26 maja w ogrodach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, można było kupić i spróbować produktów wysokiej jakości, ważnych szczególnie w diecie matek i dzieci.
Piknik obfitował w ekologiczne wędliny, produkty mleczarskie, świeże soki, miody pitne, wyroby piekarskie i cukiernicze oraz warzywa. Wydarzeniem towarzyszącym była zorganizowana po raz piąty konferencja "Media w sektorze spożywczym". Jednym z prelegentów był minister rolnictwa Marek Sawicki, który stwierdził, iż polskie rolnictwo w stosunku do rolnictwa z innych krajów europejskich zużywa mniej nawozów sztucznych i środków ochrony roślin, przez co produkty smakują tak jak powinny - szynka smakuje jak szynka, a chleb pachnie.
Poruszono także sprawę marnotrawienia żywności. Według organizacji konsumenckich na śmietnik trafia nawet 30% artykułów spożywczych. Sawickie podkreślił, że to nasze przyzwyczajenia, nadmierne zakupy i reklama ma największy wpływ na to zjawisko. W jego ocenie na racjonalne zachowanie konsumentów powinny wpływać media.
W sobotnim pikniku uczestniczyło 100 firm z różnych branż, z czego połowa posiada znak Poznaj Dobrą Żywność. Znak PDŻ ma pomóc konsumentowi w dokonaniu świadomego zakupu, poprzez gwarancję, że kupowane produkty są bezpieczne i smaczne.