25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu
MistrzBranzy.pl
Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail:
dane@mistrzbranzy.pl
Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce
prywatności.
Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji
międzynarodowej.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania.
Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na
przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu
na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane
decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Linie krojąco-pakujące HOBA są zawsze wykonywane zgodnie z wytycznymi klienta. Konfiguracja maszyn zależy od wydajności (od 1800 szt./godz. do 3600 szt./ godz.), wymiarów pomieszczenia, układu maszyn oraz rodzaju krojonego i pakowanego pieczywa.
Krajalnica HSA-5 z rozdmuchiwaczem HBB, transporter klipsujący HPL-20.
Wydajność do 1800 szt./godz.
Krojenie chlebów wypiekanych w foremkach, oraz bezpośrednio na hercie (typu baltonowski). Prosta i bardzo solidna konstrukcja maszyn gwarantuje ich długie i bezawaryjne użytkowanie. Układ jest kompaktowy i nie zabiera dużo miejsca w zakładzie. Dowolne ustawienie maszyn w zależności od możliwości lokalowych.
Przemysłowa linia do chleba GLIMEK INDU zapewnia uzyskanie bardzo dobrych rezultatów przy produkcji wielu rodzajów pieczywa, różnego pod względem receptury i kształtu produktu. Maszyny skonstruowane w celu zapewnienia wielozmianowej, przemysłowej produkcji chleba oraz wysokiej wydajności.
Wydajność do 3000 szt./godzinę, zakres gramatur: od 100 do 1500 gram.
Margaryny Melange, Maxime, Martini, Master Export stworzone dla mistrzów z myślą o najbardziej wymagających klientach. Wyróżniają się najwyższą jakością, doskonałym smakiem i aromatem, idealną konsystencją. Z dodatkiem masła, bez dodatku tłuszczów utwardzonych dają swobodę w recepturach.
Dariusz Rajewski, Konrad Tota i Michał A. Molenda – 3 różne perspektywy i patenty na rozwój rzemieślniczych firm. Gadżety rzemieślnika – sprawdź, w jakie urządzenia i akcesoria zbroją się współcześni cukiernicy, piekarze i czekoladziarze w Polsce. Zobacz sklep firmowy dopasowany do rzeczywistości!
Mimo że konkurencja na rynku jest zacięta, rzemiosło znalazło swoją niszę i rozwija się. Choć tylko rzemieślnicy wiedzą, jaka jest cena za rozwój i bycie rzemieślnikiem w dzisiejszych czasach. A jednak ta forma biznesu nadaje sens życiu całym rodzinom przez pokolenia i coraz częściej wciąga nowe osoby z zewnątrz. W najnowszym wydaniu Mistrza Branży popatrzymy na rzemiosło piekarskie i cukiernicze z trzech różnych perspektyw:
Naszych Gości pytamy, czym dla nich jest rzemiosło, co jest w nim najważniejsze i w czym widzą dalszy jego rozwój i swoich firm. I choć dzielą ich kilometry i doświadczenie, to łączy ich jedno: przekonanie, że nie ma rzemiosła bez człowieka i jego fachu. Ponadto Dariusz Rajewski, właściciel wałbrzyskiej marki Wypieki Rajewskich zdradzi rodzinny patent na budowanie i rozwijanie rzemieślniczej firmy przez pokolenia.
Znany szef kuchni Michał Adam Molenda opowiada, co skłoniło go do otwarcia własnej piekarni, i czy w tej pracy jest więcej misji, czy biznesu. Z kolei Konrad Tota zrobi rachunek sumienia z nowoczesnego cukiernictwa, w dużej mierze wykreowanego przez media społecznościowe, "zepsutego" przez modę, i przekona, jak ta branża powinna się rozwijać.
Jak przekonują nasi rozmówcy, rzemiosło to nie moda i chwytliwe hasło marketingowe, tylko wymagająca, ciężka praca - od podstaw. Im większy nacisk na rzemiosło, tym więcej sprzętu w pracowniach polskich piekarzy, cukierników, czekoladziarzy. Dlatego sprawdziliśmy, w co zaopatrują się współcześni rzemieślnicy: jakie sprzęty i akcesoria pojawiają się w ich pracowniach, by rozwijać produkcję od podstaw zgodnie z rzemiosłem.
