...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Sono Design Studio Projektowe, materiał promocyjny

Visual merchandasing – tego potrzebuje każda piekarnia!

Co to właściwie jest visual merchandising i jak się ma do lokali piekarniczych? W tym wydaniu postaramy się przybliżyć to zagadnienie, wyjaśnić, dlaczego jest tak ważne. Wskażemy również, na co zwracać uwagę i jak pracować z jego pomocą.

Visual merchandising to dosłownie prezentacja wizualna produktów, strategia aranżacji przestrzeni sklepowej i ekspozycji towarów w sposób atrakcyjny dla klientów. Stosuję się ją po to, aby zwiększyć sprzedaż i poprawić doświadczenie zakupowe. Oczywiście w kontekście lokalu piekarniczego będzie obejmował zupełnie inne aspekty niż np. w sklepie z koszulami, butami czy wyposażeniem wnętrz.

Są oczywiście pewne wspólne obszary, nad którymi warto, a nawet trzeba pracować. To co wyróżnia nas już z daleka, to atrakcyjna witryna sklepowa. Im większe szyby, tym lepsza widoczność! Ważne są również ekspozycja na słońce, ustawienie względem ciągów komunikacyjnych czy sąsiedztwo.

 

W przypadku lokalu piekarniczego będziemy pracować z wnętrzem, a nie zewnętrzem. Witrynę pozostawmy możliwie „czystą”. Podświetlone półki z pieczywem, lady ekspozycyjne z dobrze dobranym światłem powinny „wciągać” klienta do wnętrza. Dobrze zaprojektowany lokal zapracuje na naszą korzyść. Oczywiście ważne jest też to, co widać na pierwszy rzut oka, z daleka. Dopracujmy zatem szyld i logo, upewnijmy się, że odróżnia się od całej reszty ciągu handlowego.

Ale, ale... są takie wyjątkowe momenty w roku, które aż proszą o specjalne traktowanie, na przykład nadchodzące Święta Wielkanocne to idealny czas na odrobinę szaleństwa. Świąteczne ozdoby mogą być dodatkowym atutem. Girlandy lampek, podkreślające wiosenny sezon zawsze dobrze się prezentują.

Wróćmy na chwilę do tego, o czym pisaliśmy na samym początku. Lokale piekarnicze będą zdecydowanie odróżniać się visualmerchandasingowo od pozostałych. W piekarni skupimy się raczej na układzie i prezentacji produktów – estetyczne ułożenie pieczywa i ciast na półkach sprzyja zakupom. Przemyślane ułożenie drożdżówek, ciast i sztukówek, a nawet ich grupowanie mocno wpłynie na sprzedaż. Kolejność prezentacji towaru, właściwy ad-on przy kasie może być posunięciem kluczowym. Pamiętajmy, aby produkty premium znajdowały się na wysokości oczu. Wypieki droższe czy specjalne powinno dać się łatwo zauważyć, chleby rzemieślnicze nie mogą zajmować ostatnich rzędów. Pracujmy z ekspozycją przez cały dzień, dbajmy o to, aby nasze najgorętsze miejsca nie pozostawały puste, a szybko zauważymy konkretne rezultaty. Ciężko jest to sobie wyobrazić? Nic nie szkodzi, jesteśmy po to, by pomóc. Fachowe spojrzenie na ciągi sprzedażowe raz na jakiś czas na pewno się przyda. W ten sposób zaoszczędzisz czas i pieniądze.

 

Na odbiór lokalu wpływają również zapach i atmosfera. Aromat świeżego pieczywa ma ogromne znaczenie w sprzedaży, może podświadomie skłonić klientów do zakupów. Przyjemna unosząca się w powietrzu woń kawy jest w stanie pobudzić nawet najbardziej zaspane podniebienia. W chłodniejsze dni nutka czekolady rozpali opornych na triki handlowe i zaprosi do konsumpcji. Oczywiście źle dopasowany zapach może skutecznie ich zniechęcić. Takim nietrafionym zabiegiem jest usytuowanie sklepu piekarniczego na jednej powierzchni ze sklepem mięsnym. Zapach surowego mięsa, kiełbasy nie idzie w parze z jabłecznikiem czy cieplutką drożdżówką z malinami. Trend zakupowe, zwłaszcza spod znaku wege, sprawiły, że sklepy wędliniarskie nie są już tak pozytywnie odbierane przez konsumentów jak jeszcze kilka lat temu. Równie ważnym aspektem visual merchandisingu stała się muzyka. Spokojna delikatna buduje przyjemną atmosferę. Nie może jej zabraknąć szczególnie w lokalach, gdzie mamy wydzieloną strefę konsumpcji.

 

To nie wszystko, dzięki odpowiedniemu oświetleniu również skutecznie zwiększymy sprzedaż, wpłyniemy też pozytywnie na odbiór przestrzeni przez klienta. Podkreślenie kolorów i faktur, odpowiednio uwydatniona złocistość skórki pieczywa, świeżość wypieków sprawiają, że produkty wyglądają bardziej apetycznie.

Tworzenie klimatu, przytulne, klimatyczne światło zachęca klientów do dłuższego przebywania w sklepie i skłania do impulsywnych zakupów. Kieruje uwagę na kluczowe produkty. Wspomaga aranżację wnętrza, akcentuje istotne elementy, pomaga skupić się na komunikacji, choćby tym, co zawierają tablice menu czy promocyjne.

Równie mocno jak oświetlenie działać będą wystrój i branding. Istotny jest spójny styl, dopasowany do miejsca i wizji lokalu. Naturalne materiały, rzemieślnicze akcenty podkreślają autentyczność piekarni. Spokojna kolorystyka, ciepłe barwy kojarzą się z chlebem i świeżością. Aranżacje lokalu powinny uzupełniać świetnie zaprojektowane opakowania, fartuszki, czytelne logo na ścianach. Elementy te wzmacniają rozpoznawalność marki.

Dobry design w przestrzeni komercyjnej to temat rzeka, wrócimy do niego wkrótce.

Bieżące wydanie czasopisma

Czy tej wiosny raczej postawić na bezcukrowe czy wegańskie cukiernictwo? Jak smakuje chleb na Greenpoincie? W jakiej formie pascha powinna zagościć w witrynie?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji