Wraz z upowszechnieniem przekonania, że dobra żywność jest podstawą zdrowego życia, konsumenci coraz bardziej przekonują się do zdrowego jedzenia. Wszyscy wiemy, że warto jeść zdrowo i żeby to osiągnąć, należy zmienić swoje nawyki żywieniowe.
Co w praktyce niestety wcale nie jest takie łatwe. Chociażby dlatego, że jedzenie jest dla nas źródłem przyjemności, z której nie chcemy lub nie potrafimy zrezygnować. W efekcie dochodzi do powstania napięcia wykorzystywanego przez wiele firm rozwijających swoje produkty i oferujących rozwiązania, które to napięcie łagodzą a nawet niwelują.
W wyniku tych działań na rynku pojawiają się produkty obiecujące przyjemność smaku, ale jednocześnie deklarujące potencjalnie lepszy (a nawet zdrowszy) skład od standardowych wersji. I w ten sposób, na skutek dwóch przeciwstawnych potrzeb i oczekiwań konsumentów, rozwija się dynamicznie trend Better for You.
Co branża może zaoferować konsumentowi w ramach trendu Better for You?
- koncept „BEZ” . To przykład strategii informowania konsumentów o braku niepożądanych substancji takich jak wzmacniacze smaku czy konserwanty. KOMPLET Chleb Żytniak CL - to jedna z mieszanek, które należą do kategorii lubianych przez konsumentów produktów typu (lub w typie) czystej etykiety (clean label).
- produkty funkcjonalne, a więc takie, które zaspokajają konkretne potrzeby określonych grup : np. vegan, wegetarian, diabetyków, osób z nietolerancją glutenu. Przykład „vegańskiej” propozycji to KOMPLET Vega Cake i Vega Krem. Z kolei dla segmentu osób poszukujących produktów z niskim IG stworzona została między innymi mieszanka KOMPLET Bułka IG. Wartość indeksu glikemicznego Bułki IG wynosi 14,39!
- produkty proteinowe lub wysokobiałkowe. Firmowy „klasyk” - KOMPLET ProBody charakteryzuje się wysoką zawartością białka ( 21,4 g na 100 g pieczywa) oraz błonnika pokarmowego (11,8 g na 100 g pieczywa)
- alternatywne zboża wykorzystywane do produkcji żywności, takie jak np. płaskurka czy samopsza. Obecny od kilku lat na rynku produkt KOMPLET 3 Prakłosy zawiera w składzie pszenicę orkisz z pełnego przemiału, pszenicę samopszę oraz nasiona chia (Salvia hispanica)
- odwołanie się do kategorii zdrowa żywność, żywność ekologiczna, produkty o obniżonej zawartości soli itp.
Trend Better for You to nie tylko określona filozofia produktu, ale także charakterystyczny sposób pakowania, w ramach którego wykorzystywane jest: identyfikacja wizualna, ekologiczny materiał (karton, drewno), charakterystyczny sposób prezentacji produktów (odwołujący się natury, tradycji) czy duża ilość ważnych informacji umieszczonych na froncie opakowania lub etykiety.