Rozwój rzemiosła nie może być oderwany od rzeczywistości i aktualnego stanu wiedzy. A ten zmienia się w szybkim tempie – to, co do tej pory było powszechnie akceptowane, zaczyna być na cenzurowanym. Stąd obecnie duży nacisk na wiedzę o surowcu. Przykładem są syropy glukozowe i glukozowo-fruktozowe. Dlaczego tanie syropy skrobiowe warto zastąpić i czym je zastąpić, piszemy w tekście "Tanie w produkcji, kosztowne dla zdrowia". O opinię zapytaliśmy też rzemieślników lodziarstwa: Pawła Klapeca, Tomasza Dybałę oraz dziennikarza zaangażowanego w promocję zdrowej żywności Grzegorza Łapanowskiego.
Dobry rzemieślniczy produkt to jedno. Drugi, równie ważne, to miejsce sprzedaży! Co współcześnie decyduje o sukcesie sklepów firmowych? Według naszego autora, Wojciecha Głąbińskiego, to nie nowe technologie i trendy powinny nam spędzać sen z powiek, tylko poziom obsługi, udogodnienia sprzedażowe czy dbałość o jakość relacji, komunikacji z klientami. Żeby nie być gołosłownym, przygotował specjalnie dla naszych Czytelników subiektywny przegląd zagadnień Trendysklepw branży piekarniczej, które sprawdzą się i w cukierni, i lodziarni.
Dla tych, którzy lubią nowinki, a co za tym idzie - unowocześniać swoje punkty sprzedaży z pieczywem, proponujemy miniprzegląd nowych, świetnie wyposażonych pieców sklepowych.
Sprawdź spis treści i zobacz, co jeszcze przygotowaliśmy w wydaniu czerwcowym. Zapraszamy do lektury.
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży
Patent silnej piekarni – rozmowa z Dariuszem Rajewskim, właścicielem Piekarni-Cukierni Wypieki Rajewskich w Wałbrzychu Moxo Bakery. Rzemiosło bez kompromisów – rozmowa z Michałem Molendą, właścicielem nowej rzemieślniczej piekarni w Warszawie Wyższy level cukiernictwa – rozmowa z Konradem Totą, właścicielem Galerii Tortów Artystycznych Wieszcz wypieku chleba na żywym ogniu – rozmowa z piekarzem Richardem Miscovichem, potomkiem Adama Mickiewicza
Mistrz zarządzania
Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 4 – Co zapewni przyszłość rzemieślniczym piekarniom? Biała lista podatników VAT – jakie zmiany wprowadza dla przedsiębiorców? Przedsiębiorcy mogą odliczyć darowiznę przekazaną szkołom
Mistrz produkcji
Tanie w produkcji, kosztowne dla zdrowia – syropy skrobiowe O polskim projekcie Pradawne Ziarno. Pradawne ziarno – współczesna innowacja cz. II Gwarancja jakości od samego początku – CSB zarządza jakością i informacją w laboratorium RECEPTURA: Truskawka w ażurowym cieście francuskim Więcej piękna w chlebie! Kobieca twarz na chlebie
Pracownia idealna
Gadżety na miarę nowoczesnego rzemiosła Błysk w stylu zero waste
Sklep firmowy
Trendysklep w branży piekarniczej Monoporcje – kwintesencja współczesnego cukiernictwa Sveba Connect – przepis na sukces dla sieci sklepów i piekarni Świeżość do wyboru – MIWE FreshFoodSystem Prezentacje pieców sklepowych Paragony pod stałą kontrolą
Pokolenie Y (czyli milenialsi) przejęło generacyjną pałeczkę i już wyznacza trendy w piekarstwie i cukiernictwie, co widać po naszych dzisiejszych Gościach. Maciej Majzon-Wójtowicz – pierwszy szef polskiej Akademii Czekolady o szerokim spektrum doświadczenia, kreatywny, niezależny, Justyna Roszkowska – właścicielka małej, ambitnej warszawskiej manufaktury „Pochlebnie”, która nie przestaje wyznaczać sobie nowych piekarskich wyzwań oraz Joel Kroeker – kanadyjski piekarz, który zasłynął z abonamentowego systemu sprzedaży chleba oraz ozdabiania ich rysunkami i hasłami dającymi do myślenia. Nie lubią rutyny, ale za to chętnie podejmują nowe wyzwania. Nie uznają ściemy w żywności, dlatego wybierają surowce wysokiej jakości i osobiście jej pilnują. Są zwolennikami rzemieślniczej technologii produkcji, choć otwierają się na nowości.I co ważne, działają ożywczo na rozwój tej branży.
