...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Jemy mniej pieczywa

Według najnowszego raportu dotyczącego rynku pieczywa w Polsce przygotowanego przez agencję badania opinii publicznej GfK nadal zauważalna jest tendencja spadkowa sprzedaży produktów piekarniczych.

 Pomimo tego wskaźnik konsumentów, którzy deklarują, iż codziennie lub prawie codziennie kupują produkty z tej kategorii, jest nadal bardzo wysoki i wynosi 70 proc. Czego jeszcze można dowiedzieć się z tej analizy?

Jak wskazują autorzy raportu, głównymi powodami zmniejszenia poziomu spożycia pieczywa przez Polaków są kwestie związane ze zdrowiem. Najważniejszymi przyczynami zredukowania konsumpcji produktów piekarniczych wymienianymi przez klientów są: chęć dbania o właściwą wagę ciała, ich przeświadczenie, że pieczywo jest produktem wysoko przetworzonym oraz nietolerancja glutenu. Istotnym czynnikiem jest również zwiększenie liczby osób, które samodzielnie wypiekają pieczywo w domu. Obecnie – jak przekonują specjaliści GfK – odsetek konsumentów, którzy co najmniej dwa razy w miesiącu wypiekają w domowych warunkach chleb czy bułki, wynosi już 25 proc. Aż 51 proc. z nich uważa, że takie pieczywo jest zdrowsze, 48 proc. twierdzi, że nie zawiera ono konserwantów, a 46 proc. ceni sobie możliwość kontroli jego składu.

Gdzie po chleb, a gdzie po kajzerki?
Odsetek Polaków kupujących wyroby piekarnicze codziennie bądź niemal codziennie w sklepach o różnej wielkości oraz w piekarniach wynosi 70 proc. Co kupujemy najchętniej? Aż 59 proc. sprzedaży łącznie we wszystkich kanałach sprzedaży stanowi chleb, 24 proc. kajzerki i inne bułki (np. sznytki, grahamki, ciabatty), 7 proc. słodkie wyroby (chałki, bułki i rogale, drożdżówki, ciastka francuskie z nadzieniem, croissanty), słone przekąski piekarnicze to 4 proc., a bagietki i półbagietki stanowią tylko 3 proc. Sprzedaż poszczególnych kategorii produktów uzależniona jest od miejsca sprzedaży. W sklepach samoobsługowych (supermarkety, dyskonty, hipermarkety), w których największy udział ma odpiekane pieczywo z ciasta mrożonego i głęboko mrożonego, sprzedaje się więcej bułek, bagietek, słodkich i słonych przekąsek niż w handlu tradycyjnym oraz w piekarniach. Tam prym nadal wiedzie chleb, a poziom jego sprzedaży wynosi kolejno 68 proc. w sklepach spożywczych i 65 proc. w piekarniach.

   
 

Analiza GfK powstała na podstawie danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia (dane z 8000 polskich gospodarstw domowych raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG, tj. szybkozbywalnych) oraz badania ad-hoc 1000 konsumentów regularnie spożywających pieczywo (co najmniej 3 razy w tygodniu) oraz przynajmniej raz w tygodniu samodzielnie dokonują zakupu tej kategorii.

 

 

Wspiera nas młodzież
Co ciekawe, mimo że największe zmniejszenie częstotliwości zakupów dotyczy gospodarstw domowych, to właśnie w tej grupie konsumentów pieczywo jest nadal najczęściej kupowaną kategorią spośród artykułów spożywczych. Najwyższy odsetek spożycia pieczywa notuje się u rodzin z dziećmi w wieku szkolnym (80 proc.), które jedzą produkty piekarnicze średnio aż 17 razy w tygodniu. Konsumpcja na tak wysokim poziomie w tej grupie wiekowej wynika z m.in. z faktu, że w przypadku 80 proc. z nich chleb stanowi podstawowy składnik drugiego śniadania przygotowanego w domu, a około 30 proc. z nich zabiera do szkoły bułki, drożdżówki lub pączki.

Bieżące wydanie czasopisma

Czy cynamonki staną się jesiennym odpowiednikiem jagodzianek? Jak obniżyć food cost, nie zaniżając jakości produktu? Dlaczego sukcesja w branży stanowi problem?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji