targi IBA to najważniejsze branżowe miejsce spotkań dla firm piekarniczych, cukierniczych, a także przekąsek.
Na ponad 98 000 metrów kwadratowych zaprezentowana zostanie globalna różnorodność branży. Jednym z głównych tematów przewodnich jest piekarnictwo rzemieślnicze, któremu poświęcono 19 000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej. Niezależnie od tego, czy chodzi o zrównoważone pomysły na wyposażenie sklepu, takie jak hybrydowe koncepcje sklepowe, mobilne małe sklepy czy energooszczędne piece — w halach 13 i 14 można odkryć ekscytujące nowe produkty.
Rzemieślnicze piekarnictwo jest najwyższym priorytetem w iba.Właścicielem iba jest Niemiecka Konfederacja Piekarzy (Zentralverband des Deutschen Bäckerhandwerks eV). Reprezentuje interesy ponad 9200 piekarni zatrudniających około 240 000 pracowników. Przy całkowitym obrocie wynoszącym 17,55 miliarda euro, niemiecki przemysł piekarniczy jest jednym z najważniejszych czynników ekonomicznych w Niemczech. „Jesteśmy zaangażowani w silną przyszłość przemysłu piekarniczego w Niemczech” — mówi Roland Ermer, prezes Niemieckiej Konfederacji Piekarzy. Jako przedstawiciel interesów, Konfederacja angażuje się w poprawę warunków ramowych w sektorze piekarniczym i promuje edukację i dalsze szkolenia w tym sektorze. „Zmiany demograficzne prowadzą również do niedoboru wykwalifikowanej siły roboczej. Dlatego kwestia promowania młodych talentów jest dla mnie szczególnie ważna” — mówi Ermer.
Temat przewodni „Piekarnia rzemieślnicza” w szerokim programie dla zwiedzających
W iba.ACADEMY w hali 14 goście mogą nauczyć się sztuki pieczenia precli i uzyskać certyfikat. Inną atrakcją są wycieczki z przewodnikiem po piekarniach w Düsseldorfie i okolicach ( wymagana rejestracja online ).
Targi iba.FORUM w hali 14 również będą poświęcone rzemieślniczemu piekarstwu.
Wyjątkowa piekarnia rzemieślnicza wymaga nietypowych koncepcji sklepu
Jakość i funkcjonalność łączą się z designem, a zrównoważony rozwój jest kwestią: coraz częściej wykorzystuje się odnawialne surowce, takie jak trzcina, drewno, bambus lub bawełna. Jak można przeciwdziałać niedoborom wykwalifikowanej siły roboczej i generować sprzedaż nawet po zamknięciu sklepów? Rozwiązaniem jest hybrydowa koncepcja sklepu składająca się z klasycznego lady piekarniczej ze zautomatyzowanym systemem sprzedaży, do którego można uzyskać dostęp przez osobne wejście do sklepu. Wypieki, chleb i napoje zamawia się za pośrednictwem terminala do samodzielnego zamawiania. Masz pomysł na przyszłość? W pełni klimatyzowane sklepy Tiny Stores można wykorzystać do testowania potencjalnych lokalizacji lub w fazie przebudowy lokalu sklepowego. Mobilna, w pełni wyposażona piekarnia dostawcza oparta na kontenerach obejmuje stację przygotowywania przekąsek, magazyn, pomieszczenie dla personelu, przestrzeń do pieczenia i witrynę sklepową.
Przed iba odbędzie się nowy konkurs projektowy „Piekarnia przyszłości” na temat wyposażenia sklepów. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje wizje piekarni przyszłości i aplikować online . Termin upływa 21 marca 2025 r. Nagroda jury i nagroda publiczności za najlepsze pomysły zostaną ogłoszone na iba 20 maja na iba.FORUM.
Maksymalna wydajność, zrównoważony rozwój i trwałość: budowa pieca
Niezależnie od tego, czy chodzi o chrupiący chleb, czy pyszne ciasta - wybór odpowiedniego pieca i technologii pieczenia ma kluczowe znaczenie. W czasach rosnących kosztów efektywność energetyczna staje się coraz ważniejsza: na targach iba w hali 13 producenci pieców pokażą, jak można wykorzystać ciepło resztkowe, korzystając z nowo opracowanego systemu odzyskiwania ciepła. Dodatkowe korzyści: krótsze czasy pieczenia, lepsze wyrabianie ciasta i formowanie skórki. Małe, ale wydajne: piece piekarnicze do pieczenia w sklepach łączą wydajność przestrzeni z jakością pieczenia. Innowacyjne są piece piekarnicze do pieczenia w sklepach z inteligentną technologią Active Steam, która łączy zalety parowania rurowego i kaskadowego. System parowy charakteryzuje się krótkim czasem nagrzewania, zoptymalizowanym rozprowadzaniem ciepła i pary oraz niższym zużyciem energii.
Generowanie dodatkowej sprzedaży: koncepty przekąsek i kawy
Sprzedaż przekąsek i kawowych specjałów jest kluczowym motorem sprzedaży w wielu piekarniach i ważnym czynnikiem lojalności klientów. Świeże przekąski są coraz częściej w centrum uwagi. Od przekąsek w postaci pizzy i regionalnych kanapek po wariacje na temat hot dogów — odwiedzający znajdą odpowiednie rozwiązania do generowania sprzedaży dzięki nowym pomysłom na przekąski. W jaki sposób piekarnie i sieci piekarni mogą wdrażać wysokiej jakości i dostosowane do potrzeb koncepcje kawy nawet w czasach niedoborów kadrowych, można zobaczyć na iba: „Dzięki półautomatycznym ekspresom kolbowym przyciągamy firmy, które chcą mieć to, co najlepsze z obu światów: najwyższą jakość espresso baristy i rzemieślnicze przygotowanie w połączeniu z korzyściami automatyzacji i technologii. Płynne, intuicyjne procesy przygotowywania kawy gwarantują doskonałą jakość nawet w godzinach szczytu i podczas zmian”, wyjaśnia Axel Fähnle, szef marketingu, WMF Professional Coffee Machines.
Wybór najciekawszych produktów z branży piekarni rzemieślniczych w halach 13 i 14
Wystawcy mają silne powiązania z sektorem rzemiosła w Niemczech i przedstawiają odpowiednie rozwiązanie dla każdego użytkownika. „Oczekujemy, że iba rozszerzy naszą sieć zawodową i pomoże nam myśleć nieszablonowo. Pokażemy, jak nasze krajalnice do chleba mogą być używane, aby być na bieżąco pod względem higieny, wydajności, sieciowania i digitalizacji. Lojalność klientów i serwis są naszym najwyższym priorytetem”, mówi Thorsten Müller, dyrektor zarządzający MHS Schneidetechnik GmbH.