W tym wydaniu przyjrzymy się milenialsom jako konsumentom. Sprawdzamy, jakimi są ludźmi, jakie wartości są im bliskie, jak funkcjonują na co dzień, czym się kierują przy zakupach, co lubią i jak w związku z tym dotrzeć do nich skutecznie ze swoją marką. Ważne w tym wszystkim jest pamiętać o zaskakiwaniu ich nowymi produktami.
Czy wiecie, że nowy rodzaj czekolada – ruby – powstał z myślą o milenialsach? Tylko się pojawił, a od razu podzielił profesjonalistów (i konsumentów) na dwa obozy: ZA i PRZECIW. Pisze o tym Aurora Czekoladowa w tekście "Różolada czy ruby chocolate? Kontrowersje wokół różowej czekolady", która przysłuchała się zarówno jej przeciwnikom, jak i zwolennikom. Kto ma rację, a w zasadzie kto jakich używa racji – zapraszamy do lektury i własnej oceny, czy ruby to innowacja czy zgrabnie przygotowany produkt marketingowy.
Czy ziarno może być źródłem innowacji? Jak najbardziej! Przekonują nas o tym polscy naukowcy, którzy razem z producentami i przetwórcami tworzą grupę Pradawne Ziarno. Wspólnie pracują nad innowacją w uprawie, przetwórstwie i wprowadzaniu na rynek pierwotnych form pszenic okrągłoziarnowej i perskiej. Pszenic, z których można produkować m.in. pieczywo o podwyższonej wartości odżywczej.
Piszemy też o ciekawej, nowej i zaskakującej kampanii "Czas na polskie superowoce", nad którą redakcja Mistrza Branży objęła patronat medialny. Zaskakującej, ponieważ w tej inicjatywie na rzemieślnicze lody zapraszają polscy plantatorzy owoców jagodowych. Od maja do sierpnia konsumenci – dzięki akcji promocyjnej – bedą odkrywać nie tylko kunszt polskich rzemieślniczych lodziarni, ale co miesiąc próbować zimnej słodyczy z sezonowych, świeżych owoców.
Co króluje w tortach w tym sezonie? Polecamy nasz przewodnik podsumowujący słodkie trendy 2019. Znajdują się w nim opinie i rady znanych dekoratorek – Angeliki Chwyć i Ewy Drzewickiej, przegląd instagramowych hitów, a także praktyczne tutoriale utalentowanych sugarcraterek, specjalistek od kwiatów z masy cukrowej, pionowych falban, asymetrii i modnego marmuru w tortach weselnych.
Dla tych, co lubią sięgać dalej, wyprzedzać teraźniejszość, polecamy przyjrzeć się sztucznej inteligencji w gastronomii, a także w piekarni. We wciągającym tekście Wojciecha Głąbińskiego dowiadujemy się, co wpłynęło na dynamiczny rozwój nowoczesnej technologii i jak daleko posunęły się prace nad sztuczną inteligencją w branży gastronomicznej. Przekonamy się również, że sztuczna inteligencja już niedługo pojawi się w piekarniach, dzięki polskiemu producentowi dobrze znanego Receptora.
Sprawdź, co jeszcze przygotowaliśmy w wydaniu majowym i zapraszamy do lektury!
SPIS TREŚCI
Rozmowa Mistrza Branży Chocolate chef – rozmowa z Maciejem Majzonem-Wójtowiczem, szefem polskiej Akademii Czekolady Jedzenie, które pobudza myślenie – rozmowa z kanadyjskim piekarzem Joelem Kroekerem Pochlebnie o chlebie – rozmowa z Justyną Roszkowską, właścicielką manufaktury Pochlebnie
Mistrz zarządzania Kiedy Twoja firma potrzebuje pomocy, cz. 3 – Czas na zamknięcie firmy?
Mistrz produkcji Różolada czy ruby chocolate? Kontrowersje wokół ruby O polskim projekcie Pradawne Ziarno, cz. I. Pradawne ziarno – współczesna innowacja Czas na polskie superowoce Grissini alternatywą dla chleba? Kwasy tłuszczowe Omega-3 pozyskasz także z pieczywa Czy sztuczna inteligencja zdominuje branżę gastronomiczną?
W świecie dekoracji Sugarcrafting w rozkwicie Torty komunijne i ślubne made by Ewa Drzewicka – nowe trendy na bajecznym biszkopcie
TUTORIALE: Kwiaty, asymetria & marmur Inspirowane naturą Kwiatki, bratki i stokrotki Róże z kremu maślanego Tort z falbanką Marmurowy tort
Efektowne dekoracje & komfort pracy – przegląd produktów do ciast i tortów
Mistrz sprzedaży Trendy wyznaczają generacje, nie firmy