...

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Poniżej znajdują się informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Portalu MistrzBranzy.pl

  1. Administratorem Danych jest „Grupa 69” s.c. z siedzibą w Katowicach, ul. Klimczoka 9, 40-857 Katowice
  2. W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: dane@mistrzbranzy.pl
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
  4. Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
  7. Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  8. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
  9. Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  10. Administrator informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności.

dodano , Redakcja PS

Czy jednolity plik kontrolny przyspieszy cyfryzację małych firm?

Od 1 stycznia 2018 roku mikroprzedsiębiorcy będą zobowiązani do comiesięcznego przekazywania Ministerstwu Finansów rejestrów VAT w formacie tzw. jednolitego pliku kontrolnego (JPK_VAT). Szacuje się, że ten obowiązek będzie dotyczył ok. 1,6 mln mikrofirm w Polsce.

 Według szacunków Tax Care, ponad połowa z nich może nie być przygotowana na taką zmianę.

JPK_VAT będzie mógł być przesłany do ministerstwa wyłącznie drogą elektroniczną, w formacie xml. Jest to kolejny przykład postępującej digitalizacji księgowości i administracji publicznej. Kierunek tych zmian jest pożądany przez znaczną większość przedsiębiorców, gdyż ułatwia prowadzenie księgowości oraz komunikowanie się podatników z organami podatkowymi. Jednocześnie jednak stwarza wyzwania w postaci cyfrowego wykluczenia firm przywiązanych do prowadzenia księgowości w formie tradycyjnej.

Spośród ponad 23 tys. klientów Tax Care, największego w Polsce biura rachunkowo-księgowego, działającego online, zaledwie 40% wystawia faktury poprzez system księgowości online, jak wynika z zestawienia Tax Care. Odsetek takich firm jest jeszcze niższy w wynikach badania Grupy Idea Banku przedstawionych na poniższym wykresie. Reszta badanych nadal woli wystawiać faktury ręcznie, korzystając z edytorów tekstu typu Word lub Excel oraz z oprogramowania do wystawiania faktur offline. Wymóg comiesięcznego składania JPK zmusza mikrofirmy do zmian, które wiążą się ze stresującym, a czasami też kosztownym dostosowaniem.

SPOSÓB WYSTAWIANIA FAKTUR W FIRMACH

 
Źródło: badanie Grupy Idea Banku na grupie 440 przedsiębiorców


W oswojeniu postępującej digitalizacji księgowości wśród firm, które jeszcze nie są gotowe na zmiany pomaga Tax Care. Takie możliwości daje model obsługi klientów, w ramach którego przedsiębiorca jest rozliczany elektronicznie, zgodnie z wymaganiami urzędów skarbowych, a jednocześnie sam nie musi przenosić wszystkich rozliczeń do sieci.
- Wiele mikrofirm nie posiada systemów księgowych przystosowanych do obsługi JPK już od stycznia 2018 r. Wprowadzane zmiany zmuszają ich właścicieli do przyspieszenia cyfryzacji księgowości. W ramach podstawowej usługi abonamentowej Tax Care problem może zostać delegowany na nas. W takich przypadkach JPK będzie przygotowywany na podstawie fizycznych dokumentów dostarczanych do Tax Care za pomocą kuriera lub tradycyjnej poczty – mówi Magdalena Flis, ekspert Tax Care.

JPK_VAT to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży przedsiębiorcy, który wynika z ewidencji VAT za dany okres. Pozwala skrócić czas wymiany informacji między firmami a fiskusem. JPK_VAT zawiera dane identyfikujące podatnika i właściwy urząd skarbowy (np. NIP, REGON, kod urzędu skarbowego) oraz dane, które dotyczą dokumentów sprzedażowych i zakupowych. JPK_VAT odzwierciedla zawartość ewidencji zakupu i sprzedaży.

- Dodatkowo, od 1 lipca 2018 r. mali, średni i mikroprzedsiębiorcy będą zobowiązani na żądanie organów podatkowych (podczas kontroli podatkowych, czynności sprawdzających) do przekazania innych danych w postaci plików JPK – tłumaczy Magdalena Flis.

W formacie xml przedsiębiorcy będą musieli prowadzić również:
•    faktury VAT – JPK_FA,
•    podatkową księgę przychodów i rozchodów – JPK_PKPIR,
•    ewidencję przychodów – JPK_EWP,
•    księgi rachunkowe – JPK_KR,
•    wyciągi bankowe – JPK_WB,
•    dane magazynowe – JPK_MAG.

- Digitalizacja księgowości nie tylko ułatwia kontrolowanie firm przez urzędy skarbowe, ale przynosi korzyści też samym przedsiębiorcom. Narzędzia internetowe oszczędzają czas, ułatwiają dostęp do danych, przyspieszają tworzenie dokumentów rozrachunkowych i analiz. Nie mamy jednak wątpliwości, że na rynku jest nadal wielu mikroprzedsiębiorców, którzy wolą pozostać analogowi. Pomagamy im uniknąć cyfrowego wykluczenia i dać więcej czasu na dostosowanie – dodaje Magdalena Flis.

Opracowanie Tax Care

 

Bieżące wydanie czasopisma

Za co Polacy pokochali jagodzianki? Czym ustabilizować krem na zimno? Jak projektować słodkie stoły? Skąd się biorą alergie pokarmowe? Do czego dodawać szafranu?

  • Wykup prenumeratę
  • Wspieraj twórczość

  • Zobacz więcej
    Bieżący numer

    Polecamy przeczytać

    Aktualny numer Mistrza Branży, zobacz online lub pobierz PDF >>

    Mistrz Branży

    Maszyny i urządzenia do produkcji