...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , KDS, materiał promocyjny

Czas na zmianę etykiety. Prawna zmiana treści na etykiecie – kosztowna konieczność czy okazja do metamorfozy?

Zmiana norm prawnych dotyczących treści umieszczanych na etykiecie produktu spożywczego jest powszechnie znana w środowisku producentów, ale jak to zrobić, aby dobrze zarządzać tą zmianą? O czym trzeba pamiętać, aby zdążyć z produkcją nowych wzorów na czas?

Każdy producent ma niezbędną wiedzę dotyczącą zmian w prze­pisach prawa unijnego dotyczącą znakowania produktów spożywczych. Ko­niec 2014 r. jest terminem ostatecznym, aby jednak dobrze przygotować się do tej daty, trzeba już teraz zacząć wprowadzać zmiany. Pomijając aspekt prawny, jest to doskonała okazja do odświeżenia istniejących projek­tów etykiet. Stworzenie nowej szaty graficz­nej to proces kilku tygodni pracy, czasem nawet miesięcy – jeśli wzorów jest kilka­dziesiąt. Połączenie obszernej treści, która musi znaleźć się na etykiecie, z designem dotychczasowego opakowania, to bardzo trudne zadanie i nie zawsze się udaje. Trze­ba wówczas wziąć pod uwagę zmianę opa­kowania, a więc kolejne tygodnie potrzeb­ne na jego opracowanie. Ostatnim etapem jest już druk etykiety, a więc czas, który potrzebuje drukarnia etykiet na wykonanie produkcji po akceptacji proofa produkcyj­nego przez zleceniodawcę. Tutaj też może być pewne opóźnienie, jeśli nasza praca jest w rękach niekompetentnego grafika, który źle przygotuje pliki produkcyjne. Warto po­prosić też o pomoc drukarnię w doborze od­powiedniego surowca do produkcji etykiet, ponieważ nie każdy wybór jest odpowiedni, efektowny i korzystny cenowo. Najlepiej wy­brać w tym celu profesjonalnego i doświad­czonego dostawcę.

Technologia w procesie zmiany
Mając nowe opakowanie z pięknym i gra­ficznie dopracowanym projektem, czas wybrać odpowiednią technikę druku ade­kwatną do naszych możliwości i realnych potrzeb. Jeśli jesteśmy dużym producen­tem i nasza produkcja to jest nakład kilku tysięcy sztuk jednego wzoru, warto zrobić kalkulację w kierunku techniki fleksograficz­nej. Zyskujemy doskonałą jakość w druku i powtarzalność kolorystyczną. Zaletą tej techniki są coraz częściej stosowane ety­kiety wielostronicowe typu: booklet, peel off oraz różnorodność stosowanych mate­riałów. Dodatkowy efekt wizualny można uzyskać dzięki zastosowaniu cold stampingu (tzw. złocenia) lub wykorzystując ciekawy kształt wykrojnika. Wprowadzając napis w alfabecie Braille'a, powiększamy gro­no odbiorców wśród osób niedowidzących i niewidomych i zyskujemy tym samym ich przychylność.
Dla importerów towarów spożywczych o ekskluzywnym i luksusowym charakte­rze, dla mniejszych producentów (np. win, miodów, konfitur, sałatek) lub przy wpro­wadzaniu na rynek nowych marek, warto zdecydować się na technikę druku cyfro­wego. Optymalizujemy w ten sposób kosz­ty i skracamy czas realizacji, zachowując dobrą jakość w druku. Zakres możliwości maszyn cyfrowych przy produkcji etykiet jest zdecydowanie mniejszy aniżeli w tech­nice flekso, ale z pewnością opłacalny fi­nansowo przy produkcji małonakładowej lub dla testowanej partii produktów, aby sprawdzić ich popularność na rynku.

Nowa etykieta, nowe możliwości
Zmieniające się wymagania klientów oraz trendy rynkowe powodują, że co roku poja­wia się więcej nowych produktów oraz ma­rek spożywczych. Treść etykiety jest bardzo istotna i weryfikowana od strony prawnej, ale to oryginalny design przyciąga wzrok kupującego i generuje sprzedaż produktu. Czas więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nie warto zamienić koniecznego obo­wiązku w sprzyjającą okazję do metamorfo­zy dotychczasowego opakowania i etykiety na bardziej widoczną. Efekt marketingowy jest w dzisiejszych czasach bardzo istotnym determinantem sprzedaży. Jeśli nasz produkt wyróżnia się na sklepowej półce, klient się­gnie po niego podczas zakupów.

Mówiąc o świadomej i korzystnej zmianie opakowania oraz etykiety na produkt, my­ślimy o optymalizacji późniejszej sprzedaży. W pierwszej kolejności należy sprawdzić pre­ferencje kupujących oraz właściwie określić target. Jeśli zrobiliśmy to przed wprowadze­niem towaru na rynek, warto zweryfikować, czy wszystko przebiega we właściwym kie­runku oraz czy panujące trendy zakupowe nadal działają na naszą korzyść. Być może mała zmiana kosmetyczna wpłynie na zwięk­szenie popytu. Badanie konsumentów jest kluczowe, dowiemy się dzięki niemu, jak uwy­puklić poszczególne cechy produktu, aby były bardziej widoczne na opakowaniu. Pamiętaj­my, że klient podejmuje decyzje zakupowe w krótkim czasie, dlatego im więcej widocz­nych korzyści – tym szybsza decyzja na TAK.

Widzimy więc, jak nowe regulacje prawne wpływają na uruchomienie całego procesu zmian naszego produktu. Czy będą to ko­rzystne metamorfozy, czy też przykry obo­wiązek, zależy od nas i naszych aspiracji sprzedażowych. Chcąc maksymalnie wyko­rzystać czas, jaki pozostał na wprowadzenie zmian na etykiecie, już warto przygotować się do zmian. W końcu etykieta to „twarz” naszego produktu, o którą trzeba dbać.

Ewa Brzostek-Ciarcińska, marketing manager w firmie KDS

Bieżące wydanie czasopisma

Jaki krem do przekładania, a jaki do tynkowania tortu? Od czego zacząć wegańską rewolucję w cukierni? Co to jest crookie? I czym się różnią świderki Ice Dream Team?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji