciekawy efekt.
Stoliki z naturalnych materiałów wprost zachęcały do picia kawy, wygodne i różnorodne krzesła czyniły wnętrze niebanalnym. Pamiętajmy, że to tutaj, w strefie konsumpcji, klienci tworzą wspomnienia, które wiążą ich z piekarnią i jej niepowtarzalną atmosferą.
Styl – odzwierciedlenie duszy
Styl piekarni to jak odcisk palca, który wyróżnia na tle innych. Powinien harmonizować z charakterem lokalu, jego klientelą oraz przekazem marki. Każdy z przedstawionych przez nas stylów niesie inne emocje i skojarzenia, bo dobrze dobrany design ma realny wpływ na sukces miejsca.
Tradycyjna piekarnia – rustykalny urok. Kojarzy się z domowym ciepłem, babcinymi wypiekami, rodzinnym rzemiosłem. W takim lokalu powinny się znaleźć surowe drewno, cegła, ceramika, lniane tkaniny. Nie może tu też zabraknąć klasycznych drewnianych półek, kredensów. W kolorystyce bazujmy na ciepłych beżach, brązach, zgaszonych zieleniach, złamanych bielach. Ustawmy dzbany z mąką, woreczki jutowe, słoiki, stare narzędzia piekarnicze. Taka piekarnia znajdzie swoich zwolenników wśród osób ceniących tradycję, naturalność i lokalne produkty. Sprawdzi się w małych miasteczkach i na osiedlach.
Skandynawski styl oznacza lekkość i funkcjonalność. To prostota, świeżość, natura. Jasne drewno, bielone ściany, dużo światła dziennego. Lekkie, meble geometryczne formy to znak rozpoznawczy dla tego stylu. Kolorystyka również, jakby lewituje, biel, jasny szary, błękit, pastelowy róż lub zieleń dodają lekkości i świeżości. Zioła w doniczkach, lampy typu „kula”, plakaty z prostą typografią uzupełniają look. Skandynawski klimat świetnie wpisuje się w estetykę osób lubiących czystość formy i relaksującą atmosferę. Często łączy się z ofertą śniadań, ciast czy wegańskich wypieków.
Francuski szyk – elegancja i romantyzm. Wyobraźmy sobie kawiarnię w Paryżu, filiżankę gorącej kawy ze świeżutkim croissantem o poranku, a w tle ... to wszystko, co przywodzi na myśl elegancję. W tym stylu świetnie sprawdza się mozaikowe płytki, mosiężne detale, marmur lub jego imitacja. Meble z giętego drewna, często w stylu retro – krzesła z wikliny lub metalu. Dominujące kolory to pudrowy róż, kremowy, złoty, granatowy. Nasze ściany zdobić będą lustra w ciężkich ramach, menu pisane kredą, świeże kwiaty. To idealny klimat dla klientów szukających finezji, chwili dla siebie z kawą i tartą. Pasuje do butikowych piekarni i cukierni.
Każdy styl opowiada inną historię, odzwierciedlając wartości i marzenia piekarza. Z połączenia estetyki i smaku rodzi się prawdziwa magia piekarni. Warto więc postawić na studio projektowe, które wykaże się umiejętnościami i lekkością projektowania. Pamiętaj, że mamy doświadczenie, które pomoże zbudować stylową markę, pełną rozwiązań na lata. Jesteśmy też otwarci na nowe trendy. Nie ryzykuj, zainwestuj w doświadczenie.
Klucz do sukcesu to oczywiście nie tylko design. Funkcjonalność jest równie ważna jak estetyka. Piekarnia powinna być zaprojektowana tak, aby ułatwić pracę, zoptymalizować przepływ klientów, zapewnić bezpieczeństwo...
W naszym lokalu dywersyfikacja przestrzeni jest równie ważna jak design. a wyeksponowane logo lub charakterystyczne punkty brandingu przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności marki. Pamiętaj, że design w piekarni to nie tylko estetyka, ale przede wszystkim sposób na tworzenie niepowtarzalnej atmosfery i przyciągnięcie klientów. To właśnie tutaj, w sercu piekarni, rodzi się magia, która kusząc zmysły, tworzy niezapomniane doświadczenia.
Ten temat na pewno rozwiniemy w następnym numerze „Mistrza Branży”.